Gå till innehåll

Kontot övertaget?


detejag

Recommended Posts

Hej jag har nyss fått mitt konto övertaget då personen "troligtvis" har gissat sig till mitt lösenordsfråga , sen har personen gjort ett uttag till något neteller konto . Jag har snackat med neteller och dem säger att jag ska kontakta sidan , MEdans sidan säger att jag ska kontakta neteller? Är pengarna borta eller vad kommer hända? Han har ju gissat sig till lösenordet så det är väl bedrägeri?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sida är detta som har lösenordsfråga??

Alltså jag hade konto på empire poker , men han har tydligen listat ut msn lösenordet eftersom jag inte kommer in dära , sen kommer jag inte in på mitt konto heller men kan se att snubben har cashat ut pengar

 

Hmm du bör verkligen inte ha samma lösen till ditt pokerkonto som till din MSN. Och OM du nu skall ha det så bör du juh åtminstone ha ett lösenord som inte går att gissa...

 

För övrigt så tycker jag det låter skumt att Empire Poker skulle tillåta att du tar ut till ett annat NETellerkonto än det du använde vid insättning. Om du satte in via nån annan metod så borde du inte kunna plocka ut till NEteller förrän du har plockat ut lika mycket som du stoppat in till att börja med via din insättningsmetod. Om du nu har gjort det så verkar det för övrigt märkligt att de slussar pengar till ett konto som har en annan ägare än det kontot som användes vid insättning.

 

Jag satte in pengar via mitt VISA på BetOnBet och när jag skulle ta ut till NETeller så var jag tvungen att skicka in kopia på pass samt kopia på VISAkortet för att verifiera att det var jag.

 

Jag trodde Empire hade bättre säkerhet för uttag till andra konton än ens eget.

 

Ha det och lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är faktisk sidan's ansvar. Dom ska inte låta någon annan ta ut pengar från ditt konto, oavsett om dom har listat ut ditt lösenord eller inte. Jag tycker det låter hemskt at dom låter dig ta ut til en annan NETeller konto en vad du har satt in pengar med eller använda sig av någon annan metod. Men måste också säga at ett lösenord med bokstäver och nummer ofta kan vara det smartaste. :)

Hoppas det löser sig för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan samma sak hände mig. Någon listade ut mina netellernummer och överförde sedan till ett PacificPoker konto som inte var mitt och slaskade bort pengarna. Jag har bråkat med neteller och Pacific i två månader nu. De hänvisar bara till varandra hela tiden. Har gett upp nu. Det var helt omöjligt att ha att göra neteller i det här ärendet varje gång jag ringde så fick jag prata med någon ny oinsatt. Stå på dig!

 

Förhoppningsvis går det bättre för dig än vad det gick för mig. Håll oss uppdaterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan samma sak hände mig. Någon listade ut mina netellernummer och överförde sedan till ett PacificPoker konto som inte var mitt och slaskade bort pengarna. Jag har bråkat med neteller och Pacific i två månader nu. De hänvisar bara till varandra hela tiden. Har gett upp nu. Det var helt omöjligt att ha att göra neteller i det här ärendet varje gång jag ringde så fick jag prata med någon ny oinsatt. Stå på dig!

 

Förhoppningsvis går det bättre för dig än vad det gick för mig. Håll oss uppdaterade.

 

Allt är fixat nu jag får pengarna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan samma sak hände mig. Någon listade ut mina netellernummer och överförde sedan till ett PacificPoker konto som inte var mitt och slaskade bort pengarna. Jag har bråkat med neteller och Pacific i två månader nu. De hänvisar bara till varandra hela tiden. Har gett upp nu. Det var helt omöjligt att ha att göra neteller i det här ärendet varje gång jag ringde så fick jag prata med någon ny oinsatt. Stå på dig!

 

Förhoppningsvis går det bättre för dig än vad det gick för mig. Håll oss uppdaterade.

 

Allt är fixat nu jag får pengarna tillbaka.

 

får man veta vad som hände :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...