Gå till innehåll

Enhetsmatris - FL på Prima och Crypto


enhetsmatris

Recommended Posts

AK handen behöver inte vara fel att syna. Du visar svaghet när du checkar bakom på turn, så en någorlunda vaken spelare kan ju ta tillfället i akt och bluffa. Fold känns standard men syn är inte fel mot en spelare du känner till.

 

I andra handen känns det mer självklart med fold, miniraise pre, syn på din reraise och weakbettet på turn. Bra spelat!

 

Grafen ser kalas ut.. 27 PTBB/100 är ju inget att klaga på :) Se till att hålla det i nästkommande 100k händer med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 358
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

AK handen behöver inte vara fel att syna. Du visar svaghet när du checkar bakom på turn, så en någorlunda vaken spelare kan ju ta tillfället i akt och bluffa. Fold känns standard men syn är inte fel mot en spelare du känner till.

 

I andra handen känns det mer självklart med fold, miniraise pre, syn på din reraise och weakbettet på turn. Bra spelat!

 

Grafen ser kalas ut.. 27 PTBB/100 är ju inget att klaga på :) Se till att hålla det i nästkommande 100k händer med :)

Låter som vettiga åsikter, det tackar vi för! Jag kan ha blivit mer tveksam till min fold i andra handen än vad jag borde ha blivit eftersom fi visade upp A9o. Men som du säger så finns det nog inte så mycket att göra, jag tycker att det mesta pekar på att han har mig tokslagen.

 

Sen visar Poker Patterns fel BB/100 av någon anledning, så tyvärr har det inte riktigt gått så bra som 27 PTBB/100. :) Enligt PT ligger den på 12 PTBB/100 vilket stämmer betydligt bättre. Men jag återkommer om 95k händer igen! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksamt om det blir något spel idag, mår fortfarande inget vidare... Men jag tänkte lägga upp lite mål för januari iaf. För att kunna finansiera en USA-resa till påsk så kommer jag att ta ut $1k när rullen når $2k. Med de resterande $1k så kommer jag att fortsätta grinda NL20 och NL25 till dess att jag känner mig redo att börja skotta NL50. Jag kommer att stanna kvar på Prima tills jag har spelat klart den $200-bonus som jag håller på med nu, därefter lutar det åt Crypto och fortsätta på Sun Pokers monthly reload som har legat och vilat sedan oktober.

 

Mål för januari:

- 10k händer NL20/NL25

- Öka bankrullen till $2k

- Läsa klart NLH - Theory and Practice och sedan läsa om den en gång till

 

Bankrulle: $1558

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite spel ikväll ändå. Först 250 händer FL $0.5/1 på Stars och sedan 150 händer NL på Prima. Gjorde ett riktigt uselt spel på Prima som kostade nästan ett inköp, förutom det så flöt det på bra. Plussade $11 på FL-spelet och $23 på NL. Har dessutom fått $25 i bonus på Prima som jag räknar in i resultatet för januari.

 

 

1/1:

Antal händer: 401

Resultat: $59 (varav $25 bonus)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt fruktansvärt kallt idag, blir minraisad i varannan pott och utdragen i resten, dvs de 3 händer där jag faktiskt träffade någonting och fick in pengarna som favorit. Det ska fan inte gå att backa tre inköp på den här nivån.

 

Trots allt är variansen ändå ingenting jämfört med FL SH, så jag ska väl inte klaga allt för mycket. Men det är ändå tråkigt.

 

 

2/1:

Antal händer: 388

Resultat: $53

 

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.10/$0.20

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $21.13

UTG+1: $23.40

CO: $21.25

Button: $15.65

SB: $19.40

Hero: $17.60

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with T:club: 8:club:

UTG folds, UTG+1 raises to $0.4, 2 folds, SB calls, Hero calls.

 

Flop: J:diamond: 7:diamond: 9:heart: ($1.2, 3 players)

SB checks, Hero checks, UTG+1 bets $0.6, SB calls, Hero raises to $3.27, UTG+1 folds, SB calls.

 

Turn: 6:diamond: ($8.34, 2 players)

SB checks, Hero bets $4.17, SB calls.

 

River: 3:spade: ($16.68, 2 players)

SB is all-in $11.66, Hero blixtfoldar?

Uncalled bets: $1.7 returned to SB.

 

-------------------------

 

Dagens låt: No Use For A Name - Any Number Can Play

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Now, this is what we in Sweden usually refer to as a bluffsyn.

 

***** Hand 197698707 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, January 03, 2007 11:45:59 PM

Ansjovis (Vanlig/Turnering)

Plats 1: kendog (2350.00)

Plats 2: lolson (1650.00)

kendog lägg LM 10.00

lolson lägg SM 20.00

** Giv **

kendog [N/A, N/A]

lolson [4k, 4r]

*** Bet Runda 1 ***

kendog Syna 20.00

lolson Höj till 80.00

kendog Syna 80.00

*** Flop(Board): *** : [Kh, Es, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

lolson Satsa 80.00

kendog Höj till 160.00

lolson Syna 160.00

*** Turn(Board): *** : [Kh, Es, 4h, Kk]

*** Bet Runda 3 ***

lolson Passa

kendog Satsa 100.00

lolson Höj till 400.00

kendog Syna 400.00

*** River(Board): *** : [Kh, Es, 4h, Kk, 4s]

*** Bet Runda 4 ***

lolson All-in 1010.00

kendog Syna 1010.00

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3300.00

kendog [8h, 3h] Två par, kungar och fyror Vinst:0.00

lolson [4k, 4r] Fyrtal i fyror Vinst:3300.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pluggandet gick åt helvete, jag kan inte koncentrera mig hemma. Får ta igen det imorgon istället. :razz:

 

Lirade lite till precis och hade en rätt skön rush de första 10 händerna. Härligt när folk betalar av rejält med marginella händer. Plus $26 på 170 händer.

 

 

4/1:

Antal händer: 480

Resultat: $25

---------------------------

 

 

Tar gärna lite feedback på den här handen, känns som att han är tom när han checkar turn, men jag vågar ändå inte betta ut. Ta frikortet som jag gör eller betta runt halvpott? Det är ju ändå relativt vanligt att folk c/r turn med stål. Rivern kan jag väl inte syna, det enda jag slår är ju i princip AQ/KQ och splittar med AK. Hur är floppspelet? Donkbettet ger jag inte mycket för, så kanske borde ha slagit om redan där? Fi är 43/14/1.5 efter 40 händer.

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.10/$0.20

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $24.87

Hero: $19.90

CO: $43.15

Button: $17.90

SB: $5.57

BB: $11.63

 

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with K:club: A:club:

UTG raises to $0.8, Hero raises to $2.8, 4 folds, UTG calls.

 

Flop: J:club: 8:heart: T:diamond: ($5.9, 2 players)

UTG bets $1.47, Hero calls.

 

Turn: 4:club: ($8.84, 2 players)

UTG checks, Hero checks.

 

River: 4:spade: ($8.84, 2 players)

UTG bets $4.42, Hero folds.

Uncalled bets: $4.42 returned to UTG.

 

Results:

Final pot: $8.84

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tiltar rejält just nu, folk är ju sjuka i huvudet. Jag lär inte ha spelat som någon gud direkt, men riggen är ju sanslös ibland. 374 händer, $49. :x

 

För övrigt så är det väldigt ensidig kommunikation i den här dagboken (med några få undantag). Är det ingen som läser här som kan tänka sig att kommentera också? Jag har ju dagboken för att jag behöver hjälp. Och vad hjälper det att lägga upp en massa händer som ingen kommenterar...

 

 

4/1:

Antal händer: 854

Resultat: $24

 

 

Edit: Ja, jag är jävligt bitter just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort session mellan tentapluggandet. Jag läste det här på 2+2 igår och insåg att jag har en jätteläcka i mitt preflopspel. Jag limpar alldeles för mycket (framförallt har jag en ful ovana att openlimpa i NL) och höjer alldeles för lite händer preflop i position. Därför spelade jag mycket mer positionsaggressivt preflop idag, och det gav verkligen resultat. Folk märker vad man håller på med, men låter en ändå fortsätta med det.

 

 

5/1:

Antal händer: 176

Resultat: $20

Bonus: $25

--------------------------------------------------------

 

 

Syn, raise eller push efter FIs minraise? Om vi synar, hur gör vi då på en blank turn? Check/call om vi får odds, eller är det ett bra läge att lägga ut ett blockbet på säg 1/3 pott för att sätta oddsen själva? Fi är 53/11/2.2 efter 53 händer.

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.10/$0.20

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $19.80

UTG+1: $15.86

Hero: $23.43

Button: $22.51

SB: $19.70

BB: $11.06

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with A:heart: 3:heart:

UTG (poster) checks, UTG+1 folds, Hero raises to $0.8, Button calls, SB folds, BB calls, UTG folds.

 

Flop: 4:heart: 8:diamond: J:heart: ($2.7, 3 players)

BB checks, Hero bets $1.92, Button raises to $3.84, BB folds, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TPTK på J-hög bräda ur position mot två spelare i re-raisad pott är inte nöten. Tror aldrig att jag har spelat en hand så dåligt någonsin. Därför förtjänar jag att backa det inköpet som handen kostade. Skärpning. I övrigt en tråkig session, väntar på att det ska vända på riktigt. 430 händer, -$19.

 

 

5/1:

Antal händer: 608

Resultat: $1

Bonus: $25

 

 

Januari:

Antal händer: 2250

Resultat: $41

Bonus: $50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TPTK på J-hög bräda ur position mot två spelare i re-raisad pott är inte nöten.

 

Vanligt misstag! Mkt lätt att tänka att man har nöten, och mkt lukrativt (hur stavas det?) för fi... Var raisades potten? Pre eller på floppen? Lite beroende på så får du ju vara rädd för olika saker - överpar eller tvåpar och uppåt. Om höjningen kom på floppen - var brädan dragvänlig? Isf lite mindre farligt iom att han kan spela ett drag aggressivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$48 på 300 händer. Det här börjar bli löjligt. Folk raisar ut mig ur varenda hand, och när jag väl träffar så har de antingen supernöten eller drar ut. Börjar fundera på om jag är så jävla bra på poker egentligen eller om jag bara haft röta fram till förra veckan. +-0 senaste 5k händerna. På NL20. Kul.

 

 

6/1:

Antal händer: 311

Resultat: $48

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade på min PT-statistik och på de senaste 2,7k händerna har jag lyckats stacka någon en(!) gång, samtidigt som jag själv har blivit stackad 5 gånger. 2 av de 5 var riktigt dåligt spel från min sida, men jag börjar tilta rejält på att jag aldrig får betalt utan bara fortsätter att läcka pengar session efter session efter session. Och som grädde på moset så verkar min granne i lägenheten ovanför ha någon form av fylleslag, det är fan en bedrift att lyckas banka och skrika så mycket som han har gjort ikväll. Eller så är han också inne i en downswing.

 

 

6/1:

Antal händer: 665

Resultat: $72

Bonus: $25

 

 

Januari:

Antal händer: 2900

Resultat: $112

Bonus: $75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner också att jag hamnat lite i det där träsket där jag gärna betalar av men inte tar betalt. Kan inte riktigt sätta fingret på vad felet är. Förhoppningvis har man bara hamnat i lite utav en downswing där man har sjukt dålig timing när man vill bita tillbaka.

 

Du har inga händer där du söker råd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner också att jag hamnat lite i det där träsket där jag gärna betalar av men inte tar betalt. Kan inte riktigt sätta fingret på vad felet är. Förhoppningvis har man bara hamnat i lite utav en downswing där man har sjukt dålig timing när man vill bita tillbaka.

 

Du har inga händer där du söker råd?

Lite så känns det. Men man får väl bita ihop och hoppas att det släpper någon gång, det har ju fungerat förr. :)

 

Jag har många händer där jag söker råd. :wink:

Kan försöka posta lite fler händer, men tyckte det räckte med de jag har postat hittills för ett tag eftersom jag inte fick respons på så många. Men å andra sidan så reflekterar man ju själv en hel del genom att posta, så kanske börjar lägga in lite händer igen. Så får du gärna kommentera dem! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger upp mina PT-stats för de 5,6k NL20-händer som jag har spelat. Alla stats är representativa för hur jag spelar förutom PFR% som jag de senaste dagarna har höjt till runt 17-18%. Detta gör att även attempt to steal blinds är högre nu.

 

Hade uppskattat om någon upplyser mig om eventuella läckor eller svagheter!

 

NL20-stats.jpg.xs.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att ta synen på river här med en spelare bakom? Svårt att se att jag leder. Inga reads.

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.10/$0.20

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $15.47

UTG+1: $14.28

CO: $6.98

Button: $26.00

SB: $32.48

Hero: $18.20

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with Q:heart: 2:heart:

UTG calls, UTG+1 calls, CO calls, Button folds, SB calls, Hero checks.

 

Flop: Q:club: 6:diamond: Q:diamond: ($1, 5 players)

SB checks, Hero bets $0.5, UTG calls, 2 folds, SB calls.

 

Turn: 5:club: ($2.5, 3 players)

SB bets $1.8, Hero calls, UTG calls.

 

River: 3:heart: ($7.9, 3 players)

SB bets $8.2, Hero folds, UTG folds.

Uncalled bets: $8.2 returned to SB.

 

Results:

Final pot: $7.9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda spelet idag blev forumturneringen på Full Tilt där jag precis åkte som 44 av 296. Låg bra till fram till andra pausen, efter det fick jag extrem korttorka och blev restealad i de få försök jag gjorde på potten. Petar in allt med AK och får syn av KQ i en pott som i princip hade dubblat upp mig (från halva average till average), men blir 3-outad på rivern. 10BB kvar. Två händer senare får jag :3h::4h: i BB, SB limpar och jag checkar. Floppen kommer :Jd::2h::5h:, han trycker och jag synar. Ingen klonk och ridå. Ska kolla lite på Stoxtraders videos nu innan läggdags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allting fortsätter att gå åt helvete. Jag betalar av något så sjukt mycket men får aldrig tillbaka någonting när jag har en stor hand själv. Jag spelar väl inte direkt optimalt när tilten smyger på, men vi snackar för fan NL20. Det ska inte gå att backa 10 inköp på 3000 händer med så mycket nötter runt omkring en.

 

Det enda positiva idag är att jag blev klar med bonusen på Trident Poker. Nu blir det paus från Prima ett tag för att spela klart en gammal bonus på Crypto och en på Stars.

 

 

11/2:

Antal händer: 582

Resultat: $47

Bonus: $25

Rigg: 100%

 

 

Januari:

Antal händer: 3500

Resultat: $160

Bonus: $100

 

 

baaad.jpg.xs.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka cleara det som återstår av min Cryptobonus på FL $1/2 inan jag ger mig på att spela NL igen. Krävs drygt 800 händer till vilket inte borde ta mer än tre timmar med tre bord. Började lite smått ikväll och miniplussade över 160 händer. Spelade överlag bra även om jag missade ett par givna värdebets.

 

11/1:

Antal händer (FL): 164

Resultat: $7

 

 

Sträcktittar just nu på Penn & Teller: Bullshit!, hade glömt hur sjukt bra det faktiskt är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gav mig fan på att jag inte skulle spela något idag eftersom jag är hyfsat seg sedan en hård natt igår. Men det löftet höll inte speciellt länge och jag gick in och backade rakt ut. Inte för att jag tyckte att jag spelade dåligt, mest för att folk gjorde det till en sport att dra runner runner färg mot mig. Vet inte hur många de lyckades med, men många var det. :-) 35% W$@SD säger väl det mesta.

 

Efter att ha sett en del FL-videos med Stoxtrader så har jag insett att jag missar sjukt mycket värdebets på rivern. Bättrade mig lite idag, men det kan fortfarande bli klart mycket bättre. Och Stoxtrader ja... Han får det att se så sjukt lätt ut att bara gå in och krossa $10/20 och de "weak-tighta" spelarna som håller till där. Det är inte utan att man blir lite avundsjuk.

 

 

13/1:

Spel: FL $1/2

Antal händer: 227

Resultat: $49

MPPs kvar till bonus: 89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag vika mot hans river-raise? Skriker ju rätt mycket färg såhär i efterhand. Fi är lös, men varken passiv eller aggressiv postflop. Bör jag spela annorlunda någonstans? Känns som att jag vill öppna med en raise så nära knappen även om UTG har limpat.

 

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $1/$2

6 players

Converter

 

Pre-flop: (6 players) Hero is CO with A:heart: 9:heart:

UTG calls, UTG+1 folds, Hero raises, 2 folds, BB calls, UTG calls.

 

Flop: 6:spade: Q:spade: A:diamond: (6.5SB, 3 players)

BB checks, UTG bets, Hero raises, BB folds, UTG calls.

 

Turn: 3:heart: (5.25BB, 2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG calls.

 

River: T:spade: (7.25BB, 2 players)

UTG checks, Hero bets, UTG raises, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 11.25BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...