Vens Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Jag känner mig lite osäker så jag frågar. Jag har varit med om att det blir splitpot i båda situationerna men hur är det egentligen? 2 spelare. Korten på bordet är; 10 - 10 - 10 - 10 - K . Första spelaren visar A - 2 . Andra spelaren visar D - J . Vem vinner? Och en till fråga. Tänk er samma kort på bordet som ovan. Första spelaren visar 2 - 7 Andra spelar visar K - K . Vem vinner den här potten? Eller blir det split? * Flytt till nybörjarfrågor - QoS * Citera
Jesper_6 Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 I den forsta situationen vinner spelaren med esset da hans basta femkortshand ar 10-10-10-10-A. I den andra blir det split da BADAS basta femkortshand ar 10-10-10-10-K (Att en spelare har K-K pa handen spelar ingen roll har da de inte forbattrar basta mojliga femkortshand) Citera
Korpi Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Korten på bordet är; 10 - 10 - 10 - 10 - K . Första spelaren visar A - 2 . Andra spelaren visar D - J . Vem vinner? A2d vinner på kicker. Och en till fråga. Tänk er samma kort på bordet som ovan. Första spelaren visar 2 - 7 Andra spelar visar K - K . Vem vinner den här potten? Eller blir det split? Split. Båda använder K-kicker. Citera
TeddyKGB Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Bästa möjliga femkorts handen vinner.. som i detta fall är 10 10 10 10 A (då A är "kicker" till fyrtalet) andra fallet är 10 10 10 10 K bästa hand och eftersom ingen har högre än K så blir det split. Citera
Nickefik Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Jag är tacksam för att alla inte har koll på vem som vinner i just det där läget. Igår låg J J J J K på bordet och jag har A . Vanligtvis så är det ju så onödigt att stoppa in så mycket pengar i potten, för man får ju bara syn av ett till A och har då betalat onödigt mycket rake. Vi hade beta lite tidigare i potten, så det fanns lite där. Motståndaren kändes inte helt kompetent och jag tog en rövare och tryckte in hela stacken. Jag får syn och vinner med min A-kicker och dubblar upp! Citera
Recommended Posts