AnnaDea Postad 21 Juli , 2006 Rapport Postad 21 Juli , 2006 Du är ganska lik sångaren Ola Svensson(?) Roligt med FL-dagbok. Will follow ^^ Citera
enhetsmatris Postad 21 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2006 Du är ganska lik sångaren Ola Svensson(?) Haha, det har jag faktiskt aldrig hört förr. Men vi är ju trots allt från samma stad Roligt med FL-dagbok. Will follow ^^ Kul att det är fler än jag som läser den! Har spelat in halva Golden Riviera-bonusen nu och fick en bra start på $1/2. Men tightare motstånd får man leta efter, herregud... Spelade själv tightare än tightast, VP$IP på runt 15%. Vet att det är för lågt för 6-max, men jag väntar med att spela marginellare händer tills jag känner mig bekväm på nivån. Ska ta en paus nu och kolla lite på tv för att sen spela in resten av bonusen, tar nog inte mer än 1,5h eller nåt sånt. Spelar inte mer än två bord nu, vill först vänja mig vid att spela $1/2, potterna känns så sjukt stora.. Session 1: 208 händer $37.66 118/250 rejkade händer Citera
Sladdis Postad 21 Juli , 2006 Rapport Postad 21 Juli , 2006 Du är ganska lik sångaren Ola Svensson(?) Haha, det har jag faktiskt aldrig hört förr. Men vi är ju trots allt från samma stad Roligt med FL-dagbok. Will follow ^^ Kul att det är fler än jag som läser den! Har spelat in halva Golden Riviera-bonusen nu och fick en bra start på $1/2. Men tightare motstånd får man leta efter, herregud... Spelade själv tightare än tightast, VP$IP på runt 15%. Vet att det är för lågt för 6-max, men jag väntar med att spela marginellare händer tills jag känner mig bekväm på nivån. Ska ta en paus nu och kolla lite på tv för att sen spela in resten av bonusen, tar nog inte mer än 1,5h eller nåt sånt. Spelar inte mer än två bord nu, vill först vänja mig vid att spela $1/2, potterna känns så sjukt stora.. Session 1: 208 händer $37.66 118/250 rejkade händer Passa dig för att nämna det! Då kommer någon NL2000 spelare och undrar vad du är för en pokerspelare. Efter att han/hon har hånat dig tills du ligger och gråter! Citera
enhetsmatris Postad 22 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2006 Prima is the shit ju. Sjukt fin rush och klockren start på $1/2. Orkade dock inte spela in hela bonusen, gick sjukligt trögt på slutet, knappt en rejkad hand per minut. Så spelar klart det när jag vaknar imorgon istället. Session 2: 128 händer $45.50 190/250 rejkade händer ------------------------------------- KLONK! Prima Poker skin Limit Holdem Ring game Limit: $1.00/$2 5 players Converter Pre-flop: (5 players) kebabvagnen is CO with 5:club: A:club: UTG folds, kebabvagnen raises, Button calls, SB 3-bets, BB calls, kebabvagnen calls, Button caps, SB calls, BB calls, kebabvagnen calls. Flop: 6:club: K:diamond: Q:club: (16SB, 4 players) SB bets, BB folds, kebabvagnen calls, Button raises, SB 3-bets, kebabvagnen calls, Button calls. Turn: 4:club: (12.5BB, 3 players) SB bets, kebabvagnen raises, Button calls, SB 3-bets, kebabvagnen caps, Button calls, SB calls all-in $1.37. River: 3:club: (24.18BB, 2 players + 1 all-in - Main pot: 23.55BB, Sidepot 1: 0.63BB) kebabvagnen bets, Button raises, kebabvagnen 3-bets, Button calls. Results: Final pot: 30.18BB Citera
enhetsmatris Postad 22 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2006 I Prima Spelade klart Golden Riviera-bonusen nu och klonken fanns kvar sen igår. Session 1: 115 händer $55 250/250 rejkade händer Summering av Golden Riviera-vistelsen: 451 händer $137 +$50 bonus 15.3 BB/100 Rullen ligger nu på $828 Hyfsad rush på slutet? Citera
enhetsmatris Postad 22 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2006 Imorgon åker jag på semester. Först ska jag hälsa på en polare i Paris i 3-4 dagar och sedan flyger jag därifrån till Venedig för att ta mig upp till Alperna och vandra i 5-6 dagar. Ska bli riktigt kul både och, hoppas bara att vädret och allt annat är på min sida! Blir således ingen poker och ingen uppdatering av dagboken förrän jag kommer hem igen den 2 augusti. Ska då hitta någon ny smaskig bonus att sätta tänderna i. Auf Wiedersehen! Citera
enhetsmatris Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Då var semestern avslutad, och jag kan bara konstatera att det var förbannat trevligt! Nu är det ny månad och det kan väl vara på sin plats att sammanfatta juli (sedan dagboksåterupptagningen) och lägga upp lite mål för augusti. Sammanfattning först: 10-31 juli: Antal händer: 4500 Spel: $178 Bonus: $200 BB/100: 2.44 Timlön (inkl. bonus): $16/h Startrulle juli: $492 Slutrulle juli: $828 Den uppmärksamme ser att ovanstående siffror inte går ihop. Det beror på lite olika saker som jag inte orkar förklara. MÅL FÖR AUGUSTI: Spela minst 10k händer Spela in minst $400 i bonus Rejka minst $150 på WPX Spela 3 bord 6/5-max samtidigt Dubbla rullen. Från och med augusti (och på obestämd tid framöver) kommer jag även att skänka 5% av månadens vinst (spel+bonus+bananer) till välgörande ändamål. Blir väl inga jättesummor, men lite är ändå mer än noll ---------------------------------------- Nu ska jag iväg och spela fotboll, sen blir det förhoppningsvis några timmars spel ikväll/natt. Tänkte prova $1/2 på WPX och se hur det känns. Citera
Miami Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Vi syns på WPX, raka 150 dollar där gör du i ett nafs. Jag föreslår för nästa månad, Mål: Raka 500 dollar på WPX. Citera
heltok Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Från och med augusti (och på obestämd tid framöver) kommer jag även att skänka 5% av månadens vinst (spel+bonus+bananer) till välgörande ändamål. Citera
therussian Postad 3 Augusti , 2006 Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Håller med heltok, tummen upp! Citera
enhetsmatris Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Håller med heltok, tummen upp! Lite heder ska faktiskt Heltok ha, för det var hans gåva till UNICEF som inspirerade mig. Smakade lite på WPX precis, två bord $1/2 5-max. Motståndet kändes rätt så tufft, och så mycket bluffraisar på turn har jag inte sett förr. Här får man inte spela sitt vanliga vektajta spel inte. Men visst finns det pengar att hämta, några tomtar stötte jag allt på! Har inte fått in statsen i PT än så vet inte hur många händer jag spelade men det kan inte vara mycket, spelade nog inte mer än 15-20 minuter. Flyt hade jag iaf! Session 1 (WPX): Antal händer: ? (15-20 min.) Spel: $33 Betald rejk: $5 Citera
enhetsmatris Postad 4 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2006 SUCK. Session 2 (WPX): Speltid: 45 min. Spel: $36 Betald rejk: $10 Citera
enhetsmatris Postad 4 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2006 DUBBELSUCK. Började dagens spel med att backa $70 på mindre än en kvart. Tog en kort paus och vann sen tillbaka drygt $40 igen. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om WPX... Ska försöka lira ett par tusen händer där och sen utvärdera. Session 1+2: Antal händer: 233 Spel: $29 Betald rejk: $15 Citera
enhetsmatris Postad 4 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2006 Session 3: Antal händer: ca. 120 Spel: $36 Betald rejk: $6 Citera
enhetsmatris Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Ibland finns det inget tråkigare än poker. Inga SH-bord uppe på WPX så spelade 3 FR-bord istället. Fick inga kort, spelade urkasst emellanåt och blev utdragen när jag träffade. FR-spelarna på WPX är inte mycket att hänga i julgranen så det vore väl själva fan om man inte kan slå dem... Men då får man inte dribbla bort sig själv heller med idiotbluffar och syner som inte finns på kartan. Skärpning! Session 1 (3 bord FR $1/2): Antal händer: 303 Spel: $68 Betald rejk: $10 WPX hittills: Antal händer: ca. 850 Spel: $62 Betald rejk: $46 Citera
enhetsmatris Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Ibland finns det inget tråkigare än poker. Inga SH-bord uppe på WPX så spelade 3 FR-bord istället. Fick inga kort, spelade urkasst emellanåt och blev utdragen när jag träffade. FR-spelarna på WPX är inte mycket att hänga i julgranen så det vore väl själva fan om man inte kan slå dem... Men då får man inte dribbla bort sig själv heller med idiotbluffar och syner som inte finns på kartan. Skärpning! Session 1 (3 bord FR $1/2): Antal händer: 303 Spel: $68 Betald rejk: $10 WPX hittills: Antal händer: ca. 850 Spel: $62 Betald rejk: $46 Citera
enhetsmatris Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Nu spelar jag fullring ett tag på WPX, jag har noll självförtroende shorthanded. Betta så slänger jag. Session 3 (2 bord $0.5/1, 1 bord $1/2): Antal händer: ca. 160 Spel: $12 Betald rejk: $11 Citera
enhetsmatris Postad 5 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Det går fortsatt trögt. Jag spelar lite bättre, men att bli av med utdragningarna är svårare... Session 4 (2 $1/2, 1 $0.5/1): Antal händer: ca. 160 Spel: $19 Betald rejk: $10 Citera
AnnaDea Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 Pröva att gå lite "monkey-style" ibland. Blir folk utdragna med crap kort så kommer de garanterat spela crapkorten bara för att ge igen, och för att de tror det är vinnande i längden, bara för du vinner med (ibland) Lycka mer till Citera
vonClopt Postad 5 Augusti , 2006 Rapport Postad 5 Augusti , 2006 hur mycket i snitt spelar du in i rake på worldpx per månad? Funderar själv att börja lira där, pga 100%rb:n. Hur är liret där? Löst/Tight? Mycket fisk? Lycka till, vi kanske ses nån gång vid bordet Ska troligtvis börja lira 2/4 FL Citera
enhetsmatris Postad 6 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2006 Då är jag officiellt inne i min värsta downswing hittills. Finns inget tråkigare än att missa alla floppar, och få alla höga PP utdragna. Nu lägger jag ner WPX för ett tag och försöker hitta självkänslan och plusset någon annanstans. Session 5: Antal händer: typ 120 Spel $ som vanligt Betald rejk: $ lite grand WPX totalt: Antal händer: ca. 1400 Spel: $116 Betald rejk: $75 Totalt backar jag alltså inte mer drygt $40, tack WPX för att ni ger tillbaka större delen av mina surt förlorade pengar. Imorgon ska jag till Barsebäck och se på Scandinavian Masters, sen blir det till att hitta en ny bonus på en sida där spelarna inte totaltiltar mig, hånar mig och köper ut mig hela tiden. Citera
enhetsmatris Postad 6 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2006 Pröva att gå lite "monkey-style" ibland. Tro mig, jag har provat det mesta. Men riggen är mäktig ibland Citera
enhetsmatris Postad 6 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2006 hur mycket i snitt spelar du in i rake på worldpx per månad? Funderar själv att börja lira där, pga 100%rb:n. Hur är liret där? Löst/Tight? Mycket fisk? Lycka till, vi kanske ses nån gång vid bordet Ska troligtvis börja lira 2/4 FL Har bara lirat seriöst på WPX i tre dagar så har tyvärr inte så mycket hjälp att ge dig Men om jag skulle sammanfatta spelet på FL $1/2 skulle det väl bli nåt i stil med: Fullring: En hel del både LAGs och LPs preflop. Cap med JTo ur position och kallsyn på 3-bet med Ax hör inte till ovanligheterna. Postflop är det för det mesta rätt aggressivt, folk verkar gilla bluffar och speciellt semibluffar på turn. Shorthanded: Normal-TAG preflop, ordentligt aggressivt postflop. Rätt mycket trixigt spel med mycket bluffar. Men eftersom jag är färgad av väldigt lätta nätverk där folk spelar relativt passivt och förutsägbart så kanske spelarna inte är så trixiga och bra som jag har fått för mig. Kan vara jag som är alldeles för dålig också... Jag har spelat drygt 6 timmar och ca. 1400 händer de senaste tre dagarna (2-3 bord åt gången, nästan uteslutande $1/2) och rejkat $75. Hoppas det gav dig en liten hum om WPX iaf! Edit: Lycka till själv! Citera
enhetsmatris Postad 6 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2006 Nu har jag signat upp mig på Sun Poker för totalt $150 i bonus. Börjar lira senare ikväll. Citera
AnnaDea Postad 6 Augusti , 2006 Rapport Postad 6 Augusti , 2006 Nu har jag signat upp mig på Sun Poker för totalt $150 i bonus. Börjar lira senare ikväll. Vad heter du där? spelar också där, under mitt användarnamn nick. vi kanske möts på något bord Citera
Recommended Posts