Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag känner mig lite osäker så jag frågar. Jag har varit med om att det blir splitpot i båda situationerna men hur är det egentligen?

2 spelare.

Korten på bordet är; 10 :club:- 10 :diamond:- 10 :heart:- 10 :spade:- K :club: .

Första spelaren visar A :diamond:- 2 :diamond: . Andra spelaren visar D :heart:- J :heart: .

Vem vinner?

Och en till fråga.

Tänk er samma kort på bordet som ovan.

Första spelaren visar 2 :heart:- 7 :spade:

Andra spelar visar K :heart:- K :diamond: .

Vem vinner den här potten? Eller blir det split?

* Flytt till nybörjarfrågor - QoS *

Postad

I den forsta situationen vinner spelaren med esset da hans basta femkortshand ar 10-10-10-10-A.

I den andra blir det split da BADAS basta femkortshand ar 10-10-10-10-K

(Att en spelare har K-K pa handen spelar ingen roll har da de inte forbattrar basta mojliga femkortshand)

Postad

Korten på bordet är; 10 :club:- 10 :diamond:- 10 :heart:- 10 :spade:- K :club: .

Första spelaren visar A :diamond:- 2 :diamond: . Andra spelaren visar D :heart:- J :heart: .

Vem vinner?

A2d vinner på kicker.

Och en till fråga.

Tänk er samma kort på bordet som ovan.

Första spelaren visar 2 :heart:- 7 :spade:

Andra spelar visar K :heart:- K :diamond: .

Vem vinner den här potten? Eller blir det split?

Split. Båda använder K-kicker.

Postad

Bästa möjliga femkorts handen vinner..

som i detta fall är 10 10 10 10 A (då A är "kicker" till fyrtalet)

andra fallet är 10 10 10 10 K bästa hand och eftersom ingen har högre än K så blir det split.

Postad

Jag är tacksam för att alla inte har koll på vem som vinner i just det där läget. :D

Igår låg J :club: J :diamond: J :heart: J :spade: K :diamond: på bordet och jag har A :spade:.

Vanligtvis så är det ju så onödigt att stoppa in så mycket pengar i potten, för man får ju bara syn av ett till A och har då betalat onödigt mycket rake.

Vi hade beta lite tidigare i potten, så det fanns lite där. Motståndaren kändes inte helt kompetent och jag tog en rövare och tryckte in hela stacken. Jag får syn och vinner med min A-kicker och dubblar upp! :D