Gå till innehåll

FLT - SH, tvåpar mot fyra till straight på river


milvus

Recommended Posts

Texas Hold'em Fixed Limit EUR 0,50/1,00

x1 (EUR 12,43 in seat 1)

Hero (EUR 18,70 in seat 2)

Fi 1 (EUR 10,25 in seat 4)

Fi 2 (EUR 12,74 in seat 5)

x2 (EUR 23,20 in seat 6)

Dealer: x1

Small Blind: x2 (0,25)

Big Blind: Hero (0,50)

 

Hero was dealt: 9d - 7s

Fi 1 Raise (1,00) Fi 2 Call (1,00) Hero Call (0,50)

 

Båda motståndarna har höjt alldeles för ofta för att jag ska låta dom få blinden gratis ens med en sådan här hand därav synen

 

Flop 9h - 7h - 8c

HeroBet (0,50) Fi 1 Call (0,50) Fi 2 (0,50)

 

Tvåpar tackar, men jag är orolig för främst kn 10, Betar för att känna på motståndet och får ingen rerais.

 

Turn 9h - 7h - 8c - 3s

Hero Bet (1,00) Fi 1 Call (1,00) Fi 2 Call (1,00)

 

Ofarligt kort betar igen.

 

River 9h - 7h - 8c - 3s - Ts

Hero Check Fi 1 Bet (1,00) Fi 2 Call (1,00) Hero Call (1,00)

 

Å så kommer det riktiga skrämkortet, som det allt för ofta gör när man har halvhyfsade händer. Vågar inte beta utan väljer att check syna, risken att ngn ska ha en knekt är för stor tycker jag eftersom jag räknar med att båda går med vilka två klädda som helst.

 

Funderingarna här gäller floppen, ska jag chekreisa alt cheksyna den otäcka floppen eller gör jag rätt som tar initativet.

Turn spelar sig själv jag har tagit initiativet och fortsätter men rivern, gör jag rätt som check/synar, ska jag istället bet/syna om jag får höjning mot mig.

Tycker man hamnar i den här situationen allt för ofta, i och för sig i regel med bättre starthänder, men att spela rätt vid risk för flush och straigt emot sig bör göra stor skilnad i rullen i långa loppet.

Resultat vad det lider

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check-raisa floppen kan kanske vara ett alternativ? Chansen känns obefintlig att båda checkar efter dig. Beta turn, check-syna rivern om FI känns som bluffgubbar, annars bet-fold kanske om en passiv FI höjer? En passiv FI höjer aldrig rivern där med något du slår imo. Han är lika rädd för stegen som du är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Översynen är rätt risig om de inte är superbluffare och rätt pantade. Sannolikheten för att slå båda är ju P(vinst_mot_nisse1)*P(vinst_mot_nisse2) när vi med 100% sannolikhet vet att nisse2 inte är tom.

 

Nja, du har spelat för mycket 40/80 tror jag. Här kan FI2 mycket väl syna med endast ett par. Och FI ett kan beta med vad som helst. Jag tror man lätt kan vinna en på 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda motståndarna har höjt alldeles för ofta för att jag ska låta dom få blinden gratis ens med en sådan här hand därav synen

Meh, det här gillar jag inte. Du kommer att spela en risig hand ur position mot två spelare.

 

På floppen ska du definitivt försöka få till en check-raise om du tror att fi betar igen. Du har sannolikt bäst hand. Turnbet bra.

 

Hjort har redan sågat riverspelet, men jag tycker inte att det är så katastrofalt. Du kan säkert se bluffbet från fi1 och syn från fi2 med Tx tillräckligt ofta för att det ska vara lönt att syna ner. Däremot tror jag nog att bet-fold hade varit ett bättre alternativ än check-call.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och priset till bästa siare går till duckstab

 

Fi 1 shows: Ad - Qh (high card ace) Fi 2: Th - Qc (a pair of tens) Hero shows: 9d - 7s (two pairs, nines and sevens) Hero wins: EUR 10,25 (with two pairs, nines and sevens) Rake: EUR 0,50

 

 

På något märkligt sätt vann jag alltså poten, men måste erkänna att jag skämdes lite för att posta den pga min riversyn. Men jag hade retat mig på båda spelarna som var som Hjort skrev pantade.

 

Men frågan kvarstår ändå, med tp, tvåpar, triss hur göra på river när det kommer fyra till flushen, eller som här fyra till straigten där det känns troligt att någon kan ha träffat. Check/fold, chek/syn eller bet/fold/syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han är en maskin

 

Menar du typ "A cybernetic organism. Living tissue over a metal endoskeleton" eller bara en snutt kod som ligger och snurrar på PF.nu servern?

 

Är det verkligen så dåligt som morberg säger att syna preflop? Jag tyckte rent spontant inte det kändes så dåligt. Kanske för att jag såg den fina floppträffen :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, du har spelat för mycket 40/80 tror jag. Här kan FI2 mycket väl syna med endast ett par. Och FI ett kan beta med vad som helst. Jag tror man lätt kan vinna en på 5.

Tror iofs att standardspelaren på 40-80 är mer aggressiv och mer envis än här. Vad är det förresten för händer som de ska syna ned med och sedan bluffa? Nakna överkort?

 

Vi vet ju att ett J aldrig kommer lägga sig, och fan vet om inte sexorna vill vara med också.

 

Men ok, hur stor del av betarens HD respektive synarens HD tror du att han slår? Säg 40% och 20%, då är han ju nere på 8%-trakten. Och jag vete fan vad det är för pucko som kör på 40% bluffar på rivern. Det är typ 500 gånger för aggro, bluffarna ska ju vara i trakten av att förhålla sig till antal värdebet som värdebeten förhåller sig till potten. Och jag ser inte riktigt ett värdebet med under 97 här. Sen kan det väl inte vara så superfel, men det är sjukt stor skillnad på att syna bet jämfört med bet+syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men titta hur FI2 spelar då. Han sitter ju bara och synar hela vägen, och jag lovar att han skulle höja om han drog in en stege på rivern. Det är för avancerat för 0.5/1 spelarna att syna för overcalls. Vad får du för resultat om du utesluter alla stegar ur hans HD?

 

För övrig så tycker jag att bluff är standardspelet på 1/2 där jag spelar, mot en spelare som betat flop och turn men checkar river. Det kommer alltid (j-ligt ofta i vart fall) ett bet där. Och frågan är om spelarna här gör skillnad i om det är en eller 2 FI de måste bluffa.

 

Jag vill syna i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bara en bet. Jag tycker det är hur många som helst på dessa låga nivåer som synar ner med så pass dåliga händer som A hög, vare sig man är heads up eller multiway. Jag spelade alldeles nyss mot en snubbe som synade ned mig med NPND.

Sen kryllar det ju av folk på låglimit fixed som försöker göra snygga bluffar på river och köpa potten, även mot två spelare. Synen är ju hur given som helst.

 

på 1/2 där jag spelar

 

Var spelar du nånstans? Jag såg dig ofta på Party förut men inte längre. Trodde du hade gått upp till 2/4, men ser dig inte där heller. Har du hittat lönsammare motstånd nånstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte haft tid att spela på sista tiden. För mycket att göra på jobbet :( Jag brukar köra 2/4 fullring eller 1/2 eller 3/6 SH när jag spelar. Jag mjukstartar lite på 3/6 eftersom jag gick in i väggen rejält när jag gjorde ett hopp direkt upp. Finns en gnälltråd nånstans här på forumet om det :)

 

Eh, på party bör tilläggas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror iofs att standardspelaren på 40-80 är mer aggressiv och mer envis än här. Vad är det förresten för händer som de ska syna ned med och sedan bluffa? Nakna överkort?

 

Vi talar 0.5/1 här, Hjort! Jag har ingen aning om hur många av spelarna som någonsin läst en pokerbok, men den som tror sig veta svaret på den frågan får gärna meddela detta, jag är mycket nyfiken!

 

Jag vill påstå att de kan ha lite vad som helst när de bettar och synar på rivern här. Det är många fler händer i deras HD än du tror...

 

 

Vi vet ju att ett J aldrig kommer lägga sig, och fan vet om inte sexorna vill vara med också.

 

Men ok, hur stor del av betarens HD respektive synarens HD tror du att han slår? Säg 40% och 20%, då är han ju nere på 8%-trakten. Och jag vete fan vad det är för pucko som kör på 40% bluffar på rivern. Det är typ 500 gånger för aggro, bluffarna ska ju vara i trakten av att förhålla sig till antal värdebet som värdebeten förhåller sig till potten. Och jag ser inte riktigt ett värdebet med under 97 här. Sen kan det väl inte vara så superfel, men det är sjukt stor skillnad på att syna bet jämfört med bet+syn.

 

Dina 8% tror jag är helt fel, det säger min erfarenhet från 1/2.

 

Rent allmänt kan man väl säga att på låga stakes så är det givet att check-syna rivern. Väldigt ofta bettar någon med en dålig hand. (Dessutom ibland med en bra hand, typ par i tior, som vi ju har slagen). Ett bet här betyder i klart mindre än hälften av fallen att Fi1 har stegen. Jag vill nog påstå att man har åtminstone 20% chans att vinna potten. Jag är i alla fall övertygad om att chansen är större än 8%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...