Gå till innehåll

NLT - Pocket rockets möter motstånd


Recommended Posts

Innan jag gick in och började spela på detta bordet så satt jag och spanade på folket som spelade där. Intressant är att det är en ensam svensk på bordet förutom jag då, som givetvis jag hamnar HU med.

 

Grunden för denna handanalysen är om jag skulle spela den aggressivare eller om jag skulle varit lite mer passiv.

 

Jag satte motståndaren på AK/AQ/AJ innan floppen då han spelat relativt tight under föregående händer. Han höjde alltid med klädda kort på handen preflop.

 

Ähh vi kör analysen och frågorna.

 

 

GAME #366353704: NLH .25/.50 (6 max) - 2006-02-14 23:53:33

Table Oklahoma (6 max)

 

Seat 1: mghk ($32.00 in chips)

Seat 2: PCChinn ($61.60 in chips)

Seat 3: Escadron ($25.60 in chips)

Seat 4: proxi2 ($69.25 in chips)

Seat 5: HooksHldUp ($26.80 in chips)

Seat 6: PlaneKrayzie ($63.55 in chips)

 

PCChinn: Post SB $0.25

Escadron: Post BB $0.50

 

*** HOLE CARDS ***

 

Dealt to mghk [As Ad]

proxi2: Raise $2.00

HooksHldUp: Fold

PlaneKrayzie: Fold

mghk: Call $2.00

PCChinn: Fold

Escadron: Fold

*** FLOP *** [Jd 4h 5d]

proxi2: Bet $2.50

mghk: Raise $5.00 <------ Här sätter jag honom på möjligt färgdrag Ax så jag re-raisar för att se var vi står.

proxi2: Call $2.50

 

*** TURN *** [6c]

 

proxi2: Check

mghk: Bet $3.00 <------ Minibet för att få honom att re-raisa mig.

proxi2: Raise $12.00

mghk: Raise $18.00 <------ Raisar för att visa honom att jag inte ger mig

proxi2: Allin $50.25 <----- Har han tröttnat? Vad sätter man honom på här? Med 32 eller 73 hade han garanterat inte synat mitt $5 bet på floppen. så vad har han?

mghk: Allin $4.00 <----- Jag sätter honom på PP dock en JJ utan snarare QQ/KK

 

*** RIVER *** [Kh] <------- Katastrof! Hoppas verkligen inte han sitter på KK...

 

Finns det någon anledning att lägga sig någonstans? Som jag ser det finns det absolut inte det. När han ställde in kändes det som ett försök att påpeka att han hade topphanden men med tanke på hur han spelat tidigare kunde jag inte förmå mig att lägga mig, framför allt då 2/3 av min stack redan låg i potten.

 

Frågan är vad han har? Ska man ställa in tidigare? Risken finns ju att han lägger sig då. När han re-raisar mig så känns det precis som jag har honom där jag vill och egentligen var det meningen att ställa all-in men jag får skylla på musen och programvaran så pilen gick inte ända fram.

 

*** SHOW DOWN ***

 

mghk: shows () [As Ad] (Pair)

proxi2: shows () [Qh Qd] (Pair)

 

*** SUMMARY ***

 

Total pot $99.00 Rake $3.00

mghk: wins $61.75

proxi2: wins $37.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt dåligt spelat hela vägen. Du låter motståndaren bestämma hela tiden.

 

Du har AA. HÖJ före floppen.

 

Miniraisa INTE floppen. Det ger honom chansen att ta ett billigt kort om han är på drag, samtidigt som du får in dåligt med pengar med vad som troligen är bästa handen.

 

Minibeta INTE turn. Du ger honom kanonodds om han har ett drag, vilket du dessutom bedömer som troligt. Rena natta!

 

proxi2: Allin $50.25 <----- Har han tröttnat? Vad sätter man honom på här? Med 32 eller 73 hade han garanterat inte synat mitt $5 bet på floppen. så vad har han?

 

Det är klart att han hade. Du bjuder honom på det. Mot en fisk synar jag den beten åtta dagar i veckan.

 

Till slut lyckas du ändå snubbla in hela stacken med bästa handen. Tja, nice luck.

 

Ville testa honom och vara lite fittig så jag skulle få honom dit jag ville.

 

Dit du ville? Du har ingen aning om var du är. Famlar i mörker hela vägen. Först när du har 2/3 av stacken inne i potten börjar du tänka. KA-TA-STROF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fruktansvärt dåligt spelat hela vägen. Du låter motståndaren bestämma hela tiden.

 

Du har AA. HÖJ före floppen.

 

Miniraisa INTE floppen. Det ger honom chansen att ta ett billigt kort om han är på drag, samtidigt som du får in dåligt med pengar med vad som troligen är bästa handen.

 

Minibeta INTE turn. Du ger honom kanonodds om han har ett drag, vilket du dessutom bedömer som troligt. Rena natta!

 

proxi2: Allin $50.25 <----- Har han tröttnat? Vad sätter man honom på här? Med 32 eller 73 hade han garanterat inte synat mitt $5 bet på floppen. så vad har han?

 

Det är klart att han hade. Du bjuder honom på det. Mot en fisk synar jag den beten åtta dagar i veckan.

 

Till slut lyckas du ändå snubbla in hela stacken med bästa handen. Tja, nice luck.

 

Ville testa honom och vara lite fittig så jag skulle få honom dit jag ville.

 

Dit du ville? Du har ingen aning om var du är. Famlar i mörker hela vägen. Först när du har 2/3 av stacken inne i potten börjar du tänka. KA-TA-STROF!

 

Mycket bra information där. Tack. Jag vet att jag spelar AA extremt dåligt för min del är det en hand jag helst bara sitter all-in med preflop.

 

Vissa spelar sina par i ess tokaggressivt jag däremot blir ibland supermesig. Som i detta fallet där jag egentligen kunde gått all in efter floppen. Dåligt spelad hand dock men bra tips som jag ska suga åt mig. Får testa lite andra taktiker för att spela den handen. Måste börja lära mig spela den ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså va fan... jag får krupp av allt sånt här, varför ska det alltid trixas så förbannat så fort nån får AA?

 

Ett positivt synesätt på ditt spel är att du inte gör mer än 2 fel per gata, ett negativt att du gör fel varje gång det är din tur.

 

- Slå om preflop 99/100 åtminstone. Såvida du inte lägger in 99 HH's till där du slår om med AA preflop har du ett allvarligt fel i ditt spel.

 

- Miniraise på flopp? Hade på sin höjd varit rätt om ni lirade FL. "Sätter honom på färgdrag och vill se var jag står."? Har han färgdrag förstår du ju själv hur katastrofal din miniraise är. Och se vart du står... han kan ju omöjligen lägga sig vad han än har är så du lär inte bli speciellt mycket klokare. Höj till €8-9 åtminstone.

 

- Minibet i syfte att minicheckraisa i position på turn? Uaaaargh. Du sätter honom på färgdrag säger du men ändå låter du honom betala det sjukt höga priset av $3 för att se rivern i en pott på $18? Allt under $10 här är att håna dig själv som pokerspelare. Minicheckraisen där du lämnar kvar $4 i stacken orkar jag inte kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...