Gå till innehåll

Miami-FL 3/6 SH-Avslutad

Recommended Posts

Postad

Tack för tipsen! Jag kommer skaffa PA Hud, är van att se muckade kort och vill fortsätta göra det. Probem är postade i PO2 tråden. Men det är ett avslutat kapitel nu.

FÖ så nettade jag +$66 och ett PT på horeriet. Var nära att gula när två svenskar logga in och trodde dom kunde klonka....hehe, det kunde dom inte! :D

Det trista är att det tar 2 veckor at få PT, det sa dom inget om. Då hade jag hellre köpt det direkt. Såg fram mot att sitta och pilla med det i helgen.

• Svars 441
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jag är sämst. :roll:

När jag loggade ut idag var jag sjukt sur över bad beats och kalla kort. BUHUUU, det är så synd om mig :cry:

När jag sedan gick igenom dagens händer, eller en del iallfall, har spelat 1,1k. så insåg jag att, visst, jag har fått otroligt svaga starthänder, men framför allt, fy f-n va jag har spelat dåligt. Har inte cappat med nötter för jag har sett fel. Jag har gett ut gratiskort till ALLA som höjt för det, släppte inte AKs fast jag vet att jag inte kan vinna med den osv.

Vad är mitt problem?

Jo, jag kan helt enkelt inte bonushora. Det är för tråkigt, det är poker som är kul, inte samla många rakade händer.

Ska avsluta den här bonusjakten och sen blir det inge mer sånt. (ca 1k kvar)

Jag tänker inte lägga upp några händer ifrån idag...det är för uselt, vill inte se eländet igen.

Postad

En fråga: Om man sitter vid ett bord där spelarna är dåliga men man ändå förlorar hela tiden. Ska man byta bord? Jag gjorde det förut men sista tiden har jag lyckats vända ett dåligt bord flera gånger och därför stannar jag kvar. Idag hade jag två bord där jag förlorade 35 resp. 37 BB innan jag bytte. Det förstörde i princip hela dagens annars väldigt lyckade resultat. Som FÖ va +37BB

Här är tre händer som jag inte riktigt får ordning på ens nu när jag sitter och funderar.

Fi är loose/passiv tomte

Party Poker 1/2 Hold'em (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is Button with K:diamond:, K:heart:. CO posts a blind of $1.

2 folds, CO (poster) checks, Hero raises, SB calls, BB calls, CO folds.

Flop: (7 SB) 3:heart:, J:heart:, 4:heart: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB folds.

Turn: (4.50 BB) 4:diamond: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls.

River: (8.50 BB) 8:heart: (2 players)

SB bets, Hero raises, SB 3-bets, Hero calls.

Final Pot: 14.50 BB

UTG har TAG stats och BB är mega tomte som bara skriver i chatten hela tiden, han verkar tro han är på Lunarstorm eller nåt

Preflop: Hero is Button with Q:heart:, Q:club:.

UTG raises, 2 folds, Hero 3-bets, 1 fold, BB calls, UTG calls.

Flop: (9.50 SB) J:heart:, J:diamond:, K:diamond: (3 players)

BB bets, UTG calls, Hero calls.

Turn: (6.25 BB) J:club: (3 players)

BB bets, UTG calls, Hero calls.

River: (9.25 BB) 9:spade: (3 players)

BB checks, UTG bets, Hero calls, BB folds.

Final Pot: 11.25 BB

Fi är som mig, har typ TAG stats men är ingen riktig TAG

Preflop: Hero is Button with J:diamond:, J:heart:.

1 fold, MP calls, 1 fold, Hero raises, 1 fold, BB calls, MP 3-bets, Hero calls, BB calls.

Flop: (9.50 SB) T:heart:, T:spade:, T:club: (3 players)

BB checks, MP checks, Hero bets, BB folds, MP raises, Hero 3-bets, MP caps, Hero calls.

Turn: (8.75 BB) 9:diamond: (2 players)

MP bets, Hero calls.

River: (10.75 BB) K:club: (2 players)

MP bets, Hero calls.

Final Pot: 12.75 BB

Postad

Bonushorande klart. Jag lyckades vända -50BB till +21BB på 2,9k händer. Det ger det imponerande resultatet av 0,7BB/100 händer. Jag får väl vara nöjd med att jag inte backade. :?

Bonusen var på $200.

SB spelar passivt/loose pre och loose/normal aggro postflop. Om jag ställer frågan så här: Ska man syna ner om man är osäker eller ska man vika mot en semitomte?

Preflop: Hero is UTG with 9:diamond:, 9:club:.

Hero raises, 3 folds, SB calls, 1 fold.

Flop: (5 SB) 5:diamond:, 2:spade:, J:diamond: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls.

Turn: (3.50 BB) 4:heart: (2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls.

River: (7.50 BB) K:spade: (2 players)

SB bets, Hero calls.

Final Pot: 9.50 BB

Skottpåse på Party:

BR: 77BB

BR på Party: 400 USD exkl skott

Pacific: 177 USD

Empire: 290 USD

Neteller: 160 USD

Postad

Tänkte plocka ut mina pengar från Interpoker men nej, det går inte. Man får bara ta ut det man satt in! Bonusen är fast där i tid och evighet...om jag förstått det rätt. :? Ytterst märkligt, har mailat och frågat.

Resultat idag: 8BB

BR: 85BB

BR på Party: 400 USD exkl skott

Pacific: 177 USD

Empire: 290 USD

Neteller: 60 USD

InterPoker:166

Postad
Tänkte plocka ut mina pengar från Interpoker men nej, det går inte. Man får bara ta ut det man satt in! Bonusen är fast där i tid och evighet...om jag förstått det rätt. :? Ytterst märkligt, har mailat och frågat.

Det är någon som har missuppfattat något. Jag plockade ut pengar därifrån utan några problem. Det tog ett tag och du behöver ha din PIN-kod. Däremot vet jag att många ställen har en regel att du inte kan ta ut mer till ditt Visa-kort än du har satt in med. Vill du ta ut mer får du göra det med en annan metod. NETeller rekommenderas starkt för att plocka bonusar om du inte har skaffat det redan.

Postad

Ang. Inter Poker så ska det gå att lösa nu, hade inte rakat alla händer, fel info från support. Så enkelt va det.

Jag fått mitt PT och köpt PA Hud. Tyvärr så vägrar PA Hud att visa stats hur mycket jag än håller på. :evil:

Sitter på ett hotellrum i Örebro och skriver det här, deras Wlan är inge vidare så det blir inget spel ikväll. Tar igen det ihelgen. :D

Menlös post men sitter man i Örebro så finns det ju inte så mycket annat att göra....

sorry alla Örebroare, ni har en öl innestående hos mig....

Postad

Installerade om PA Hud efter samtal med han som knackat koden och nu funkar det prima! :D Det va fö det enda som var speciellt festligt idag.

Inga kort under låga perioder och sen,...floppa set, nån har högre set, floppa tvåpar med KJ, nån sitter med AA på handen och det parar upp sig....ja vi vet hur det är, megaminus :cry:

Har jag nån del i dagens förlust då? ;) Hmm, antagligen...

Löst bord där folk kan sitta med lite vad som helst.

Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is UTG with 8:club:, 8:diamond:.

Hero raises, MP calls, 2 folds, SB calls, BB calls.

Flop: (8 SB) 4:spade:, 7:diamond:, 9:diamond: (4 players)

SB checks, BB bets, Hero raises, MP folds, SB calls, BB calls.

Turn: (7 BB) T:heart: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB folds, BB calls.

River: (9 BB) K:club: (2 players)

BB bets, Hero calls.

Donk, vinner jag nånsin här?

Final Pot: 11 BB

Min skottpåse sinar... :?

Resultat idag: -38BB

BR: 47BB

Postad

när du har bonushorat har du bara spelat 1/2 eller har du spelat 0.5/1 på någon bonus?

edit: jag hittar inte någon bonus på absolute poker där man får PT, vet du vilken kod du använde eller kan du länka till där det står om det så hade det varit hyggligt

Postad
när du har bonushorat har du bara spelat 1/2 eller har du spelat 0.5/1 på någon bonus?

edit: jag hittar inte någon bonus på absolute poker där man får PT, vet du vilken kod du använde eller kan du länka till där det står om det så hade det varit hyggligt

EDIT: Hmm, gjorde nåt regelfel här. Stryker det.

det finns massa olika sites du kan hora in PT från. (krävs bara 50 rakade)

Kolla in sites reveiw på pokerlistings.com för att hitta den site som passar dig.

Jag horar på 1/2, antar att det går bra på 0,5-1 oxå.

GL!

Postad

Skulle bara spela typ en timme och sen kolla Masters på TV.

Men jag vägra backa tre dagar irad så jag blev sittande 4 timmar. Klart -EV att spela så länge.

Jag har iallfall lyckats med konststycket att förlora alla mina KK idag. (3st) Förmodligen så spelade jag dom nog rätt illa oxå. Orkar inte se eländet ikväll. Ska ta en seriös genomgång imorgon. Då kommer lite HHs oxå.

Slutade 7BB plus.

Skottpåse: 32

Nu ska jag sova.

Postad

Plus 2BB. :?

Mitt PT resultat stämmer inte med Partys. Antar att det beror på en disconnect jag hade. Dom händerna lär ju inte reggas? Nån som vet säkert? Får kolla PTs fourm annars.

Skottpåse; 34BB

Hinner inte fixa med HHs ikväll heller. Spelar lite för länge när det går så dåligt hela tiden.

Postad

Ca 550 händer idag och -50BB. :cry:

Skottet på 1/2 är över.

Så här såg det ut:

graf16k.jpg.xs.jpg

Det varade i 16k händer. Lite längre än jag trodde när jag började men å andra sidan är spelarna sämre än jag trodde va möjligt. Vetskapen att jag är ännu sämre är inte speciellt upplyftande. :?

Som tur är finns det snälla människor här på forumet som erbjudit sig att ta en titt på mitt spel. Jättetack för det på förhand. :heart:

Svårt att backa 50 BB om man inte har riktig otur med korten. Så här såg det ut idag.

Party Poker 1/2 Hold'em (3 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Preflop: Hero is SB with Q:spade:, A:diamond:.

Button calls, Hero raises, 1 fold, Button calls.

Flop: (5 SB) A:heart:, 8:heart:, Q:diamond: (2 players)

Hero bets, Button calls.

Turn: (3.50 BB) 5:heart: (2 players)

Hero bets, Button raises, Hero 3-bets, Button caps, Hero calls.

River: (11.50 BB) J:spade: (2 players)

Hero checks, Button bets, Hero calls.

Final Pot: 13.50 BB

Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Preflop: Hero is BB with J:club:, J:diamond:.

2 folds, CO calls, Button calls, SB completes, Hero raises, CO calls, Button calls, SB calls.

Flop: (8 SB) 4:club:, 4:spade:, 8:spade: (4 players)

SB checks, Hero bets, CO raises, Button folds, SB folds, Hero 3-bets, CO calls.

Turn: (7 BB) 4:diamond: (2 players)

Hero bets, CO calls.

River: (9 BB) 8:club: (2 players)

Hero bets, CO calls.

Final Pot: 11 BB

Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Preflop: Hero is Button with A:club:, A:diamond:.

UTG calls, MP calls, 1 fold, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, UTG calls, MP calls, Hero caps, SB calls, UTG calls, MP calls.

Flop: (17 SB) J:club:, 8:club:, 2:diamond: (4 players)

SB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets, SB calls, UTG calls, MP calls.

Turn: (10.50 BB) J:spade: (4 players)

SB checks, UTG checks, MP checks, Hero bets, SB calls, UTG folds, MP raises, Hero calls, SB calls.

River: (16.50 BB) 3:diamond: (3 players)

SB checks, MP bets, Hero calls, SB calls $2 (All-In).

Final Pot: 19.50 BB

Preflop: Hero is CO with Q:club:, Q:spade:.

1 fold, MP calls, Hero raises, 3 folds, MP calls.

Flop: (5.50 SB) K:club:, 5:diamond:, Q:heart: (2 players)

MP checks, Hero bets, MP calls.

Turn: (3.75 BB) 8:heart: (2 players)

MP checks, Hero bets, MP calls.

River: (5.75 BB) 9:heart: (2 players)

MP bets, Hero calls.

Donk..jag är så badbeatadskadad vid det här laget att jag bara synar. Felspelat? självklart. Sparade jag två BB i det här specifika fallet? ja.

Final Pot: 7.75 BB

nej, jag vann ingen av dessa, såklart. Slut på gnället nu.

Postad

Tillbaka på 0,5/1. Känns väl sådär om jag ska vara ärlig. Hade hoppats slippa spela den nivån igen, men men.

Är jag vek i den här handen?

MP 32/12/1,2

CO 58/12/1,9

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Preflop: Hero is Button with J:spade:, J:club:.

1 fold, MP raises, CO calls, Hero 3-bets, 2 folds, MP caps, CO calls, Hero calls.

Flop: (13.50 SB) T:spade:, 5:diamond:, Q:spade: (3 players)

MP bets, CO raises, Hero calls, MP calls.

Turn: (9.75 BB) A:spade: (3 players)

MP checks, CO checks, Hero bets, MP raises, CO folds, Hero calls.

River: (13.75 BB) 2:spade: (2 players)

MP bets, Hero raises, MP calls.

Final Pot: 17.75 BB

Eftersom mitt förra inlägg präglades av misär tänkte jag posta några sköna flopar från idag. Tyvärr inga potter att tala om...

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Preflop: Hero is CO with A:diamond:, A:club:.

1 fold, MP raises, Hero 3-bets, 3 folds, MP calls.

Flop: (7.50 SB) K:spade:, K:club:, A:heart: (2 players)

MP checks, Hero bets, MP folds.

Final Pot: 4.25 BB

Party Poker 0.50/1 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Preflop: Hero is SB with T:spade:, T:heart:.

2 folds, Hero raises, BB calls.

Flop: (4 SB) K:diamond:, T:club:, T:diamond: (2 players)

Hero bets, BB calls.

FI är en riktig tomte och har typ inte vikt nån gång hitills så jag kör på...gick ju inte så bra...

Turn: (3 BB) 4:club: (2 players)

Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB calls.

River: (9 BB) Q:heart: (2 players)

Hero bets, BB folds.

Final Pot: 10 BB

slängde in $500 på Party för att hora in $100 reloadbonus.

Resultat idag: +54 BB

BR: 919 USD

Empire: 0 USD

Neteller: 0 USD

Inter Poker: 40 USD

Postad

jag spelar också 0.5/1, ett tips kan va att testa att spela på prima, folk är sjukt veka på den nivån. jag är plus 191 BB över mina 2600 händer jag har spelat där sedan jag öppnade mitt konto.

Postad
Är jag vek i den här handen?

Vek vet jag inte, men jag tycker du spelar den helt fel. Du kallsynar en koordinerad bräda med överkort när det cappats preflop. Allt du har är två bakdörrsdrag och två outs till ett set och risken är stor att någon sitter med AK här och då drar du dött.

Varför tar du inte ett gratiskort till färgen på turn? Tror du verkligen att du kan skrämma iväg dem för att det kommer ett A och ett tredje spader?

Postad

Vek vet jag inte, men jag tycker du spelar den helt fel.

Får nog hålla med efter att kört lite pokerstove på den här handen. JJ hade ju inte direkt lysande framtidsutsikter. :roll:

Tror mitt problem är att många gågner så betar folk på med ingenting, svårt att släppa när man har nåt OK på handen+nåt litet drag eller så.

Postad

Backa 27bb på 0,5/1.

MEN

Plussa 51 BB på 1/2!! JAAAAAAAAAAAAA, jag har verkligen förtjänat det om jag får säga det själv. :D

Slaska bort lite på NL SitnGo oxå, om jag är fisk på FL..då vet jag inte vad jag ska kallas i NL. Där suger jag på riktigt.

(-$12) :D

Men en kille skrev iof i chatten, "now thats just well played" tror han menade det :D

Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Blev så totalt utskälld efter den här handen. Jag har tur som en tokig men med 12:1+implied är väl inte ett vik aktuellt??

Preflop: Hero is Button with Jdiamond.gif, Kheart.gif.

UTG calls, 2 folds, Hero raises, SB 3-bets, 1 fold, UTG calls, Hero calls.

Flop: (10 SB) 5heart.gif, Qspade.gif, Aclub.gif(3 players)

SB bets, UTG calls, Hero calls.

Turn: (6.50 BB) Theart.gif(3 players)

SB bets, UTG calls, Hero raises, SB 3-bets, UTG calls, Hero caps, SB calls, UTG calls.

River: (18.50 BB) 2spade.gif(3 players)

SB checks, UTG bets, Hero raises, SB calls, UTG folds.

Final Pot: 23.50 BB

Party Poker 1/2 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is UTG with Qclub.gif, Jdiamond.gif.

FI har PT 54, 17, 2,3

Hero raises, 3 folds, BB calls.

Flop: (4.50 SB) 8club.gif, 9club.gif, 2heart.gif(2 players)

BB checks, Hero checks.

Fel att checka här?

Turn: (2.25 BB) Jclub.gif(2 players)

BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls.

Tycker det är rätt att höja honom här, dock lite osäker på synen när han trebetar?

River: (8.25 BB) 5club.gif(2 players)

BB bets, Hero raises, BB calls.

Final Pot: 12.25 BB

BR: $982

Postad

Hand 1: Tycker synen är rätt och sedan är det ju bara att gasa.

Hand 2:

Flop: Gjuten bet här. Du har 4 outs till stgen och 6 till dina överkort plus att du har rr färgdrag.

Turn: Tycker du ska syna trebeten. Har han tvåpar så har du ändå många outs.

River: Bra höjning.

Postad

Jag plussade 27bb. Men som jag spelat idag är nog min karma rätt risig.....

Party Poker 1/2 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is Button with Jdiamond.gif, Aspade.gif.

UTG calls, MP calls, 1 fold, Hero raises, SB calls, 1 fold, UTG 3-bets, MP caps, Hero calls, SB calls, UTG calls.

Hur funkar det här? UTG och MP limp raisar pre? Ska jag ens syna när det kommer till mig? Vad limp raisar dom med, 9Ts/TJs och KK/AA?.

Flop: (17 SB) 7spade.gif, 2club.gif, 2spade.gif(4 players)

SB bets, UTG calls, MP calls, Hero calls.

Potten blev ju megastor. Funderar på att höja för att kanske kunna vinna på att spika J. Bet bäst, sen syn och fold sämst?

Turn: (10.50 BB) Qdiamond.gif(4 players)

SB calls $0.62 (All-In), UTG bets, MP calls, Hero calls.

OK, där dog min J/FD och lämnar mig med ett ensamt tveksamt A att dra till...men hela sekvensen är så konstig...nu får ni väl skälla. :roll:

River: (13.81 BB) Aclub.gif(4 players, 1 all-in)

UTG checks, MP checks, Hero bets, UTG calls, MP calls.

VAD?? dom checkar till mig...ja...jag tänker beta iallfall.

Final Pot: 16.81 BB

BR: 1035

Postad
Preflop:Hur funkar det här? UTG och MP limp raisar pre? Ska jag ens syna när det kommer till mig? Vad limp raisar dom med, 9Ts/TJs och KK/AA?.

Känns som om du vill se en flopp i alla fall, även om en fold inte kan vara helt fel.

Flop:Potten blev ju megastor. Funderar på att höja för att kanske kunna vinna på att spika J. Bet bäst, sen syn och fold sämst?

(Du kan inte beta här; höja går bra.) Jag gillar synen. Två överkort och bakdörrsdrag till nötfärgen. Om du höjer öppnar du upp möjligheten för trebet och det vill du inte.

Turn:OK, där dog min J/FD och lämnar mig med ett ensamt tveksamt A att dra till...men hela sekvensen är så konstig...nu får ni väl skälla. :roll:

Jo, men du inser i alla fall att du spelar dåligt. Här måste du lägga handen.

VAD?? dom checkar till mig...ja...jag tänker beta iallfall.

Den är rätt. Men du skulle aldrig sett river.