jackbalsam Postad 30 Oktober , 2004 Rapport Postad 30 Oktober , 2004 Tar den här handen från minnet så en del detaljer kan vara fel. Hur som helst så satt jag på ett 10manna 0.5/1 NL bord på Expekt. Som UTG+1 får jag AA, UTG foldar och jag bettar $4 (ingen limp innan så 4bb tyckte jag var lagom). Lite trist nog så callar 4 personer bakom mig. Floppen kommer QQ4, två ruter. Tänker att det borde nog finnas en dam i någons hand när det är så många i potten, så jag bestämmer mig för att checka i min tidiga position. Alla andra checkar också fram till han som actar sist (knappen eller CO, kommer inte ihåg) som bettar ungefär pott (~$20). Funderar på om han försöker köpa men med en så stor pott och så många i potten så är det nog större risk att han har en dam på handen. Alla foldade (inklusive mig själv) och han muckade handen. Alltid tungt att lägga AA så det vore kul med lite kommentarer på handen. Framförallt undrar jag om mitt preflop-bet. Har mest spelat 6manna-bord och där får man garanterat inte med sig 4 personer om man bettar 4bb från tidig position. * Pill, pill - QoS * Citera
Nidson Postad 30 Oktober , 2004 Rapport Postad 30 Oktober , 2004 Jag hade nog spelat som dig. Om du inte vet med dig att det finns någon riktig synmaniac vid bordet som kan tänka sig syna 10bb med skräp så ser jag inget fel med att raisa 4bb. Annars är ju limpraise ett alternativ om stämningen är upphetsad, men knappast ett måste. Efter floppen skulle jag spela exakt som dig. Problemet när knappen bettar ut är ju dessutom att du är först att agera. Även om inte han har en dam så är det inte otroligt att någon bakom dig har checkat sin dam. Din position gör ju dessutom att spel på kommande gator blir bra svårt om du synar hans bet och hamnar HU mot honom. Citera
DallasTower Postad 30 Oktober , 2004 Rapport Postad 30 Oktober , 2004 Håller med, hade spelat likadant. Har han damen lär han betta ut på turn också, det är ju inte heller helt omöjligt att han semi-bluffar ett färgdrag vilket ställer till det mer om det kommer en ruter till på turn. Damen är väl troligast när du fick så många syn pre-flop och träffar du inte ett ess så ligger du förmodligen långt efter. Citera
Nidot Postad 30 Oktober , 2004 Rapport Postad 30 Oktober , 2004 Har också en trevlig hand med AA mot förmånga callers. Sitter UTG och har får A:spade:A:club: och har bettat ett antal gånger irad preflop med vädligt fina kort ( QQ, AK, AQ). Så på detta 0.25/0.50 bord drar jag till med 3$ UTG, får caller av personen efter och en höjning på 3e sittsen! Gulligt tänkter jag å tänker höja taket lite till. Då jag ser att personen mittemot mig går allin på 15$! Resten foldar. Jahapp får hoppas på de bästa tänker jag och går allin på nån extra dollar. och säte 2&3 callar. Mystiskt tänker jag men är väll lugn ändå. Flop : K 9 6 Illaluktande flopp och Säte nr.2 går allin på 40$, ajdå tänker jag och blir lite extra spänd då säte 3 callar! Turn: 10 River: 4 Showdown: Säte 2, Flush A High [A:heart: 6 ] Säte 3, Flush K high [Q J ] Mittensäte, Flush K high [3 3 ] Jag, One pair Aces [A A ] Säte 2 wins ## $ Så går det med många callers Citera
jackbalsam Postad 31 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2004 Kan berätta om en liknande hand fast med bättre utgång för mig. Detta var på ett 6manna bord till skillnad från orginalposten som var på ett 10manna. Hur som helst raisade jag även i den här handen 4bb från UTG med AA på handen. Till min försckräckelse ser jag att alla (!!!) callar fram till BB. Han tänker väldigt länge så jag börjar hoppas på en re-raise och sätter mig och håller tummarna och hoppas han hittar två kungar i sin skitiga hand. Re-raisen kommer och jag går all in med 100bb, han callar med kanske 70 bb eller vad han har och jag blir lite förvånad när han visar handen han re-raisat en höjning UTG och 4 callers med: KQs Citera
Recommended Posts