cOP Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Mitt databord är ett 120cm brett glasbord. Skivan är en "tempered glass" skiva som kanske är 5-6 millimeter tjock. Har nu ställt upp 2 19" på den. Vikten är väl ungefär 20 kg styck. Glasskivan har stöd i båda ändar med ca7-8 cm utanför stöden. När jag tittar på skivan så visst sviktar den ner lite mot mitten, men nog borde den hålla? 40kg på 2 skilda punkter ska väl inte vara nån fara? Om bordet mot förmodan skulle rasa, bör hemförsäkringen täcka detta? Citera
Ceritus Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 ja, det borde hålla för det trycket, men man vet aldrig. Det står inte i någon "manual" vad bordets max vikt är? Hemförsäkringen borde täcka, men ring föröskringsbolgaet om du är osäker Citera
Kenan83 Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 eller ring till närmaste glasmästare och hör me han, de borde veta på ett ungefär Citera
Nidot Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 20 kg per skärm, no way dude! Citera
cOP Postad 17 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2006 har för mig att vikten e typ 20kg http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=SAMT98PDF 18.2 på den t.ex. stog tyvärr inget på databordet...va en billig variant från rusta...men d känns ganska stabilt. ringa en glasmästare e nog ingen dum idé. Citera
M_G Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Som jag ser har du gjort två misstag. 1. Köpt ett billigt bord på Rusta. 2. Köpt CRT skärmar (?) på 2000-talet. Annars får jag önska dig lycka till. 20 kg skärmar... haha Citera
Apelsinjuice Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Mitt bord är nog ganska likt ditt fast det är inte i glas, min dator är en ganska tung box som gör att bordet sviktar, jag löste detta genom att sätta en planka under bordet. _____________ ...................../ ................../ .............../ ---------/ ......../ ...../ .../ / Hoppas ni förstår! Den är skitful, som mitt bord, men om du har ett glasbord, är fästena i metal så skulle det kunna bli ganska fräckt enligt mig! Citera
Vitae Postad 17 Februari , 2006 Rapport Postad 17 Februari , 2006 Jag skulle då rakt inte vilja ha två tunga monitorer på ett glasbord som sviktar. Glas är inte direkt det mest elastiska materialet som du kanske vet... Citera
GSI Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Som jag ser har du gjort två misstag. 1. Köpt ett billigt bord på Rusta. 2. Köpt CRT skärmar (?) på 2000-talet. Annars får jag önska dig lycka till. 20 kg skärmar... haha 1. ett glasbord är ju alltid ett glasbord, oavsett var man köpt det. 2. han sa väl aldrig att han köpt dom nyligen. är det här bordet? http://www.rusta.se/product.asp?p=95521018 det måste ju finnas nån info på hur mycket bordet klarar, stod det ingenting om det på paketet, eller i nån bruksanvisning. Annars får du väl isåfall som tidigare sagt ta kontakt med nån kunnig inom området. Men å andra sidan finns det nog ingen som på rak arm skulle säga att det håller, bara för å hålla ryggen fri om det inte gör det. Citera
Recommended Posts