pisak84 Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 ok har hört uttrycket, har uppfattat det som att det är när man betar ut på turn fast man "borde" checka (alltså när motståndaren betat flop och man bara checksynat och så kommer en blank turn). Jag har även läst folk som skriver ut detta spelet som en del av sin strategi i handanalyser, och folk som skriver att dom gillar det och ser det som korrekt spel. Själv gillar jag verkligen inte spelet. Med vilken typ av händer ska man göra det, och framförallt varför? Normalt när folk jag spelat mot använder denna strategi är dom svaga men vill hellre spela så än att checksyna. när man spelar så vad vill man, vill man att jag ska lägga mig, syna eller höja? en sak till, jag har inte läst några pokerböcker, står det om detta spel i någon bok i så fall vilken och vad står det? ps. jag talar i första hand om No limit texas nu... ingen större erfarenhet av andra varianter... Citera
pisak84 Postad 18 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2006 skulle iofs kunna tänka mig att man har användning för spelet om man t.ex. floppar set och anar att motståndaren inte har nånting men sedan på turn dyker ett jobbigt kort upp som lägger upp många möjliga steg och färgdrag och man orkar inte med att han ska kunna checka och dra in gratis runner runnern... det är väl först o främst i det läget jag ser varför man skulle vilja spela så. Även om jag själv aldrig skulle spela så ändå men det känns logiskt... Citera
Lunkan88 Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 När motståndaren med stor sannolikhet kommer checka bakom och man tror att man har bättre hand. Citera
Recommended Posts