Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej håller på att bli galen hehe efter att ha plussat 13 sessioner i rad nu så kan jag inte vinna :x

Jag har gått minus 5 dar i rad nu, och får bara skit kort. När jag väl har en hand så har jag blivit utdragen, typ har jag kåk så har någon fyrtal :P

Är det vanligt att ha så långa svackor även på 0,25/0,50 nivån där det är mycke sämre motstånd? Börjar tära på själförtroendet :cry:

Postad
Det händer ju helt klart jag backa 12-13 inköp där på någon vecka eller två för några månader sen. En intressantare fråga är ju hur vanligt det är?

Joo det e sant kan ju va kul att höra fall det är Tomte stämpel om man backar 5 sessioner på den nivån, el om alla kan göra det? ska tilllägas att jag ligger kraftigt pluss endå men det tar på själförtroendet när det går dåligt.

Postad

Det är betydligt vanligare med förväntade förlorare som först vinner mycket och sedan förlorar en förväntade vinnare som först vinner mycket och sedan förlorar. Men båda sorterna finns och vi kan ju inte gärna säga vilken kategori tillhör med någon särskild säkerhet.

Postad

Började lira igen, efter ett långt upphåll, för ca en månad sen. Efter ca 5000 händer, drabbades jag av en downswing på 6000 händer där jag förlorade 1500 bb (NL), men har nu på samma och högre nivåer under de 33k händer jag nu spelat snittat 24bb/100 händer. Så svarat är nog ja, det kan svänga mycket även på nivåer som man vanligvis kör över.

Postad

5 dagar i rad är verkligen ingen lång downswingperiod. Jag har inte vunnit stabilt sen mitten av Januari. Innan dess körde jag över 3/6 och 5/10 på prima. Nu känns det ofta som jag inte ens kan vinna på 0.5/1. Men det vänder snart! :)

Postad
5 dagar i rad är verkligen ingen lång downswingperiod. Jag har inte vunnit stabilt sen mitten av Januari. Innan dess körde jag över 3/6 och 5/10 på prima. Nu känns det ofta som jag inte ens kan vinna på 0.5/1. Men det vänder snart! :)

hehe ja visst är det läskigt :P Man måste tydligen ha"stabilt" starkt psyke i poker. inte kul att sitta och folda i timmar och bli utklonkad av skräphänder

Men det e ju iaf "kul" att höra att man inte är ensam i vintemörkret hehe Bra forum det här att ventilera sig lite.

Postad

Snacka downswing? Jag har haft en sedan 1 vecka efter att jag började ^^

Nä, men det brukar ju fungera att ta en paus och vänta med spelandet ett par dagar. Jag förlorade 10 av 15 dollar på ca 1 dag, sedan tog jag en paus och ska börja spela på söndag (då har jag väntat 2 veckor. Då antar jag att desperationen har försvunnit)!

Dont tilt!

Postad

Nä, men det brukar ju fungera att ta en paus och vänta med spelandet ett par dagar. Jag förlorade 10 av 15 dollar på ca 1 dag, sedan tog jag en paus och ska börja spela på söndag (då har jag väntat 2 veckor. Då antar jag att desperationen har försvunnit)!

Dont tilt!

10dollar :shock: villken nivå lirar du på då?

Postad

Dont tilt!

10dollar :shock: villken nivå lirar du på då?

låg :P fast jag spelade mest 2 + 0.30 sngs, Shit happends, kanske inte mycket pengar för men för mig var det det!

Postad
Det är betydligt vanligare med förväntade förlorare som först vinner mycket och sedan förlorar en förväntade vinnare som först vinner mycket och sedan förlorar. Men båda sorterna finns och vi kan ju inte gärna säga vilken kategori tillhör med någon särskild säkerhet.

:shock:

Måste vara ännu vanligare med förväntade förlorare som förlorar mycket.

Postad

Jag har också hamnat i en svacka där jag iofs inte förlorar så mycket men jag vinner verkligen inget alls. Frustrerande som att man plussar ett inköp hyffsat tidigt under sesionen men tappar ner till 0 efter ett tag. Har varit så i hela Februari men nu kör jag en pokerfri vecka, klar på onsdag. Hoppas att känslan ska ha hunnit infunnit sig igen så man kan få lite glädje av att spela igen

tillägg: lirar NL100 om det spelar roll

Postad

Ett tips är att inte räkna downswings i tid, utan i spelade händer.

Sitter du och toknöter tio bord samtidigt under hela sommarlovet så blir det nog lite annorlunda än någon som spelar ett bord en timme varje kväll efter jobbet.

Postad

Ja dowswings verkar ju va något oundvikligt tydligen. Poker är verkligen ett spel som sätter en på prov. När det går bra känner jag mig som proffessor kalkyl :P och när det går dåligt som homer simson :lol:

Postad
Ja dowswings verkar ju va något oundvikligt tydligen. Poker är verkligen ett spel som sätter en på prov. När det går bra känner jag mig som proffessor kalkyl :P och när det går dåligt som homer simson :lol:

Så när det går bra så får du nedsatt hörsel och blir extremt förvirrad, och när det går dåligt så blir du skallig och får ölmage? ;)

Postad

Så när det går bra så får du nedsatt hörsel och blir extremt förvirrad, och när det går dåligt så blir du skallig och får ölmage? ;)

LOL :lol: exakt! ;)