enhetsmatris Postad 20 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Bra read på honom. Fast det kankse var efter den handen? Det var innan handen, men hade även ett par notes på honom sedan tidigare. Jag fäster ofta större vikt vid att läsa den typen av spelare än andra eftersom de ofta spelar väldigt förutsägbart och det är relativt lätt att sätta dem på en hand om man känner till deras spel. Mycket värde att hämta i sådana som han (värde som jag visserligen förlorar i idiotispel mot andra motståndare, men det är ett annat problem ). A9o hade han. Citera
Ruterkung Postad 20 Augusti , 2006 Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Fi är hyfsat löspassiv både pre- och postflop. Synar ner med mellanpar och toppar med dålig kicker om någon visar aggression. Tillhör den typen av spelare som sällan eller aldrig semibluffar med starka drag. Paradise Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with J, A. 2 folds, Hero raises, SB calls, BB calls. Flop: (6 SB) A, T, 5(3 players) SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB calls. Turn: (4.50 BB) 9(3 players) SB bets, BB folds, Hero calls. Donkbet som verkligen skriker A9 alt. T9. Går det att släppa här eller är det bara att syna ner givet att vi inte förbättrar på rivern? J och 5 känns som rena outs, men hur ska jag värdera A och T? River: (6.50 BB) J(2 players) SB bets, Hero raises, SB calls. Klonkraise. Final Pot: 10.50 BB Vad menar du här? För det första ska du inte ha en tanke på att folda och för det andra så ska du inte vara säker på att någon har tvåpar bara för att de donkar. Citera
enhetsmatris Postad 20 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Vad menar du här? För det första ska du inte ha en tanke på att folda Ville mest bara få det bekräftat. och för det andra så ska du inte vara säker på att någon har tvåpar bara för att de donkar. Säker kan man aldrig vara, men jag bedömde sannolikheten som väldigt stor. Jag har som sagt en bra read på honom och tror inte att han skulle donka med med något sämre än tvåpar. Många andra hade jag höjt, men inte den här killen. Citera
enhetsmatris Postad 20 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2006 Missade alla öppna stegdrag och alla färgdrag under dagens session, tror faktiskt aldrig att det har hänt förr. Hade inte flytet med mig och är därför glad över att det ändå blev gröna siffror. Tyckte att jag spelade bra överlag. Jag börjar för övrigt småtilta på Paradise för att man aldrig får spela mer än 10 minuter vid ett fullt bord. Under den timmen jag spelade idag fick jag byta bord tre gånger för att borden dog ut. Sitt still! Jag ska även försöka spela lite längre sessioner och tre bord åt gången, det går lite för långsamt att spela in bonusen för tillfället. Med $100 i bonus på tio dagar så dubblar man inte rullen på en månad! Session 1: 2 bord $1/2 SH Antal händer: 210 Spel: $9.75 Bonus: $10 Citera
Ruterkung Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Vad menar du här? För det första ska du inte ha en tanke på att folda Ville mest bara få det bekräftat. och för det andra så ska du inte vara säker på att någon har tvåpar bara för att de donkar. Säker kan man aldrig vara, men jag bedömde sannolikheten som väldigt stor. Jag har som sagt en bra read på honom och tror inte att han skulle donka med med något sämre än tvåpar. Många andra hade jag höjt, men inte den här killen. Hade du många händer på killen? Om de bara är några få så är det lätt att man kan få fel uppfattning vilket kan bli dyrt senare. Citera
enhetsmatris Postad 21 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Hade du många händer på killen? Om de bara är några få så är det lätt att man kan få fel uppfattning vilket kan bli dyrt senare. Hade väl spelat 60-70 händer med honom kanske och hade ett par notes sen tidigare. Du har rätt i att det säger rätt lite, men det kändes verkligen som en tvåparsdonk. Men vika ska jag ju aldrig göra i det läget. Citera
enhetsmatris Postad 21 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Jag har allvarliga problem med att anpassa mig till spelet på Paradise. Jag vet att inte en jävel viker för ett cont.bet eller scare card, men likförbannat så försöker jag få dem att göra det. Paradise är rena guldgruvan, jag har aldrig sett så dåliga spelare, men likväl kan jag inte plussa på dem. Varians? Antagligen. Oflyt? Ja. Oförmåga att anpassa spelet? Definitivt. Och så rigg såklart. Började spelet med helt sanslöst oflyt och backade snabbt 25BB. Glad att jag lyckades få igen nästan allt. Session 1: 3 bord $1/2 SH Antal händer: 334 Spel: $8 Bonus: $20 Citera
enhetsmatris Postad 21 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Fi är ingen stjärna direkt, ganska aggressiv, men inte överdrivet. Paradise Poker 1/2 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with Q, Q. UTG raises, Hero 3-bets, 2 folds, UTG calls. Flop: (7.50 SB) 9, 7, 8(2 players) UTG bets, Hero raises, UTG 3-bets, Hero calls. Turn: (6.75 BB) T(2 players) UTG bets, Hero calls. River: (8.75 BB) K(2 players) UTG bets, Hero calls. Final Pot: 10.75 BB ---------------------------------------------- Ingen read. Paradise Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with Q, Q. UTG raises, 2 folds, SB calls, Hero 3-bets, UTG calls, SB calls. Flop: (9 SB) 3, K, 7(3 players) SB bets, Hero raises, UTG folds, SB 3-bets, Hero calls. Turn: (7.50 BB) K(2 players) SB bets, Hero calls. River: (9.50 BB) 6(2 players) SB bets, Hero calls. Final Pot: 11.50 BB ----------------------------------------------- UTG är LAG och höjer det mesta preflop, ingen read på Button. Kallsynen på floppen känns verkligen inte bra, men jag har två överkort och ett bakdörrsnötfärgdrag samt att jag verkligen inte respekterar UTG:s floppraise. Och potten är väldigt stor. Paradise Poker 1/2 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with A, K. UTG raises, Button 3-bets, Hero caps, BB calls, UTG folds, Button calls. Flop: (14 SB) 3, 5, Q(3 players) Hero checks, BB bets, Button raises, Hero calls, BB calls. Turn: (10 BB) 5(3 players) Hero checks, BB checks, Button bets, Hero calls, BB calls. River: (13 BB) 2(3 players) Hero bets, BB folds, Button calls. Final Pot: 15 BB Citera
enhetsmatris Postad 21 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2006 Samma visa som vanligt. Först snabbt ner 20-25BB, sedan sakta, sakta upp igen. Inledde det första bordet med en grym card rush och backade över 20BB på det. När kommer klonken?! Session 2: 3 bord $1/2 SH Antal händer: 346 Spel: $1 Bonus: $10 $40 kvar i bonus, hoppas hinna ta dem imorgon så jag kan lämna Paradise sedan, blir så tiltad där! Citera
enhetsmatris Postad 22 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Idag var jag lite mer konservativ i mina continuation bets, och spelade allmänt mer försiktigt. Inte direkt passivt, men lite smartare. Jag tror att det spelet är mer vinnande än dunka dunka på Paradise, för alla synar ju ändå (det är nog alltid smartare när jag tänker efter). Spelade faktiskt in sessionen med Camtasia, kanske lägger ut den för allmän beskådning senare. Om någon är intresserad av att titta på den och ge mig lite hjälp och tips (för jag tror inte att någon lär sig något av den iaf ) så skulle det uppskattas. Session 1: 3 bord $1/2 SH Antal händer: 229 Spel: $8.50 Bonus: $20 Det har visat sig att Paradise signup-bonus motsvarar ungefär 130% rakeback på min nivå, det är inte så tokigt! Citera
enhetsmatris Postad 22 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Jag har aldrig kokat så här mycket... Efter helt sjuka beats så kommer den här. Skrev något grymt censurerat i chatten och lämnade direkt, annars hade alla pengar på Paradise rykt. Paradise Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with K, K. UTG calls, 1 fold, Hero raises, 2 folds, UTG calls. Flop: (5.50 SB) 6, 4, 2(2 players) UTG bets, Hero raises, UTG calls. Turn: (4.75 BB) Q(2 players) UTG bets, Hero raises, UTG calls. River: (8.75 BB) 7(2 players) UTG bets, Hero calls. Final Pot: 10.75 BB Results in white below: UTG has 7h 4h (two pair, sevens and fours). Hero has Kc Ks (one pair, kings). Outcome: UTG wins 10.75 BB. Edit: Först nu när jag lugnat ner mig så ser jag att den faktiskt var soooted. Men ändå. Citera
enhetsmatris Postad 22 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Då var äntligen Paradise-bonusen inspelad. Det är riktigt påfrestande för psyket att spela där, så jag är glad att jag kan lämna det stället nu. Andra sessionen började katastrofalt, jag blev tokutdragen med allt av alla. $70 på 20 minuter, sen var det bara till att stänga ner för att undvika stortilten. Fick revansch när jag återupptog spelet efter en kvart, jag drog inte ut så mycket men fick bra kort och nästan allt stod. Lyckades t.o.m vända till plus till slut, hela $1.75. Otroligt nöjd med det med tanke på hur det såg ut ett tag. Session 2+3: 3 bord $1/2 SH Antal händer: 391 Spel: $1.75 Bonus: $20 Sammanfattning av Paradise-tiden: Antal händer: 1870 Spel: $5.75 Bonus: $100 Augusti so far: Antal händer: 7300 Spel: $41 (enligt PT, ca. $20-25 egentligen) Bonus+bananer: $325 Total bankrulle: $1130 Citera
Ruterkung Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Så farlig var väl ändå inte handen? Okej att fi spelar den som en ärkeidoit (höj pre, bomba flop, betsyn turn och c/r river) men han har ju ändå ett gäng outs mot dig... Citera
enhetsmatris Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Så farlig var väl ändå inte handen? Okej att fi spelar den som en ärkeidoit (höj pre, bomba flop, betsyn turn och c/r river) men han har ju ändå ett gäng outs mot dig... Helt rätt. Som jag skrev i min edit så var jag så förbannad att jag inte såg att han hade färdraget hela vägen också. Men jag tycker ändå inte om att få kungarna knäckta av 74, soooted or unsoooted! Citera
Ruterkung Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Så farlig var väl ändå inte handen? Okej att fi spelar den som en ärkeidoit (höj pre, bomba flop, betsyn turn och c/r river) men han har ju ändå ett gäng outs mot dig... Helt rätt. Som jag skrev i min edit så var jag så förbannad att jag inte såg att han hade färdraget hela vägen också. Men jag tycker ändå inte om att få kungarna knäckta av 74, soooted or unsoooted! Jo, det kan vara lite tråkigt ibland. Till skillnad från mig kan du ju whina lite när du blev utdragen av den, jag måste ju muttra att han faktiskt gick in som favorit när jag förlorar mot 74 Citera
enhetsmatris Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Då är jag tillbaka på Prima igen för att cleara Betways 1000kr-bonus, en riktigt bra bonus på min nivå! Räknar med att ha spelat in den på mindre än 1000 händer (krävs 715 rejkade). Värmde upp lite precis med 60 händer, mest bara för att känna på Prima igen. Kommer bli väldigt lite poker de närmaste dagarna, har en tenta på fredag som jag börjar få tokpanik för , och sen flyttar jag lördag/söndag. Måste bo hemma hos föräldrarna i tre veckor innan jag får min nya lägenhet, svag tiltvarning på det... "Session" 1: 2 bord $1/2 SH Antal händer: 61 Spel: $1.88 BP: 51/1000 Citera
enhetsmatris Postad 23 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Öhm, vad har hänt med Prima? När jag spelade där för någon månad sedan så var det snortight, i princip alla potter höjdes pre och det var sällan mer än två spelare som såg floppen. När jag spelade nu ikväll så var det precis tvärtom, ingen respekterade en höjning ur tidig position och bet-raise-kallsyn hörde knappast till ovanligheterna. Var det bara jag som hamnade vid skumma bord eller är det så folk spelar? Session 2: 3 bord $1/2 SH Antal händer: 144 Spel: $0.25 BP: 172/1000 Citera
enhetsmatris Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Spelar för tillfället årets första(!) MTT, tyckte jag hade råd att investera $1 för att träna lite multi-NL. Ser helt okej ut för tillfället, ligger kring average inför bubblan (328 startande, 40 kvar, 30 ITM). Snart garanterad $2.29 Tänk vad mycket man roligt man kan hitta på kvällen innan en tenta.. Edit: AK funkar idag. 6/37. Citera
Miami Postad 24 Augusti , 2006 Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Tänk vad mycket man roligt man kan hitta på kvällen innan en tenta.. Edit: AK funkar idag. 6/37. ? Klonka hem det där så behöver du inte tenta alls, Pokerproffs! GL! Citera
enhetsmatris Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Tänk vad mycket man roligt man kan hitta på kvällen innan en tenta.. Edit: AK funkar idag. 6/37. ? Klonka hem det där så behöver du inte tenta alls, Pokerproffs! GL! ITM nu, semiproffs redan där. Nu ska det slaskas, skiljer $0.66 mellan 30:e och 11:e plats, så inget meseri för att plocka placeringar här inte! Citera
enhetsmatris Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Mitt första finalbord! Garanterad $4.10 och underkänt på morgondagens tenta. Citera
enhetsmatris Postad 24 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2006 Blev en sjätteplats och $14 till slut då. Får QQ i MP, UTG limpar och jag ställer. Får syn av en storstack som visar AKo. Floppen kommer Qxx, turn J och river.........T! Tack och adjö. Hade legat tvåa annars. Finns ju tråkigare sätt att åka på.. Edit: 990 games 0.005 secs 198,000 games/sec Board: Qd 5s 8h Dead: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 01.6162 % 01.62% 00.00% { AdKc } Hand 2: 98.3838 % 98.38% 00.00% { QcQh } Jag är inte bitter. Citera
enhetsmatris Postad 25 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2006 Session 1: 1 bord $0.5/1 SH, 1 bord $1/2 SH Antal händer: 135 Spel: $33 BP: 251/1000 Spelade för övrigt ytterligare en MTT idag på eftermiddagen ($1+0). Spelar med lägsta möjliga insats eftersom det antagligen är EV- för mig att spela MTT, jag kan ingenting om det. Får ta och köpa in Harrington on Holdem så att jag kan avancera lite. Gick bra även den här gången, slutade som 18:e av 197, 20 ITM. $1.97 tillbaka till pokerkontot. Lyckades dubbla upp till average precis ITM, men var då tvungen att lämna turneringen för att åka och träna. All in med J5o så var jag borta. Lite synd, hade varit kul att se om jag hade kunnat nå finalbord två gånger i rad. Citera
enhetsmatris Postad 28 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 28 Augusti , 2006 Lillsession 1: 2 bord $1/2 SH Antal händer: 60 Spel: $3.37 BP: 303/1000 För trött för att spela. Citera
enhetsmatris Postad 29 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 29 Augusti , 2006 Session 1: 2 bord $1/2 SH Antal händer: 162 Spel: $8.62 BP: 460/1000 Citera
Recommended Posts