Gå till innehåll

NLT - Fold med QQ mot re-raise all-in?


Recommended Posts

Players:

FI (EUR 64,55 in seat 1)

HERO (EUR 49,25 in seat 3)

WR--190--5 (EUR 55,80 in seat 4)

elsa2 (EUR 15,80 in seat 5)

funklord (EUR 60,20 in seat 6)

 

Både jag och FI har suttit vid bordet ett tag. Jag har inte fått ganska risiga kort och bör uppfattas som tight av övriga. FI har spelat färre händer än genomsnittet. Ganska tight alltså...

 

 

Dealer: HERO

Small Blind: WR--190--5 (0,25)

Big Blind: elsa2 (0,50)

 

HERO was dealt: Q :club: - Q :spade:

 

funklord Call (0,50)

FI Raise (2,00)

HERO Raise (6,50)

WR--190--5 Fold

elsa2 Fold

funklord Fold

FI Call (4,50)

 

Fruktar naturligtvis AA och KK här men han kan ju ha 99-JJ också. Möjligen kan han ha AK också...

 

Pottstorlek 14,25

 

Flop J :heart: - 5 :spade: - 7 :club:

 

FI Bet (7,75)

HERO Raise (20,00)

FI All-In (50,30)

 

Jag har 22 kvar i stacken här. Potten är nu 92 euro stor. Jag har 22 euro kvar att syna med. Då fi täcker mig kan jag endast vinna 78 euro genom att syna med mina 22 euro. Potoddsen är alltså ungefär 3,5 mot 1.

 

Känner mig sjukt slagen och foldar här. Känns som att han måste ha AA eller JJ här. Jag valde därför att folda. Kändes rätt men ändå surt när jag hade investerat så mycket i potten...

 

Tror att de flesta är eniga med mig om att jag troligtvis är slagen men foldar ni överparet på ovanstående flop när mer än halva stacken redan tryckts in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en usel fold.

Du har bara 22 kvar, måste alltså dega in 22 för chansen att vinna de 78 som finns i potten, vilket gör att potten hamnar på 100. 22 för att vinna 100.

Dessutom har du ju chansen att dra ut. Jag skulle inte lägga där. Tror man vinner fler än de 4,6 gånger som behövs för att motivera en syn enligt potoddsen. Känns ganska vekt att folda där.

Nu är jag en microlimittomte, men på de bord där jag lirar skulle motståndarens troligaste hand vara AJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sätter alltså honom på AA-99 eller _möjligen_ AK? Kom igen nu, det är NL50 va? Utöka det till 66+, AT+, A7s+ och KQ, KJs!

 

På floppen kan han ha nästan alla dessa händer och spela likdant. Mot de flesta händerna leder du stort och de andra ligger du under stort mot. Potten är stor och du har lite kvar, syn så det skriker om det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teoretiskt är det inget stort fel men hur kul är det att förlora halva stacken på ett sådant sätt. det måste ha varit oerhört tufft att folda. Tight weak players brukar hålla hårt i sin stack det är ytterst ovanligt att de riskerar mer än 4-8% av den utan nötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt pottodds blir 2,85 mot 1 (om dina siffror stämmer)vilket gör folden bättre än vad jag först trodde. Ledsen men den är fortfarande för tight. Gissar på att dina motståndare har dig slagen ca 60-65% av gångerna. Eftersom du säger att de har read på dig och därmed tror att du bara spelar nötterna här kan fi i stort sett ha vilka kort som helst. Alltså av sina starthänder eftersom han talade innan dig(hade han gått in efter dig kunde han gjort det med 72o)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog inte kommit i situationen riktigt ....

Personligen hade jag nog antingen betat pot eller knackat.... Beta pott För att ta bort fold möjligheten.....

Tråkigt men sant jag gör så ofta för att slippa ta mer beslut än ett:)

Eller så skulle jag knacka till snubben o se vad han gör.....

Kanske bjuder han på ett kort när brädan inte ser alltför skräckinjagande ut. Det finns ju 2 damer kvar plus att hitta en str8 draw...

 

Efter den reraisen pre finns det ju inte mkt för han att göra direkt när du slår så lite AK bluffen e ju standard där iaf för mig.

Personligen tror jag dock du e slagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blixtställer han eller steker han lite? Oftast är det riktigt stark hand när de blixtställer och svagare, t.ex. KJ/AJ när de steker lite.

 

Att han betar in i dig, samt bara synar före floppen är också ett tecken på en svagare hand. De flesta tajta spelare kör efter sin lilla handbok och i den så reräjsar man alltid med KK/AA. Med JJ eller lägre set på floppen så slöspelar de flesta.

 

Finns inte att släppa QQ där såvida du inte har en extremt bra read på honom som t.ex. säger att han släpper TPTK mot omslag och inte slöspelar sina set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...