DaPine87 Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Lite positiv tankar Du är ju så negativ hela tiden Kan definitivt smitta av sig på spelet.. Citera
Miami Postad 16 April , 2006 Författare Rapport Postad 16 April , 2006 Lite positiv tankar Du är ju så negativ hela tiden Kan definitivt smitta av sig på spelet.. Ok, ikväll får jag ligga, jag är HELT säker, det va sjukt nära förra helgen! Skämtåsido, ska skärpa till mig med neggotankarna...blir bara trist annars. Citera
DaPine87 Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Lite positiv tankar Du är ju så negativ hela tiden Kan definitivt smitta av sig på spelet.. Ok, ikväll får jag ligga, jag är HELT säker, det va sjukt nära förra helgen! Skämtåsido, ska skärpa till mig med neggotankarna...blir bara trist annars. Thats the spirit EDIT: Trevlig dagbok btw Citera
Miami Postad 17 April , 2006 Författare Rapport Postad 17 April , 2006 Plus idag. Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with K, A. UTG calls, 1 fold, CO calls, 1 fold, Hero raises, BB calls, UTG calls, CO calls. Flop: (8 SB) K, 8, 9(4 players) Hero bets, BB calls, UTG raises, CO folds, Hero 3-bets, BB folds, UTG calls. Ska jag trebeta för värde här och kanske få någon att vika på köpet? Eller, ska jag syna UTGs höjning och c/r på turn? Lätt att bli utdragen i såna här händer så jag vill gärna ha max betalt när den håller. Turn: (7.50 BB) J(2 players) Hero bets, UTG calls. River: (9.50 BB) 6(2 players) Hero bets, UTG folds. Final Pot: 10.50 BB HU och jag har nåt bra, det jag funderar på är om jag ska trebeta flop och beta turn/river om dom är blanka. Blev en lite fulare variant den här gången. Men jag spelar så här ganska ofta, ska jag sluta med det? Ett annat alternativ skulle ju vara att c/s ner honom. Om nån tycker det är bra så förklara varför. Party Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is UTG with T, T. Hero raises, 1 fold, Button calls, 2 folds. Flop: (5.50 SB) 3, 4, Q(2 players) Hero bets, Button raises, Hero calls. Turn: (4.75 BB) 5(2 players) Hero bets, Button calls. Om han drar till färgen ska han inte få göra det gratis, lite farligt med stegdrag ute dock. Hur fult är det att donka här? Det är ganska effektivt. Problemet är dom som inte gillar att man donkar och höjer bara för att. River: (6.75 BB) 4(2 players) Hero bets, Button calls. Final Pot: 8.75 BB BR: $1109 Citera
Miami Postad 17 April , 2006 Författare Rapport Postad 17 April , 2006 Avd. exakt vetenskap: Det är på pricken en trulibiljon roligare att spela poker när man vinner. Blev en vända till idag:+37BB på den sessionen Det bästa är att jag kravlat mig över nollstrecket på 1/2 igen. Ligger nu +10BB på 17k (0,06BB/100) händer på 1/2. Slå det ni! BR: $1185 Citera
Miami Postad 18 April , 2006 Författare Rapport Postad 18 April , 2006 SH visar sig från sin bästa sida. Ett bord spelar jag 49 händer på, vinner en pott på 6bb förlorar resten....det kostade ett inköp. Ok, lägger ner båda borden jag spelar på och upp med två nya. Där säger det bara smack! Jag har 37s i BB, checkar med och flopar färg, AQ= flopar kåk, det bordet gav +50BB.... gotta love it huh? BB har inte visat sig som det totala ultrafiasko dom flesta på 1/2 är Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is CO with J, J. UTG posts a blind of $1. UTG (poster) checks, 1 fold, Hero raises, 1 fold, SB 3-bets, BB calls, UTG folds, Hero caps, SB calls, BB calls. Flop: (13 SB) 7, 6, 9(3 players) SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB raises, Hero calls, SB calls. Turn: (9.50 BB) 4(3 players) SB checks, BB bets, Hero calls, SB folds. River: (11.50 BB) 6(2 players) BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls. Eftersom det är BB så tänker jag att han kan sitta på vad som helst här, stege/tvåpar/XXs. Därför höjer jag, feltänkt? Final Pot: 17.50 BB Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with 6, K. 2 folds, CO raises, 1 fold, SB calls, Hero calls. Flop: (6 SB) 2, K, 2(3 players) SB checks, Hero bets, CO calls, SB calls. Turn: (4.50 BB) 4(3 players) SB checks, Hero bets, CO calls, SB raises, Hero calls, CO 3-bets, SB calls, Hero calls. OK, jag blir trappad gånger två...men när viker man...? har ju TP och färgen ger några outs. River: (13.50 BB) Q(3 players) SB checks, Hero bets, CO calls, SB calls. Final Pot: 16.50 BB Kvällens lektion blir att läsa om värdebetkapitlet i ToP. Missade för många idag. Lite synd när jag klonkade så friskt. BR: $1266 EDIT: Spelade en session till. Uppdaterade BR: -8BB Citera
Ruterkung Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 hand 1: Jag hade trebetat floppen. SB säger att han har AK och BB kan ju ha allt möjligt trams. Om jag nu bara hade synat flop så hade det varit för att höja turn. Citera
Miami Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Postad 20 April , 2006 Kul dag. Plussa på båda borden jag spela. Det ena gjorde jag mer eller mindre rent hus på, +60BB, det andra gick oxå bra, +24BB. Totalt +84 BB När hände det senast...eehh, aldrig!! Första handen vid bordet. Jag vill höja nånstans på vägen, men det är svårt när det är två spelare med. Är otroligt nära att höja rivern, men är orolig för själv bli höjd, jag vill absolut syna ner men inte till priset av en eller två bb till. Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with A, K. 3 folds, Button calls, SB completes, Hero raises, Button calls, SB calls. Flop: (6 SB) 2, A, Q(3 players) SB bets, Hero raises, Button calls, SB 3-bets, Hero calls, Button calls. SB höjer mig, känns ju som om han prickat tvåpar eller redan har färgen, jag har ju kört på hittills så han vet ju att jag har nåt. Känns för osäkert att sätta honom på drag/TP för att klara cappa. Turn: (7.50 BB) 3(3 players) SB bets, Hero calls, Button calls. River: (10.50 BB) K(3 players) SB bets, Hero calls, Button calls. Höjning här? Final Pot: 13.50 BB SB 87/3/1, riktigt dålig spelare. Party Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with K, A. 1 fold, Hero raises, SB calls, BB calls. Flop: (6 SB) 4, A, J(4 players) SB bets, BB folds, Hero raises, SB calls. Turn: (5 BB) J(3 players) SB checks, Hero bets, SB calls. River: (7 BB) K(3 players) SB bets, Hero raises, SB calls. Vad tycker ni om den här höjningen? Final Pot: 11 BB BR: $1434 Citera
Miami Postad 21 April , 2006 Författare Rapport Postad 21 April , 2006 Spela årets andra runda golf idag. Kul, många bollar i skogen och så. Det hela avslutas iallfall på krog i Stockholm med måååånga öl eftersom mååååånga inte kom förbi damtee. Splea lite poker innan dax att sova tänkte jag. Jaha, klar och ska lägga skirva lite i dagboken, det sjuka är att hela Pokerfourm är helt omgjort!! Nya färger och inga nick som man känner igen på dom som postar. Har i bakhuvudet att dom skulle sälja den här sida eller nåt. Letar runt lite och läser lite alltmöjligt, MEN VAR ÄR MIN DAGBOK!!! dom kan ju inte bara lägga ner Pokerforum sådär!!! DÅ, efter att ha kollat runt där i typ 5 minuer hajar jag, hmm, det här är Pokerforum.SE. Man kan ju tycka att det där med färgerna borde tipsat mig men.....nej...... Va? Hur det gick med pokern......inte bra iallfall. Kanske kan vinna tillbaka lite imorgon annars får jag väl skylla på utdrgningar som vanligt. Ska fan sätta alkolås på min dator Citera
Ruterkung Postad 23 April , 2006 Rapport Postad 23 April , 2006 Spela årets andra runda golf idag. Kul, många bollar i skogen och så. Det hela avslutas iallfall på krog i Stockholm med måååånga öl eftersom mååååånga inte kom förbi damtee. Splea lite poker innan dax att sova tänkte jag. Jaha, klar och ska lägga skirva lite i dagboken, det sjuka är att hela Pokerfourm är helt omgjort!! Nya färger och inga nick som man känner igen på dom som postar. Har i bakhuvudet att dom skulle sälja den här sida eller nåt. Letar runt lite och läser lite alltmöjligt, MEN VAR ÄR MIN DAGBOK!!! dom kan ju inte bara lägga ner Pokerforum sådär!!! DÅ, efter att ha kollat runt där i typ 5 minuer hajar jag, hmm, det här är Pokerforum.SE. Man kan ju tycka att det där med färgerna borde tipsat mig men.....nej...... Va? Hur det gick med pokern......inte bra iallfall. Kanske kan vinna tillbaka lite imorgon annars får jag väl skylla på utdrgningar som vanligt. Ska fan sätta alkolås på min dator Du verkade ju ha haft kul iallafall Har du också hittat det finfina pokerforum.se också, du kan ju inte missa denna klassiker: http://pokerforum.se/showthread.php?t=707&highlight=Spelar+position! Håll tillgodo! Citera
Miami Postad 23 April , 2006 Författare Rapport Postad 23 April , 2006 Du verkade ju ha haft kul iallafall Har du också hittat det finfina pokerforum.se också, du kan ju inte missa denna klassiker: http://pokerforum.se/showthread.php?t=707&highlight=Spelar+position! Håll tillgodo! Hehe, jag gillar det! Den här helgen har jag förlorat 150BB och vunnit tillbaka 145BB. Min profitgraf ser ut som en hjärtattack. Det är ett som är säkert. Idag har jag spelat riktigt bra. Den största förändringen är att jag tightat till mig postflop. Har tenderat att syna ner för ofta. Det sitter fortfarande i men jag har lyckats undvika dom allra värsta fallen. Känns bra. Blev lite lättare nu när jag öppnat ett trejde bord, lite av segheten försvann när jag fick mer att göra. Blir bara en HH idag. Inte vilken som helst, utan en ROYAL!!!! Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with J, A. 4 folds, SB raises, Hero 3-bets, SB calls. Flop: (6 SB) T, A, 2(2 players) SB checks, Hero bets, SB calls. Turn: (4 BB) Q(2 players) SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls. River: (8 BB) K(2 players) SB checks, Hero bets, SB folds. Final Pot: 9 BB BR: 1423 Citera
Ruterkung Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 Men hur vacker är den inte?!!! Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with 4, 7. 3 folds, Hero raises, 1 fold, BB 3-bets, Hero calls. Flop: (6.50 SB) 2, Q, 8(2 players) BB bets, Hero raises, BB calls. Turn: (5.25 BB) 4(2 players) BB bets, Hero calls. River: (7.25 BB) 4(2 players) BB bets, Hero raises, BB calls. Final Pot: 11.25 BB Results in white below: BB has As Qd (two pair, queens and fours). Hero has 4d 7s (three of a kind, fours). Outcome: Hero wins 11.25 BB. Citera
Ruterkung Postad 24 April , 2006 Rapport Postad 24 April , 2006 På allmän begäran (mest min egen ) kommer här några andra fint spelade 74:or. Jag lägger kanske in en liten text hur jag tänkte också . 74 for teh win 1: Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with 7, 4. UTG calls, 1 fold, Button calls, Hero completes, BB checks. 74o är en grym limphand så här känns det ganska givet att se en flop för en SB. Flop: (4 SB) 4, J, K(4 players) Hero checks, BB checks, UTG checks, Button checks. Träffar 4:an och känner direkt att det är något stort på G men tar ändå check här. Betar någon så blir det troligtvis syn, fold är ju inte ens ett alternativ Turn: (2 BB) 7(4 players) Hero bets, BB folds, UTG calls, Button folds. Här kommer ju 7:an som vi förutspådde och sen är ju allt historia! River: (4 BB) 5(2 players) Hero bets, UTG raises, Hero calls. Final Pot: 8 BB Results in white below: Hero has 7c 4h (two pair, sevens and fours). UTG has Qh Qd (one pair, queens). Outcome: Hero wins 8 BB. 74 for teh win 2: Dett är ju ren standard. Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with 4, 7. UTG calls, MP calls, 3 folds, Hero checks. Flop: (3.50 SB) 5, 6, K(3 players) Hero bets, UTG calls, MP calls. Turn: (3.25 BB) 3(3 players) Hero bets, UTG folds, MP calls. Där kommer stegen, att speal 74o är som att stjäla godis från småbarn, det går inte att misslyckas med det! River: (5.25 BB) J(2 players) Hero bets, MP folds. Final Pot: 6.25 BB Results in white below: Hero has 4c 7h (straight, seven high). Outcome: Hero wins 6.25 BB. 74 for teh win 3: Detta är ett mycket avancerat spel som endast rekomenderas för de som är väldigt vana att spela 74. Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with 4, 7. UTG calls, 4 folds, Hero checks. Flop: (2.50 SB) J, 6, 3(2 players) Hero bets, UTG raises, Hero 3-bets, UTG caps, Hero calls. Vid det här laget borde alla veta vad jag vet, att träffen komemr infinna sig så jag trebetar för värde, går inte att beskriva hur glad jag blir när jag ser fi cappa! Turn: (5.25 BB) 5(2 players) Hero checks, UTG bets, Hero raises, UTG calls. Där har vi nöten! River: (9.25 BB) 7(2 players) Hero bets, UTG calls. Final Pot: 11.25 BB Results in white below: Hero has 4c 7h (straight, seven high). UTG has Kc Kh (one pair, kings). Outcome: Hero wins 11.25 BB. 74 for teh win 4: Denna handen spelar sig helt själv... Party Poker 1/2 Hold'em (6 max, 4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with 7, 4. 1 fold, Button calls, Hero completes, BB checks. Flop: (3 SB) 4, 5, 7(3 players) Hero bets, BB folds, Button calls. Turn: (2.50 BB) 7(2 players) Hero bets, Button calls. River: (4.50 BB) 3(2 players) Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button calls. Final Pot: 10.50 BB Results in white below: Button has Ac 6h (straight, seven high). Hero has 7c 4d (full house, sevens full of fours). Outcome: Hero wins 10.50 BB. 74 for teh win 5: Samma med denna handen, att stjäla med 74o känns ganska standard Party Poker 1/2 Hold'em (6 max, 5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with 4, 7. 3 folds, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls. Flop: (6 SB) 3, 7, 3(2 players) Hero checks, BB bets, Hero raises, BB calls. Turn: (5 BB) 2(2 players) Hero bets, BB calls. River: (7 BB) 7(2 players) Hero bets, BB calls. Final Pot: 9 BB Results in white below: Hero has 4c 7s (full house, sevens full of threes). BB has Tc Ac (two pair, sevens and threes). Outcome: Hero wins 9 BB. 74 for teh win 6 Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with 7, 4. UTG raises, 4 folds, Hero calls. Denna är lite lurig, ska jag trebeta preflop eller bara syna för att maskera styrkan? Inte ens jag är säker på om syn är rätt i detta läget. Flop: (4.50 SB) 6, A, 9(2 players) Hero checks, UTG bets, Hero raises, UTG calls. Turn: (4.25 BB) 8(2 players) Hero bets, UTG calls. Allt löser sig som vanligt på denna gatan! River: (6.25 BB) 8(2 players) Hero bets, UTG folds. Final Pot: 7.25 BB Results in white below: Hero has 7h 4h (flush, nine high). Outcome: Hero wins 7.25 BB. 74 for teh win 7: Party Poker 1/2 Hold'em (6 max, 6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with 4, 7. 1 fold, MP calls, 1 fold, Button calls, SB completes, Hero checks. Flop: (4 SB) A, 2, 7(4 players) SB checks, Hero bets, MP folds, Button calls, SB folds. Turn: (3 BB) 4(2 players) Hero bets, Button calls. River: (5 BB) 7(2 players) Hero bets, Button calls. Final Pot: 7 BB Results in white below: Hero has 4h 7h (full house, sevens full of fours). Button has 9d Ac (two pair, aces and sevens). Outcome: Hero wins 7 BB. 74 Jag har mer händer med 74 men dessa får räcka för den här gång! Citera
Miami Postad 24 April , 2006 Författare Rapport Postad 24 April , 2006 Ingen klonkar med 74o som Ruterkung, det är ett som är säkert! Du ligger nog mer plus på dom än jag gör på AKs! Citera
Miami Postad 24 April , 2006 Författare Rapport Postad 24 April , 2006 Dagens spel fungerade bra, tur med korten oxå. Bra kombination. Ville bara upplysa att jag har nått mitt högsta resultat på 1/2. Plus 159BB över 20340 händer ger 0,78 BB/100. Inte mycket att skriva hem om, men gröna siffror i PT är jag inte bortskämd med! Inga HHs men väl en statspost med anledning av den forcerade 20k vallen. VPIP: 19,7% Aggresion factor Flop: 3,41 Turn 2,53 River 1,57 Total 2,64 Folded BB to steal: 60% Folded SB to steal: 85% Attempt to steal blind:23,7% Ska börja steala mer, folda från BB mindre och kanske lägga till några händer att completa med från SB. Ska lugna mig med att beta på flop/turn. Har blivit förmycket autobet där. Det ska väl hålla mig sysselsatt under kommande 5k händer. Jag hajar inte riktigt hur jag kan vara så tight, jag spelar fler händer än det 6max chart som finns på 2+2 och ändå är det så skevt. Kommer bli bättre med fler steals, får se hur mycket dock. Plus idag: 30BB. BR: 1482+lite på Interpoker. Citera
Ruterkung Postad 25 April , 2006 Rapport Postad 25 April , 2006 Håller med dig att du ska stjäla mer. Händer som QJo och QTo tycker jag det är givet att höja med(på knappen och sb då). Härligt att du har gröna siffror nu, grönt är skönt Citera
Miami Postad 27 April , 2006 Författare Rapport Postad 27 April , 2006 Button är typ 35/15/2 Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is BB with 8, J. 3 folds, Button raises, 1 fold, Hero calls. Flop: (4.50 SB) J, 5, 6(2 players) Hero checks, Button bets, Hero raises, Button 3-bets, Hero calls. Turn: (5.25 BB) Q(2 players) Hero checks, Button checks. River: (5.25 BB) 3(2 players) Hero checks, Button bets, Hero calls. Betar man river? Betfold kanske? Final Pot: 7.25 BB Vann jag den här handen eller...? Alla FI har stats inärheten av: 50/10/1,5 Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is Button with 9, 9. UTG calls, 1 fold, CO calls, Hero raises, SB calls, 1 fold, UTG calls, CO calls. Flop: (9 SB) T, 9, 5(4 players) SB checks, UTG bets, CO raises, Hero 3-bets, SB calls, UTG calls, CO calls. Turn: (10.50 BB) 8(4 players) SB checks, UTG checks, CO bets, Hero raises, SB 3-bets, UTG calls, CO calls, Hero calls. River: (22.50 BB) 2(4 players) SB bets, UTG calls, CO folds, Hero calls. Final Pot: 25.50 BB Citera
morberg Postad 27 April , 2006 Rapport Postad 27 April , 2006 Du kan inte betfolda river i hand 1, check-syn är bra. Ge honom en chans att bluffa, samtidigt som du kommer till showdown. Hand 2 känns det som QJ eller 76 hos SB när han check-trebettar turn, men vad vet jag. Bra spelat i vilket fall, det finns inte så mycket annat för dig att göra. Citera
Miami Postad 28 April , 2006 Författare Rapport Postad 28 April , 2006 Hand 2 känns det som QJ eller 76 hos SB när han check-trebettar turn, men vad vet jag.. Hehe det gör ju det, men nej, SB valde att c/r hela fältet när han klonkade 2par, 8To. Tyckte det var roligt att man fick vinna en sån här pott! Första handen sitter FI med ett bra stegdrag på flop, nu valde han det säkra före det osäkra och slog mitt mellanpar med rr färg istället. Inte mycket att säga om. Var mest nyfiken om man kunde hitta på nåt på rivern. Citera
Gäst Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Kul att du spelar FL 1/2, kommer joina dig på Party om några dagar Citera
bzkt Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Hand 2 känns det som QJ eller 76 hos SB när han check-trebettar turn, men vad vet jag. Tycker dem två känns osannolika då han kallsynar en 3-bet på flopen. Citera
morberg Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Hand 2 känns det som QJ eller 76 hos SB när han check-trebettar turn, men vad vet jag. Tycker dem två känns osannolika då han kallsynar en 3-bet på flopen. Men T8o som han verkligen hade känns mer sannolik? Nu fick vi ingen read på SB, men en del spelar på ett sätt om är allt annat än rationellt. Det är bara att tacka och ta emot. Citera
Miami Postad 28 April , 2006 Författare Rapport Postad 28 April , 2006 Hand 2 känns det som QJ eller 76 hos SB när han check-trebettar turn, men vad vet jag. Tycker dem två känns osannolika då han kallsynar en 3-bet på flopen. Men T8o som han verkligen hade känns mer sannolik? Nu fick vi ingen read på SB, men en del spelar på ett sätt om är allt annat än rationellt. Det är bara att tacka och ta emot. Det är ju inte lätt att sätta såna här killar på händer, read eller ingen read. Tycker nog jag gjorde rätt som bara calla ner. Men ska jag vara ärlig hade jag inte ramlat ur soffan om han vänt upp typ pocket 4 eller nåt annat totalt skit heller. Det är 1/2 Jag har grymma problem med mitt internet, blir nerkopplad typ var 20e hand. Går inte att lira då. Tänkte det var Partys fel och skapade ett konto på WPX, men nej, samma där. Får väl bli lite teori den här helgen...eller så gör jag som bzkt och fokuserar på tjejer och sprit. Hursomhelst, nu är det helg! Peace out! Citera
bzkt Postad 28 April , 2006 Rapport Postad 28 April , 2006 Hand 2 känns det som QJ eller 76 hos SB när han check-trebettar turn, men vad vet jag. Tycker dem två känns osannolika då han kallsynar en 3-bet på flopen. Men T8o som han verkligen hade känns mer sannolik? Nu fick vi ingen read på SB, men en del spelar på ett sätt om är allt annat än rationellt. Det är bara att tacka och ta emot. Nej den känns verkligen inte mera sannolik, min första tanke var T9 eller 55. Får väl bli lite teori den här helgen...eller så gör jag som bzkt och fokuserar på tjejer och sprit. Tycker jag du gör alldeles rätt i. Det är EV+ om man vill ligga. Citera
Miami Postad 29 April , 2006 Författare Rapport Postad 29 April , 2006 Lirade lite HU på WPX igår, kul. Ska läsa på lite om det så blir det nog roligare nästa gång. Finns ju en chans att det blir billigare iallfall. Idag har spelet funkat bra. Trots sega perioder har jag hållt skärpan och kämpat mig tillbaka på dåliga bord. Slutade 30BB upp. Det svänger lite mer nu när jag börjat steala och iso-raisa folk med typ 60% VPIP i större utsträckning. Eftersom vi snackade lite reads i ett tidigare inlägg så ville jag bara visa den här. (jag menar inte att det här är en anledning att inte sätt folk på händer, bara en kul grej) Tror MP väntar på att FI får bra händer som bygger pott pre så han har odds att syna på flop och turn. Party Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is UTG with Q, Q. Hero raises, MP calls, Button 3-bets, 2 folds, Hero caps, MP calls, Button calls. Flop: (13.50 SB) K, 5, 7(3 players) Hero bets, MP calls, Button calls. Turn: (8.25 BB) 7(3 players) Hero bets, MP calls, Button calls. River: (11.25 BB) 2(3 players) Hero checks, MP bets, Button calls, Hero calls. Final Pot: 14.25 BB Results in white below: Hero has Qc Qs (two pair, queens and sevens). MP has 3d Td (flush, king high). Button has 9d 9h (two pair, nines and sevens). Outcome: MP wins 14.25 BB. Hehe, ja..han satte ju färgen Citera
Recommended Posts