Supra Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Den här handen dök upp under min allra första Sökösession. Lite kommentarer om hur kasst man spelar skulle uppskattas. Hero (EUR 59,60 in seat 1) kjelel (EUR 46,50 in seat 2) jarima (EUR 58,45 in seat 3) October80 (EUR 30,50 in seat 4) PIXIE (EUR 34,70 in seat 5) Vola (EUR 161,25 in seat 6) soulburn (EUR 39,75 in seat 7) IsoTili (EUR 80,00 in seat 8) Hero was dealt: 4d - 4s kjelel was dealt: ?? - 8s jarima was dealt: ?? - 6s October80 was dealt: ?? - 2h PIXIE was dealt: ?? - Ad Vola was dealt: ?? - 8c soulburn was dealt: ?? - 8d IsoTili was dealt: ?? - 9h PIXIE Bring-In (0,50) Vola Fold soulburn Call (0,50) IsoTili Call (0,50) Hero Call (0,50) kjelel Fold jarima Call (0,50) October80 Fold Hero was dealt: 4d - 4s - Ah jarima was dealt: ?? - 6s - 3d PIXIE was dealt: ?? - Ad - 3h soulburn was dealt: ?? - 8d - Ks IsoTili was dealt: ?? - 9h - 3s Hero Bet (2,75) Bluffreprensenterar AA för att kunna få betalt ifall jag träffar en till 4 eller för att plocka potten direkt. jarima Call (2,75) PIXIE Call (2,75) soulburn Fold IsoTili Fold Hero was dealt: 4d - 4s - Ah - 4c Klonk! jarima was dealt: ?? - 6s - 3d - Kd PIXIE was dealt: ?? - Ad - 3h - Qc Hero Bet (10,00) jarima Call (10,00) Måste ha träffat kungen? PIXIE Fold Hero was dealt: 4d - 4s - Ah - 4c - 7h jarima was dealt: ?? - 6s - 3d - Kd - 6c jarima Bet (32,75) Hero ??? Vad gör man? Citera
parre Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Syn. Han kan beta ett tvåpar eller ett naket par i sexor. Det är ett oerhört vanligt nybörjarmisstag i Sökö att beta in i lägre öppna par när man själv träffar ett högre öppet par på rivern, då motståndaren aldrig kommer betala av med en sämre hand. Du kan inte lägga trissen, han kan lika gärna ha en trea, kung eller en blank i hålet. Citera
zinna Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 jag är ingen ivey på sökö direkt så ta mina åsikter med en nypa salt jag hade höjt pott preflop jag hade utan problem synat rivern Citera
RayIV Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Nu har jag aldrig spelat en sökö-hand längre än förstagatan men: Vore det inte fel av honom att potta 666 där? Såsom du spelat handen måste han ju tänka att du efter fyra kort antingen har eller representerar aces up. Eftersom han synar med K63x har han (om han inte är totaltom) antingen fyrfärgdrag eller par och sätter dig på bluff (annars är det ju idiot att syna väl?). Sätter han dig på bluff lär han knappast potta sista gatan med 666..? Kommentera mina tankar här, jag har som sagt aldrig lirat sökö (förutom ett par sjukt weak-tighta händer när folk valde det i nåt dealersgame) men tänker jag rätt här är det ju bara att slå sig ner på högsta möjligt b2b-bord asap. Citera
Supra Postad 18 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2006 Bordet var ruskigt slaskigt kan jag ju säga. Fick tidigare betalt på ett potbet med öppna AA på femte gatan osv. Jag fick känslan av att han klonkat sin tvåoutare, dock kändes det som han skulle göra precis samma sak med KK66 och troligtvis även KK. Efter hans pottning hade han ungefär EUR 12 kvar så det blev ett värdetiltställ från min sida eftersom han alltid kommer betala av med KK66 och även KK. Tror nog han skulle betala av med 66 också för den delen. Hur tycks dessa resonemang? Självklart hade han träffat trissen. Citera
Supra Postad 18 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2006 Varför har inte B2B någon Sökö hi/lo? Skulle ju bli sjuk action på såna bord = mycket rake. Citera
Recommended Posts