Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Netrobbery sitter på 2 av de 4 bord ja spelar, ja har inte någon järnkoll på om han brukar spela färgdrag så hårt, inte heller om han brukar raisa mindre par preflop. Han spelar dock rätt stabilt och har 37% vpip, 13% pfraise och aggression factor på 0.8.

Jag har sett han syna potbet med färgdrag en gång tidigare då han drog in färgen då han va HU. så den gången gjorde han inte nått sånthär drag.

***** Hand History for Game 3585246781 *****

$50 NL Texas Hold'em - Sunday, February 19, 17:58:04 ET 2006

Table Sandbar (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: BGcenturion ( $122.10 )

Seat 2: theomen79 ( $27.44 )

Seat 5: coachgoot ( $20.15 )

Seat 3: Qaz09 ( $32.64 )

Seat 6: NetRobbery ( $93.30 )

Seat 4: g0hai ( $85.50 )

theomen79 posts small blind [$0.25].

Qaz09 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Qaz09 [ 2s Ah ]

g0hai folds.

coachgoot folds.

NetRobbery calls [$0.50].

BGcenturion folds.

theomen79 calls [$0.25].

Qaz09 checks.

** Dealing Flop ** [ 2c, 8d, Ac ]

theomen79 bets [$2].

Qaz09 raises [$6].

Floppar tvåparet, sätter theomen79 på antingen ess eller färgdrag, så jag slår om.

NetRobbery is all-In.

Jaha.. all in me den stacken, jag kan inte sätta han på annat än 88 eller A8 egentligen, ja tror inte han skulle göra så med färgdrag, 22 eller AA känns ju otroligt, AK, AQ osv borde han raisat preflop. hade jag haft klöver esset kunde jag nog funderat på en syn, men ja kan bara inte hitta synknappen nu.

theomen79 folds.

Qaz09 folds.

NetRobbery does not show cards.

NetRobbery wins $101.55

Vad tror ni själv han sitter med? iom att ja la mej får vi ju aldrig veta. men hade ni smackat in pengarna eller lagt er?

Postad

Färg o stegdrag är inte helt omöjlig, hyffsat ess med färgdrag ATc ?

22 känns mer troligt än 88 då han inte raisade preflop enligt mig.

Hyffsat tung syn o göra med andratvåparet, dock hjälper det ju att du sitter med ~$20 kvar i en pott på $40

Postad

Visst är A8 och 88 rimliga händer, men jag skulle lägga till par+färgdrag och färgdrag+stegdrag till hans handdistribution, dessa stämmer mycket väl med hans spel tycker jag.

Mindre troligt, men ändå tänkbart med tanke på hur shortstackad du är, är ett rent färgdrag eller ett A med hygglig kicker.

Du får 3:2 i pottodds, behöver alltså vinna minst 40% av gångerna för att det ska vart värt att syna. Mot A8 och 88 har du bara ca 9% chans men mot de andra händerna i distributionen ovan är du favorit. Eftersom de andra händerna är betydligt fler skulle jag nog luta åt syn.

Postad

Håller med Steel, de tänkbara händer han skulle kunna göra detta drag med i vilka du är favorit är fler än de händer som du är i underläge i. Har sett allt för många på NL50 göra detta drag med essen och en hyffsad kicker för att lägga tvåparet i denna sits. Du har ju dessutom bara lite mer än ett halvt inköp kvar, så pottodsen är enligt mig tillräckliga i detta fallet.

Postad

Bra fold. A8, 88, 22 känns mest troligt och då drar du till 2 outs. Visst kan han vara hyperaggro med färgdraget men...

Hälften av gångerna har han färgdraget då är du 65% favorit (mindre om han har typ 54s eller 98s)

Hälften av gångerna har han A8 eller bättre då har du under 10% chans att vinna.

Alltså är det rätt att lägga även om han bluffar med färgdraget så mycket som hälften av gångerna. Du är antingen en liten favorit eller en enorm underdog.