Gå till innehåll

Enhetsmatris - FL på Prima och Crypto


enhetsmatris

Recommended Posts

Småtilt över att en kille återhöjer ALLA min preflop-höjningar. Tiltade nog bort en del till honom, skäms på mig för att jag inte kan hålla mig lugn mot den typen av spelare... Annars bra spel i början, katastrofalt spel i mitten och lite klonk på slutet som räddade ett stort minus till ett lite mindre.

Dagsresultat: -$8

Antal händer: ca. 190

 

Betfred totalt: +$73

Betfredhänder totalt: ca. 780

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 358
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skärpning för h*vete. Otroligt slaskigt spel från min sida idag, försöker bluffa i fel lägen, spelar knappt med oddsen och lägger mig inte när jag är helt övertygad om att jag är tokslagen. 40% seen flops idag, och då fick jag knappast många bra händer. Har mailat Betfreds support så att jag kan titta på mina hand histories för idag och försöka lära mig någonting. Tilt.

 

Dagsresultat: -$23

Antal händer: ca. 130

 

Betfred totalt: +$50

Betfredhänder totalt: ca. 910 varav 490 raked

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, känns som att jag har kommit in i en riktig spelsvacka. Alldeles för lös i starthänderna, fortsätter göra dumma bluffar och koncentrerar mig inte riktigt på spelet. Sen att jag är osäker på i princip varenda post-flop beslut där jag inte har nötterna gör ju inte det hela bättre. Nej, det blir fram med böckerna nu.

 

Jag har fortfarande inga HH:s från Betfred, så jag lägger in ett par fiktiva händer som känns relevanta. Inga utmärkande reads på fi. Bordet är löst/passivt.

 

Fiktiv hand 1:

 

UTG

MP

CO

BUTTON - HERO

SB

BB

 

Dealt to HERO: [Ah, Qh]

 

UTG folds

MP folds

CO calls

HERO raises

SB folds

BB calls

CO calls

 

Flop (5 SB): [Th, 3s, 9c]

 

CO bets

HERO raises

BB folds

CO calls

 

Turn (4,5 SB): [Th, 3s, 9c, 4c]

CO checks

HERO bets

CO *steker* and calls

 

River (5,5 BB): [Th, 3s, 9c, 4c, 5h]

 

CO checks

HERO ???

 

-----------------------------------------

 

Fiktiv hand 2:

 

UTG

MP

CO

BUTTON

SB - HERO

BB

 

Dealt to HERO: [9s, Js]

 

UTG folds

MP calls

CO folds

Button calls

HERO calls

BB checks

 

Flop (4 SB): [9h, Tc, 3c]

 

HERO bets

BB folds

MP calls

Button raises

HERO calls (fold/call/raise? Jag har ingen aning...)

MP calls

 

Turn (4,5 BB): [9h, Ts, 3s, 4c]

 

HERO checks

MP checks

Button checks

 

River (6,5 BB): [9h, Ts, 3s, 4c, 8h]

 

HERO checks

MP checks

Button bets

HERO ???

 

--------------------------------------------------

 

Dagsresultat: -$2

Antal händer: ca. 130

 

Betfred totalt: +$48

Betfredhänder totalt: ca. 1000 varav 549 raked

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ganska slaskigt spel de senaste dagarna försökte jag idag spela relativt lugnt för att försöka hitta känslan igen. Jag var mer koncentrerad och tänkte igenom besluten bättre även om spelet nog blev lite för weaktight för mitt eget bästa. Jag tror att jag har spelat lite dum-aggressivt på senaste tiden, När jag fått en stark starthand har jag spelat den alldeles för långt, och antagligen för aggressivt många gånger. Då känner jag mig hellre lite weaktight ett tag tills jag hittat rätt sorts aggressivitet.

 

Dagens session bestod av 2 $0.5/1-bord.

Dagsresultat: +$16

Antal händer: ca. 80

 

Betfred totalt: +$64

Betfredhänder totalt: ca. 1080

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann bara med en minisession online idag, men även en miniturnering i skolan som sektionen anordnade. Liveturneringen var rolig, har inte spelat live sen i julas. 16 personer slöt upp till en 20-kronors NL Hold'em freezeout. Blindsstrukturen var det sjukaste jag varit med om, snabba dubblingar av blindsen kombinerat med liten startstack resulterade i riktigt slaskigt all-in-spel redan i tredje blindsomgången. Blev lite poker och mycket lotto, men det var kul ändå :D. Åkte som sexa i första handen efter att vi salgit ihop borden, all-in med K4s (hade 1,2BB i stacken :lol:). Fler sådana turneringar (med lite bättre blindsstruktur och startstackar) så kommer det bli ett återkommande nöje för min del.

 

Online satt jag i ca. tio minuter vid två weak-tighta bord. Efter några väl valda bluffar och en legitim hand stämplade jag ut igen, $11 rikare.

Dagsresultat: +$11

Antal händer: ca. 35

 

Betfred totalt: +$75

Betfredhänder totalt: ca. 1120

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt. Får hyfsat många bra starthänder men träffar inte en enda flopp som ger betalt. Dåligt spel också, förbannat passivt. Note to self: spela inte bord som är tok-loose-aggressive.

Dagsresultat: -$15

Antal händer: ca. 130

 

Betfred totalt: +$60

Betfredhänder totalt: ca. 1250 (varav 670 raked)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur mycket/lite tid du har att lägga på poker. Men eftersom du har lagt upp en dagbok och verkar vara en progresiv spelare så tycker jag du ska försöka spela fler händer. 130 händer nu och då är för lite för att du ska komma nån vart anser jag.

 

Forsatt lycka till och håll tilten borta! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur mycket/lite tid du har att lägga på poker. Men eftersom du har lagt upp en dagbok och verkar vara en progresiv spelare så tycker jag du ska försöka spela fler händer. 130 händer nu och då är för lite för att du ska komma nån vart anser jag.

Det har du helt rätt i. Problemet är att jag den senaste månaden knappt haft någon tid att spela. Nu är jag däremot i princip helt ledig i två veckor och ska försöka spela lite mer ordentligt. Går inte det så blir det väl till att lägga ner dagboken, har redan haft tankar på det av just den anledning du nämner.

Men jag tar ett försök till!

 

Bakfyllepoker idag, huvudet inte riktigt med. Fick oförskämt bra starthänder i början, men fick oförskämt lite betalt för dem.

Dagsresultat: -$17

Antal händer: ca. 170

 

Betfred totalt: +$43

Betfredhänder totalt: ca. 1420

 

Edit: Blev några händer till. Antingen har jag riggen emot mig eller så spelar jag bara dåligt. Antagligen både och. När vänder det?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riggen har släppt!

Och jag har börjat spela bättre igen, det var på tiden. Har mailat Betfred om mina hand histories, såfort jag får dem så lägger jag upp några intressanta händer. Lite längre session än vanligt idag, precis som Miami påpekade så är det dags att försöka sätta lite fart på spelandet för att komma nån vart. Trevande inledning med några tunga utdragningar och snabbt back 20BB, sedan tillbaka på +-0 efter 70-80 händer, och därefter sprang det ena bordet (av två) iväg, medan det andra la sig stabilt kring -10BB. Skönt att veta att man fortfarande kan vinna iaf.

Dagsresultat: +$19

Antal händer: ca. 160

 

Betfred totalt: +$62

Betfredhänder totalt: ca. 1580

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har jag äntligen fått mina hand histories. Lägger upp ett par som jag tycker är kluriga. Om någon undrar hur jag konverterade HH:s från Betfred så gjorde jag först om mina HH:s till PartyPoker-format med ett program som finns att ladda ner här (iPokerConvert v0.2.6). Verkar vara ett ofarligt program utan spyware eller liknande. Sedan var det bara att göra som med vanliga PartyPoker-HH:s.

 

 

Betfred 0.50/1 Hold'em (4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Enhetsmatris is UTG with 8:spade:, 8:heart:. Enhetsmatris posts a blind of $0.5.

Enhetsmatris (poster) raises, Button calls, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (6.50 SB) A:diamond:, 7:heart:, T:club: (3 players)

BB checks, Enhetsmatris bets, Button calls, BB calls.

 

Turn: (4.75 BB) 6:heart: (3 players)

BB checks, Enhetsmatris bets, Button calls, BB calls.

 

River: (7.75 BB) K:club: (3 players)

BB checks, Enhetsmatris checks, Button checks.

 

Final Pot: 7.75 BB

----------------------------------------------

Såhär i efterhand känns det som att jag gör allting fel i den här handen:

 

Betfred 0.50/1 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: Enhetsmatris is UTG with K:heart:, T:diamond:.

Enhetsmatris raises, MP 3-bets, 2 folds, BB calls, Enhetsmatris calls.

 

Flop: (9.50 SB) 3:heart:, J:diamond:, 9:diamond: (3 players)

BB checks, Enhetsmatris bets, MP raises, BB folds, Enhetsmatris calls.

 

Turn: (6.75 BB) 9:heart: (2 players)

Enhetsmatris checks, MP bets, Enhetsmatris calls.

 

River: (8.75 BB) K:diamond: (2 players)

Enhetsmatris bets, MP raises, Enhetsmatris calls.

 

Final Pot: 12.75 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska uttrycka mig milt: KATASTROF!!!!

 

Det absolut största och fiskigaste felet du gör är "Enhetsmatris (poster) raises" Du postar alltså blinds UTG. Att posta blinds öht när det inte är din tur är överdåligt. Sluta med det genast!! Raisen är annars helt ok, men när du får 2 callers och 2 överkort på floppen hade jag gett upp handen. Vid eventuell read hade jag cont. betat flop och check/foldat turn om båda callat.

 

Nästa hand: Du blir raisad av MP preflop, raisad av honom på flop. Har du TUR så har du 3 kungar levande och 4 damer, och då är jag oerhört optimistisk. Förmodligen letar du efter 4 damer ENBART, och har inte odds för att dra till dem nånstans. Check-calla flop då potten redan är stor, folda turn. bet-calla flop som du gör, FOLDA TURN.

 

Sådär. Hoppas detta halvelaka inlägg får dig att tänka till lite iaf och slutar med dumheter som att posta utanför blindsen.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska uttrycka mig milt: KATASTROF!!!!

:shock:

 

Det absolut största och fiskigaste felet du gör är "Enhetsmatris (poster) raises" Du postar alltså blinds UTG. Att posta blinds öht när det inte är din tur är överdåligt. Sluta med det genast!!

Ska till mitt försvar säga att jag i princip aldrig postar utanför blindsen. Varför jag gjorde det den här gången vet jag inte, men tro inte att det är mitt standardspel bara! ;)

Bra att du sågar mig i övrigt, det behöver jag efter den senaste veckans spel . :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en ny vän. :D

Spelade som vanligt två bord idag, och på det ena satt jag direkt till höger om en riktig tomte som var mer intresserad av chatten än spelet. Och när han väl spelade gjorde han det riktigt uselt. Inte ofta jag läser folk bra, men den här killen var lättare än en öppen bok. Han hade 20BB när jag satte mig, 0BB när jag lämnade. :lol:

 

Fick vänta länge på borden idag, och när jag väl fick upp två stycken så var det snuskigt tighta, tråkiga och långsamma spelare. Runt 30-35 händer i timmen, riktigt tråkigt för shorthanded. Så när jag efter 30 minuter låg 21BB plus så lade jag ner. Ska istället sätta mig och läsa i Hold'em poker for advanced players som damp ner i brevlådan idag. :D

 

Lägger in en hand från igår för kommentarer.

Dagsresultat: +$21

Antal händer: ca. 50

 

Betfred totalt: +$83

Betfredhänder totalt: ca. 1630

 

---------------------------------------------------------

SB har en tendens att betta efter en checkrunda vare sig han har nåt eller inte. Ska jag checka bakom på river?

 

Betfred 0.50/1 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Preflop: Enhetsmatris is BB with K:spade:, 2:heart:.

UTG calls, 1 fold, SB completes, Enhetsmatris checks.

 

Flop: (3 SB) 3:heart:, 7:club:, J:club: (3 players)

SB checks, Enhetsmatris checks, UTG checks.

 

Turn: (1.50 BB) 2:spade: (3 players)

SB bets, Enhetsmatris raises, UTG folds, SB calls.

 

River: (5.50 BB) 9:heart: (2 players)

SB checks, Enhetsmatris bets, SB calls.

 

Final Pot: 7.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svajig dag. Ena bordet upp 25BB, andra ner 25BB. Åkte på riktigt ruskiga beats på det ena bordet, sådana som borde inträffa maximalt en gång per session.. Låg som mest kring 20BB minus, så skönt att jag kunde hämta upp det iaf. Har mailat supporten om dagens och gårdagens hand histories, lägger upp händer så fort jag fått dem.

Dagsresultat: +-$0

Antal händer: ca. 180

 

Betfred totalt: +$83

Betfredhänder totalt: ca. 2000 (varav 910 raked)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alldeles för vanligt att jag spelar så här efter ett par tuffa beats, lägger upp handen för att påminna mig själv om att sluta med sånt här.

 

Betfred 0.50/1 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Preflop: Enhetsmatris is SB with A:club:, 6:spade:.

2 folds, Button calls, Enhetsmatris raises, 1 fold, Button calls.

 

Flop: (5 SB) 9:heart:, K:diamond:, 7:spade: (2 players)

Enhetsmatris bets, Button calls.

 

Turn: (3.50 BB) 5:diamond: (2 players)

Enhetsmatris bets, Button calls.

 

River: (5.50 BB) 5:club: (2 players)

Enhetsmatris bets, Button calls.

 

Final Pot: 7.50 BB

-----------------------------------------------

 

För aggressivt?

 

Betfred 0.50/1 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Preflop: Enhetsmatris is BB with T:heart:, Q:spade:.

UTG calls, MP calls, 3 folds, Enhetsmatris checks.

 

Flop: (3.50 SB) Q:diamond:, 2:diamond:, J:heart: (3 players)

Enhetsmatris bets, UTG calls, MP raises, Enhetsmatris 3-bets, UTG folds, MP calls.

 

Turn: (5.25 BB) 5:club: (2 players)

Enhetsmatris bets, MP calls.

 

River: (7.25 BB) 4:diamond: (2 players)

Enhetsmatris bets, MP calls.

 

Final Pot: 9.25 BB

------------------------------------------------

 

3-betta floppen?

 

Betfred 0.50/1 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Preflop: Enhetsmatris is CO with A:spade:, Q:spade:.

UTG raises, MP calls, Enhetsmatris 3-bets, 3 folds, UTG caps, MP calls, Enhetsmatris calls.

 

Flop: (13.50 SB) 4:club:, 3:heart:, A:heart: (3 players)

UTG bets, MP raises, Enhetsmatris calls, UTG calls.

 

Turn: (9.75 BB) 6:club: (3 players)

UTG checks, MP checks, Enhetsmatris bets, UTG calls, MP calls.

 

River: (12.75 BB) 8:club: (3 players)

UTG checks, MP checks, Enhetsmatris bets, UTG calls, MP folds.

 

Final Pot: 14.75 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en liten stund till. Två damer som blev till tre på turn stod för hela dagens vinst.

 

Updatering:

Dagsresultat: +$15

Antal händer: ca. 240

 

Betfred totalt: +$98

Betfredhänder totalt: ca. 2000

 

De senaste 1000 spelade händerna ger följande stats i PT (har fortfarande bara demoversionen...):

 

VP$IP: 28%

VP$IP from SB: 47.5% (har verkligen dålig koll på vad jag ska spela från SB, tips någon?)

Pre-flop raise: 17.6%

 

Aggression factor:

Pre-flop: 1.39

Flop: 3.27

Turn: 3.4

River: 2.16

 

Jag vet att 1000 händer egentligen bara är en piss i Mississippi, men mitt spel har inte varit extraordinärt åt något håll, så man kanske kan få ut någonting ur siffrorna iaf. Kommentera mer än gärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

OPERATION OMSTART: ENHETSMATRIS BONUSHORAR FL SH

 

Efter ett längre dagboksuppehåll och mer eller mindre seriöst spelande är jag nu riktigt sugen på att på allvar börja bygga rulle och klättra i nivå. Jag har i princip stått stilla på FL $0.5/1 (senaste månaderna bara SH) sedan förra hösten, framförallt för att jag tagit ut pengar från rullen för ofta för att kunna gå upp i nivå. Men nu är det tänkt att jag ska ändra på det!

 

 

Nytt sedan förra dagboksperioden:

 

:diamond: Jag har skaffat Neteller, vilket känns väldigt bra, mycket enklare än så blir det nog inte när man flyttar runt sin rulle hela tiden.

 

:diamond: Jag har köpt PT och PAHUD vilket känns som en väldigt bra investering.

 

 

Pokermål:

 

:spade: Primärt mål: bygga rulle. Det är ganska frustrerande att aldrig gå upp i nivå förutom under kortare skottningar, och därför kommer jag att koncentrera mig på att med hjälp av bonushorning bygga rulle så snabbt som möjligt för att kunna avancera uppåt.

 

:club: Bli bättre på teorin. Läsa mycket, både böcker och artiklar på nätet, samt aktivt följa FL SH-dagböcker på pf.nu. För tillfället har jag böckerna Small Stakes Hold'em och Hold'em Poker For Advanced Players, just nu läser jag SSH för andra gången.

 

:club: Spela "smart aggressive"-spel postflop. Just nu har jag en tendens att antingen spela "stupid aggressive" eller tight passive. Aggressivt men med en klar tanke bakom spelet är vad jag letar efter.

 

:club: Lära mig blindförsvar. För tillfället har jag väldigt dålig koll på vad jag ska försvara mig med och hur jag ska spela i en blind fight. Faller väl delvis under målet att öka teorikunskaperna.

 

:club: Analysera mera! Se över VARJE session jag har spelat i PT och försöka dra nytta av statistiken och handhistoriken till nästa session.

 

 

Off Topic-mål:

 

:diamond: Bli duktig på vindsurfing. Började lite smått förra året med min pappas gamla 80-talsbräda. I år vill jag bli duktig. Under sommaren bor jag i sommaridyllen Beddingestrand längst ner i söder med bara ett par hundra meter till stranden, så jag har alla förutsättningar att surfa hur mycket jag vill.

 

:diamond: Spela mycket och bra golf. Jag bodde i princip på golfbanan för några år sedan, men studier och andra intressen har tyvärr gjort att det knappt blivit någon golf alls i år. KM ligger i mitten av augusti och då ska jag vara topp-5.

 

 

Bankrulle:

Rullen ligger i skrivande stund på $492 uppdelat enligt följande:

 

Party: $291

Wild Jack Poker: $186

WPX: $15

Neteller: $0

 

Utöver detta ligger det $22 på Paf.fi vilka jag inte räknar in i rullen. Vad jag ska göra med dem vet jag inte, men det får anses vara slaskpengar tills vidare.

 

 

 

Bankrullekrav:

 

Bankrullekraven för varje nivå kommer (på obestämd tid framöver) att vara:

 

$0.5/1: 250BB

$1/2: 300BB

$2/4: 400BB

 

Om rullen går under 200BB på 0.5/1, 250BB på 1/2 eller 300BB på 2/4 så kommer jag att gå ner i nivå igen.

 

 

Spel:

 

I princip kommer jag bara att spela Texas Hold'em FL SH. Absolut inget Omaha- eller NLT-slask (cashgame) med den ordinarie rullen, där är jag alldeles för fiskig. Någon enstaka SnG eller MTT kan det bli till ett rimligt pris och om jag känner att klonken är med mig.

 

Bonushorning kommer att vara temat på spelandet och det som bestämmer var jag spelar någonstans. Jag håller just nu på att cleara en $50 bonus på Wild Jack Poker (Prima) där jag har 180 av de 250 rejkade händer som krävs för bonusen.

 

Jag är för tillfället inne i en mindre downswing vilket inte känns så kul. Men jag vet att det vänder, och därför kommer jag att fortsätta köra på och försöka spela så bra jag kan oavsett resultat. Så länge jag plussar med bonusar så kommer jag att fortsätta iaf!

 

Här finns en graf över de senaste 4000 händerna och lite PT-stats för samma period. Kommentera gärna om det är några siffror ni inte gillar!

 

Då kör vi igång igen då! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då var Wild Jack-bonusen klar efter lite mindre 1,5h tvåbordsgrind.

Har begärt uttag till Neteller, får se när det kommer in.

 

Session 1:

190 händer

$13.5

 

Backade totalt sett $0.4 på själva spelandet på Wild Jack. :lol:

Med $50 i bonus blir slutresultatet $49.6 på Wild Jack Poker. Klart godkänt med tanke på att gårdagens spel sög rätt hårt och jag backade rätt mycket.

 

Bankrulle: $506

 

Bara $94 kvar till $1/2. :D

 

Tips på bra bonusar som passar min rulle och nivå emottages tacksamt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns i efterhand lite vekt att bara syna river, vad kan han ha liksom?

Fi är 59/5/1.2 efter 80 händer. (Siffran 1.2 är väl post flop aggression factor och inkluderar alltså inte pre flop-spelet?)

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $0.50/$1

5 players

Converter

 

Pre-flop: (5 players) Hero is CO with K:heart: A:diamond:

UTG calls, Hero raises, Button folds, SB calls, BB folds, UTG calls.

 

Flop: 3:heart: 3:diamond: 5:spade: (7SB, 3 players)

SB checks, UTG checks, Hero bets, SB folds, UTG calls.

 

Turn: A:club: (4.5BB, 2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG calls.

 

River: 6:diamond: (6.5BB, 2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG raises, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 10.5BB

---------------------------------------

Fi är 31/26/3.2 efter 30 händer. Cap preflop och raise/fold på floppen?

Har en stark känsla av att jag är dominerad.

 

 

Prima Poker skin

Limit Holdem Ring game

Limit: $0.50/$1

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with Q:diamond: K:diamond:

UTG folds, UTG+1 calls, Hero raises, Button folds, SB 3-bets, 2 folds, Hero calls.

 

Flop: 7:heart: 8:spade: 3:diamond: (7.5SB, 2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Turn: 5:club: (4.75BB, 2 players)

SB bets, Hero folds.

Uncalled bets: 1BB returned to SB.

 

Results:

Final pot: 4.75BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag verkar vara en extrem dag, stor klonk och stor tilt på en gång.

Klonk på att jag idag har fixat en ny lägenhet (inte köpelägenhet dock) så att jag får 10 m^2 mer i ytaoch samtidigt ca. 500 kr mindre i hyra varje månad. :D

 

Tilt på att jag verkar ha brutit nåt ben i ena foten eller iaf åkt på en hejdundrandes stukning. Att sambafotboll i en polares trädgård kan vara så farligt. :? Ont som f*n gör det och jag blir riktigt tiltad om jag inte är tillbaka på surfbrädan/golfbanan inom ett par dagar. Får väl se hur det artar sig...

 

Lirat en session på Hollywood Poker på drygt 1,5 h, och gick break even trots ganska bra spel. Fick inte så mycket kort och mina 3 AA blev bustade varje gång, alltid lika kul att se sig slagen av 52o. :evil: Killen står överst på min buddy list iaf.

 

Session 1:

200 händer

$0.70

36/500 poäng inspelade (för $100 bonus)

 

Nu blir det lite pf.nu-surfning och en pepsi max, sen på det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är sån där förbannad utdragningsdag idag...

Man borde älska folk för att de spelar T3s till showdown med endast ett bakdörrsfärgdrag, men lik förbannat gråter man blod när de hittar den där färgen och man får mucka sitt floppade set med AA. Nog med bad beat-whine, skiten händer ju alla.

 

Session 2 kan sammanfattas med sjuka utdragningar till motståndarnas fördel.

 

Session 2:

279 händer

$17

94/500 poäng

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checka turn? Slänga på river? Inga reads.

 

Texas Hold'em $0.50-$1 (Real Money), #707,891,980

Table Gera, 11 Jul 2006 6:19 PM ET

Seat 2: ajPod ($61.70 in chips)

Seat 5: Ezeziel ($8.35 in chips)

Seat 6: Vesper52 ($93.15 in chips)

Seat 9: -MR M- ($27.40 in chips)

Seat 10: Coffee99 ($17.85 in chips)

ANTES/BLINDS

ajPod posts blind ($0.25), Ezeziel posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Vesper52 folds, -MR M- calls $0.50, Coffee99 folds, ajPod bets $0.75, Ezeziel calls $0.50, -MR M- calls $0.50.

 

FLOP [board cards 9D,5C,AS ]

ajPod bets $0.50, Ezeziel calls $0.50, -MR M- folds.

 

TURN [board cards 9D,5C,AS,7D ]

ajPod bets $1, Ezeziel calls $1.

 

RIVER [board cards 9D,5C,AS,7D,4C ]

ajPod checks, Ezeziel bets $1, ajPod calls $1.

 

SHOWDOWN

Ezeziel shows [ AH,4S ]

ajPod mucks cards [ 10H,10D ]

Ezeziel wins $7.50.

-----------------------------------------

 

 

Texas Hold'em $0.50-$1 (Real Money), #707,909,658

Table Djerba, 11 Jul 2006 6:24 PM ET

Seat 4: ajPod ($54.05 in chips) K:heart:8:club:

Seat 5: DrWiesel ($25 in chips)

Seat 8: keano29 ($38.50 in chips)

Seat 9: jaffa1508 x ($64.30 in chips)

ANTES/BLINDS

jaffa1508 x posts blind ($0.25), ajPod posts blind ($0.50), DrWiesel posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

DrWiesel checks, keano29 folds, jaffa1508 x calls $0.25, ajPod checks.

 

FLOP [board cards KD,4C,2S ]

jaffa1508 x bets $0.50, ajPod bets $1, DrWiesel folds, jaffa1508 x bets $1, ajPod calls $0.50.

 

TURN [board cards KD,4C,2S,4D ]

jaffa1508 x bets $1, ajPod folds.

 

SHOWDOWN

jaffa1508 x wins $5.30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat igenom mina stats för de 700 händer jag hunnit spela på Hollywood Poker, och det ser inte alls bra ut.

 

VP$IP: 18.3%

PFR: 13.9%

 

Aggression factor:

preflop: 2.58

flop: 5.05

turn: 5.42

river: 1.04

 

Att jag har så låg VP$IP tycker jag är konstigt, känns som jag har spelat mina vanliga starthänder vilket brukar ge 23-25%. Att det bara är 5-max på Hollywood gör att det knappt borde vara möjligt att gå plus med endast 18%, får se över mina starthänder idag och anpassa lite bättre efter spelet på Hollywood.

 

Vidare är aggressiviteten helt uppåt väggarna för åtminstone flop och turn, jag måste ju ha continuation-bettat varenda hand jag gått in i potten med... Ner till åtminstone 2.5-3.5 är väl önskvärt.

 

Då har jag lite att jobba med idag vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...