Gå till innehåll

Pokerböcker borde vara mer nischade!


hbgelvis

Recommended Posts

Många pokerböcker som man köper innehåller alla möjliga spelformer (hold'em, Omaha, 7-card stud, lowball mm), vilket gör att minst hälften av boken blir totalt ointressant för mig. Jag är endast intresserad av No limit texas Hold'em och har inte ork och motivation att lära mig några andra spelformer. Jag har gjort några försök att lära mig andra spelformer men efter ett tag blir jag uttråkad.

 

Författarna brukar säga att man förbättrar sitt spel om man lär sig flera olika spelformer och det säkert sant men det är inget som ändrar min uppfattning. Omaha är för krångligt och lowball är lika intressant som rodel i vinter-os.

 

Jag vill se nischade pokerböcker som till exempel "No limit Hold'em short-handed cash-game" eller "no Limit hold'em heads-up"

 

Inom schacklitteraturen existerar det mängder av böcker som behandlar spelöppningsvarianter som till exempel börjar vid drag nio och analyserna slutar när det börjar närma sig slutspel. Schackvärlden har lärt sig att nischa sina böcker, varför ska det vara så svårt för pokervärlden att göra likadant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju bero på att schacklitteraturen utvecklats i över 100 år medan pokerlitteraturen i bara cirka 30 år. Kolla på hur nischade schackböcker var för 40-50 år sedan jämfört med nu till exempel. Dessutom så har det knappast funnits en tillräckligt stor marknad i mer än 5 år för hårt nischade pokerböcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...