Björnerik Postad 29 Oktober , 2004 Rapport Postad 29 Oktober , 2004 Jag har 14000 chips i en freezeout, snittstack är 12000 och blindsen är 300/600. 70 man kvar. Får AJo i UTG. Jag höjer till 3bb (1800), killen efter (med 25000 chips) blixtsynar, alla andra lägger sig utom bb som höjer allin 5000. Här foldar jag mina AJ. Det är inte för att jag tror att jag ligger efter bb som sitter shortstacked utan för att jag är rädd att killen efter mig som blixtsynade min höjning ska höja mig allin. Det jag också kunde (skulle?) gjort vore ju att själv gå allin och hoppas att blixtsynaren foldar, men just pga hans blixtsyn av 3bb var jag rädd att han satt på ett monster. Att tvingas gå allin mot två motståndare varav en större med AJo tycker inte jag är ett drömläge direkt. Efter min fold synade blixtsynaren och de satt med KJ (bb) resp KQ (blixtsynaren) och jag hade vunnit handen. 1. Gjorde jag rätt som foldade i detta läget? 2. Läste jag in för mycket i att han synade blixtsnabbt? När jag tog beslutet tänkte jag att om han synat lite mer tveksamt så hade jag ställt in. Tacksam för synpunkter. Citera
TheWalker Postad 29 Oktober , 2004 Rapport Postad 29 Oktober , 2004 Jag är inte så bra på poker men skulle aldrig höjt med den där handen UTG. Vet inte om jag skulle vara så sugen på att syna med 1/4 med den handen heller. Beror väl lite på dina motståndares table-image. Citera
Björnerik Postad 29 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2004 Jag glömde skriva att bordet hade tightat till sig betydligt och det var sällan mer än två spelare som såg floppen. Citera
Recommended Posts