NorthQ Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 tack så mkt.. jobbigt att det bara blev 46$ dock Citera
NorthQ Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 komisk hand från 40K:n Blinds 1000-2000 ca. Shunny sitter UTG+1 och bettar 5K av sina 22K Alla foldar till mig som sitter på 15K på en eller 2 platser före dealer button. Jag har American Airlines. Jag trycker snabbt in allt jag har. Alla foldar fram till shunny... Han stallar å stallar å tänker... Jag skriver i chatten "AA" Shunny tänker mer...och synar i sista sekund med JJ. Och torskar ned till 7K och åker ut strax därefter. (Inte helt rätt att kläcka ut sig sanning om vad man har, vad tycker ni dålig etik? straffbart i live turneringar?) Citera
ooop Postad 18 Februari , 2006 Rapport Postad 18 Februari , 2006 Jag tenderar att göra samma sak. Brukar ge folk en anledning att calla, nämligen "lika bra att kolla om han ljuger". Detta förutsätter naturligtvis att personen i fråga har en relativt stark hand. Citera
NorthQ Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 klippt från mejl från party Dear Fredrik, This message is to inform you that we have received a grievance against your user chat usage on our card room in the hand #3573430157. We have noticed that you were discussing your down cards with other players before the hand is completed, which is against to Poker etiquettes. While we understand that part of the game of poker is interacting and sometimes using conversation with other players, we try to avoid situations where players feel uncomfortable on the tables. Due to this we are blocking your user chat feature for 7 days. The integrity of our games is our highest priority, and this is the reason why we utilize several tools to guarantee the safety of all players on our tables. We thank you in advance for your cooperation in this regard. Contact us anytime, we are available around the clock to assist you with your account related questions and suggestions. Sincerely, Sricharan Investigations Team alerts@partypoker.com Citera
Buffe Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Lol på dig NoQ! Tänkte bara whina lite, på order av Tornie, om min senaste turneringserfarenhet. Sitter med 5k (8k average typ) när det är typ 230 kvar, plockar upp AKs på knappen. UTG tripplar BB till 1.2k folds till mig som ställer in, blindsen lägger sig och UTG synar med AQ. Självklart floppar han damen. Samma kille har tidigare varit all in med 66 mot QQ och AA och fått fyrtal, dessutom vunnit med AK mot KK. Helt sjukt jao!!!! I samma turnering åkte Tornie med A10 mot Q10, visst spottar oturen (Party) TEP i ansiktet?!?! Citera
NorthQ Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Japp det gör dom!!! Utöver det så är min chatt blockad på prima i oändlighet, för att ha svurit åt en manager Det är grymt jobbigt att inte kunna skriva otrevligheter till en tomte som drar ut en.. Citera
Tornie Postad 19 Februari , 2006 Rapport Postad 19 Februari , 2006 Jag skall whina lite mera för allt suger så hårt idag...... Knappen jag gick all in med ATo med 13BB och får syn av QT! Okej en utdragning kan man ju köpa liksom..... Lite senare under kvällen är det 30 euro turnering på stingbet som jag bestämmer mig för att spela....29 spelare som är med topp 6 får pris.....Spelar riktigt bra och får respekt från bordet för mitt spel..Ligger topp 3 och plockar upp KK....EN spelare har pushat all in i många händer innan då blindsen var på 350/700 och chipleadern var på 12K så är det inte så konstigt...Så mina KK borde vara rätt gouda här jag har ca 10K och det har även han....En raise från UTG om han skulle ha AA så är ju inte det hela världen men inte så troligt....Sen gå han med 10K all in och jag synar efter att jag tänkt igenom situationen..... FLOP AQ7 Ingen hjälp och jag åker ur.....Jag skriver gl all i chatten efter hans långa yeeeeeeeeeeeeeeeeeesssssssssssss Jag tror inte på riggade siter eller nåt men ibland så grinar oturen en verkligen i ansiktet Citera
Zalon Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2006 Jag gick och la mig jäkligt tidigt igår och vakna kring 5.00 och bestämde mig för att spela min första 22:a. Planen var iaf att spela loose-aggro och ta mycket chanser tidigt. Första handen. Har 88 på bb och det blir raisat till 200. Tänker att jag nog kan calla det och se en flopp men så blir det raisat all-in för 3000. Okej, fold. Rätt tidigt blir det klart att killen tre steg till höger om mig är galet loose och raisar eller limpar i stort sett varje hand. Bra att veta. Så när han raisar till 150 och jag plockar upp AQoff på CO är jag rätt nöjd. Funderar här på att raisa direkt, men nöjer mig med att calla. Sb bestämmer sig för att sabba och raisar till 900, loose kille callar och jag foldar. Det slutar med att den galna snubben vinner en pott på 4,5k på rivern utan att behöva visa (A-hög flopp). ett varv senare. Två mid-position limpar, jag har 87s på button och gör ett move. Raisar till 150 för att få ut blindsen och eventuellt de som limpar. Blindsen foldar och limparna callar. Floppen är 10 9 9 två i fel suits. Första killen kör ett bet på 350 (2/3 pott) och jag tänker en stund och foldar. Det kändes instinktivt som att han försökte skydda sin tia och jag kanske borde tagit chansen och gjort ett move här. Med QJ hade jag nog gjort det. Min raise preflop är nog bra, men jag måste nog raisa mer för att få ut limparna. Nästa gång jag har BB foldar alla till mig (tack!). Handen efter öppnar Mr Loose Cannon för 120 (2xbb). Jag har AKoff på sb, funderar en stund och bestämmer mig för att höja till 500 (så jag inte committar mig totalt men tillräckligt för att få honom att folda). BB och loose foldar. Känner att jag är på g. 3 händer senare och handen som är i stort sett avgörande för min turnering. Kille i midposition öppnar för 120. Han har cirka 4100 marker. Jag har återigen A K och är på CO med 2790 marker. Jag raisar till 500 (funka ju förra gången, right?). Det foldas runt och killen tänker och callar. Floppen är A A 6 . Han checkar, jag checkar. Turn 10 . Han bettar 510. Jag tänker. Vad kan han ha? Jag känner att han säkert vågar stabba nu eftersom han kanske sätter mig på KK-JJ. Eftersom han tänkte en stund preflop så är sannolikheten hyfsat stor att han har ett svagare ess, säg AQ eller AJ. Har jag otur har han A10 eller 10 10. En möjlig hand är också KQ som han bara stabbar med för att han tror att jag är svag. Jag kommer fram till att jag antingen är otroligt långt före, eller i väldigt långt efter och kommer fram till att jag med 70-80% sannolikhet är före. Jag väljer att slowplaya och callar turn. Innan river-kortet känner jag att det här är en hand som jag definitivt kan spela fullt ut, dvs gå all-in med. Jag har 1600 kvar och det är lite mindre än potten. River är J , ett av de kort jag verkligen inte ville se. Han tänker en stund och bettar sedan 783. Jag callar (all-in känns som overkill, hans bet är ett mjölkbet och med riverkortet så förlorar jag mot många av de händer som jag satt honom på). Han visar A J . I efterhand så känns det som att jag spelade handen rätt bra. Han verkar inte medveten om att jag var så stark, annars tror jag att han hade tryckt all-in på rivern. Om han missar kåken där så tror jag att jag dubblar. Så jag är nere på 997 efter den handen. Gör en tiltsyn med KJs utg+1 som slutar med att jag synar bort 100 till på rivern till en flush. Får 84off på bb och med all action före mig så kan jag så klart inte all-ina. Nere på 737 med blindsen på 50/100. Mr Loose Cannon raisar handen efter till 200. Jag har Q7s på sb och är rätt säker på att han är svag och trycker all-in för 500 till (om han callar så okej, då har jag säkert 40%). Jag har rätt (han foldar) men tyvärr har bb AJs och callar och jag åker. Citera
Buffe Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Kul att läsa ett lite längre referat! De flesta händer du omnämner känns som du spelar mer eller mindre rätt. Själv har jag efter att ha spelat fyra turneringar kunnat konstatera att loose-aggro inte är the way to go, i alla fall inte för mig. Under första timmen går det typ inte att raisa bort folk preflop om man inte höjer typ 10Xbb vilket gör att jag väljer bort ganska många händer. Vill avslutningsvis påpeka att Mr Loose Cannons fold nog påverkas av BBs call Om jag förstod sista handen rätt alltså... Citera
Zalon Postad 20 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 20 Februari , 2006 Vill avslutningsvis påpeka att Mr Loose Cannons fold nog påverkas av BBs call Om jag förstod sista handen rätt alltså... ja klart! Samtidigt har han grymma pottodds att calla för (500 i 1400-potten) och hade inga problem att göra det tidigare i turneringen. Men jag är helt med på att det kan bero på att jag var all-in och blev callad av någon annan. Att spela loose-aggro innebär också att man vågar stabba och raisa på floppen utan något också. Det är verkligen jättesvårt att gå från Tight-aggressive till loose-aggressive. Jag har försökt med det och har ju hittills lyckats ganska bra i vårt sällskap (spelade rakt igenom TAG på TSOP och testar LAG under TSOP2), även om det är alldeles för tidigt att säga om jag gör det bra. I början så blev det mest att jag spelade 50% av händerna preflop och foldade det mesta på floppen. Citera
Tornie Postad 20 Februari , 2006 Rapport Postad 20 Februari , 2006 Grattis Freddan du verkar vara i bra form...Borde nog låta dig spela mina återstående turneringar Citera
NorthQ Postad 21 Februari , 2006 Rapport Postad 21 Februari , 2006 tyvärr spelade jag bort vinsten å lite till direkt efter på 20/40 FL Hold Em på tain nätverket... för att cp expekt vägrar mig uttag innan jag omsatt 100% av min BR där...1200$...det fixar man på 20/40 på 15 minuter i heads up Citera
Zalon Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 jag, hans o tornboy kör den vid 20.20 Citera
Zalon Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 jag och thörne på samma bord Citera
Zalon Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 spela som en sopa och blev utslagen av thörne Citera
ooop Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Sweeet min 1:a 51:a plats!!!! 1 från ITM! fett tråkigt slut på turneringen. Citera
Zalon Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Handen som jag tycker avgjorde Hans senaste turnering (för er som inte vet åkte hasse på bubblan när han hade 3bb kvar). Hans har inte handhistoryn, men jag kommer ihåg detaljerna kring handen och tycker den är relevant och intressant att diskutera. Button har 30k BB är Hans och han har 20k SB har 6k 800/1600 blinds 70 spelare kvar 50 får cash average är 20k action är som följer. Button raisar till 3200 (2xbb). Sb foldar och Hans har A9off. Hans callar. Floppen är 10 8 7 rainbow. Hans checkar. Button bettar 3200. Hans callar. Turn är 4. Hans checkar. Button bettar 3200. Hans callar. River är 3 (ingen flush möjlig). Hans checkar. Button checkar. Frågor som jag vill ha svar på: Hur skulle ni spelat preflop? Hur skulle ni spelat på floppen (förutsätt att ni gjorde som Hans preflop)? Hur skulle ni spelat på turn (återigen om ni spelat som Hans)? Jag vill veta hur ni resonerar kring era beslut (typ, "Jag skulle bettat ut för att ... "). Citera
NorthQ Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Preflop hade jag gjort som Hans synat därför att eftersom han kasnke har en bra hand som han försöker slowplaya lite men ändå låtsas som en steal (fungerar oxå tvärtom) Med OESD och först ut på floppen hade bettat all in i blindo... Därför att om han stealade så lägger han sig med största sannolikhet och vinner potten utan hand. OM han slowplayar AA, KK etc, finns gouda chanser att dra ut honom och doppla för en bra sits i turneringen. Peace Out! Citera
Drdunkel Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 the short version jag tror jag hade spelat som hans om jag suttit vid bordet själv.... men nu när man får tänka efter så hade jag reraisat PF, han försöker säkert steala och hans hand e inte rutten och bettat på floppen, open ended är rätt trygg med ace backup, fanns ju en chans att han försökte steala turn hade jag checkat, har inte stake nog för att trycka mer där typ så Citera
Tornie Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 OM jag inte beslutat mig för att grinda så hade jag nog raisat hans raise till 6400....Jag vill veta hur stark han är eller om han bara vekt försöker steal med en lite sämre hand.....Sen hade floppen kommit och då hade jag tryckt in degen.....Men åter till hasses fall... Floppen hade jag nog tryckt in degen på.....Har inte råd att göra infobet och ska jag raisa honom så är det allin som gäller.....Antingen dominerar han mitt A eller så har jag 3 outs till.....plus mina 8 stegdragsout....Är dessa kort levande så vill jag ju få in pengarna på floppen och inte vänta då sannolikheten till träff blir mindre om jag missar.....Möjligt är att han foldar......Han kanske slowspelar KK men möjligheten finns ju att han fortfarande sitter på unkna 76 och då vill jag att han lägger sig.... PÅ turn tycker jag det blivit svårt att syna och svårt att folda men hade nog tryckt in degen där med.....Jag har inte råd att folda här.... Citera
Zalon Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 mina tankar: preflop. Han höjer 2xBB. Det verkar som att han vet att smallstacken ska grinda till sig pengar och vill därför ta blindsen så billigt som möjligt. Jag säger tryck. Ibland får man smaka ett monster, men alla som vet hur man stealar gör det med en otroligt stor handrange. Det luktar steal över bettet. Varför All-in och inte bara raisa lite? Ni vet hur jag känner med 10-15BB i stacken. A9off är inget monster det heller. Även om Hans leder så vill man inte spela den ur position (vad händer om QJ3 rainbow kommer t ex?). Det finns lite över 3,5BB i potten, Hans är nöjd att kunna öka sin stack med över 25% i det här läget. På floppen. Här finns det två moves som jag personligen skulle välja. All-in eller ett lagom stort bet (säg 2 BB alltså 3200). Jag skulle välja ett bet på 3200. Om Hans ligger före här tror jag att han plockar upp potten. Han kan även få händer som AJ, AQ och folda. Vid en all-in kanske han bluffar ut ett par händer som är bättre (typ svaga 8or och 7or) men han blir knappast callad av en hand som är sämre. Vid en raise på floppen kan man nog ge cred till motståndaren för en hand och hitta fold (inte säker på om jag foldar där men man har iaf ett alternativ) med 10BB kvar i stacken (Hans skulle gå ner till 16000). Jag är inte ett fan av att vara all-in med ett drag. Alltså bettar jag inte all-in här som regel, eventuellt för att mixa upp mitt spel lite då och då. All-in är en ren gamble mot bättre händer och ett bet på 3200 åstadkommer exakt samma effekt om motståndaren har en sämre hand. lite handstats (händer som han rimligtvis synar en all-in med): vs AA 30.6% vs QQ 40,6% vs A10 30,6% vs K10 39.7% På turn har jag faktiskt ingen aning. Kanske all-in för att man redan är committad? Citera
Drdunkel Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Tjena grabbs jag vet hur angeläget det är för er att vi wrappar upp det här så att det dels inte håller på för evigt, men oxo att man kan gå vidare till nästa projekt. Jag har kollat mitt schema och det blir svårt för mig att klämma in 8 turneringar den närmaste 2 veckorna. Problemet är att de tar så lång tid att spela om man ska gå bra, de luckorna är svåra att hitta i schemat. Jag kan visserligen tvinga mig att spela, men då blir det som att betala $22 för att göra er (läs:kviden) glada. om jag hoppar av blir ni klara snart och dessutom blir det en 5% andel mindre för er att fördela sinsemellan. Men jag är fett på andra experimentas. ett ordentligt SNG experiment kanske? Hoers! "SM GULD SM GULD!!!" Citera
Tornie Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Jag kan bara skriva vad jag tycker.... Om du vill vara med så tycker jag att du ska få vara med....Om det tar 1-2 månader visst.....Men om du inte vill hamna som eftersläntare så förstår jag dig men jag välkommnar en fortsättning Citera
NorthQ Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 hand från min senaste 22:a, hade ni spelat så här.. ***** Hand History for Game 3613550486 ***** NL Texas Hold'em Trny:20447641 Level:2 Blinds(30/60) - Friday, February 24, 08:38:30 ET 2006 Table Regular(609448) Table #15 (Real Money) Seat 9 is the button Total number of players : 10 Seat 1: seminole_joe ( $5959 ) Seat 2: kermit73 ( $2520 ) Seat 3: frederik20 ( $6050 ) Seat 4: kl111222 ( $1945 ) Seat 5: chichi420919 ( $2890 ) Seat 6: Nordq ( $3807 ) Seat 7: kenewatson ( $8592 ) Seat 9: MainPot ( $4572 ) Seat 10: schavuit ( $3620 ) Seat 8: MRgamblor ( $3095 ) Trny:20447641 Level:2 Blinds(30/60) ** Dealing down cards ** Dealt to Nordq [ Js Jc ] kermit73 folds. frederik20 folds. kl111222 folds. chichi420919 folds. Nordq raises [237]. kenewatson raises [414]. MRgamblor folds. MainPot folds. schavuit folds. seminole_joe folds. Nordq calls [177]. ** Dealing Flop ** [ 4d, 6s, 5h ] Nordq bets [271]. kenewatson raises [3935]. Your time bank will be activated in 5 secs. If you do not want it to be used, please act now. Nordq is all-In [3122] ** Dealing Turn ** [ Qs ] ** Dealing River ** [ 5d ] Ja vad tror ni? Citera
Buffe Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Kanske lite vekt bet på floppen, 270 i en 900 pott känns lite vekt. Är tveksam till om jag synat hans all in. Beror ju helt på om varit loose tidigare eller inte. Är han aggro kan han mycket väl sett ditt bet på floppen som vekt och pushat med typ AK. Citera
Recommended Posts