Gå till innehåll

Hur hantera variationer mellan valutorna?


Skalman5

Recommended Posts

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

mitt exempel hade i första hand som uppgift att visa på det relativt enkla sättet att tjäna på dollarraset, dock FÖRUTSATT att den verkligen sjunker ytterliggare.

Ja, och jag har en jättebra metod att klå folk som jag vet har AA, förutsatt att jag verkligen hamnar HU och drar ut dem. Bara att gå all-in preflopp. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tippa på att dollarn kommer stabiliserar sig runt 5.5-6 kr.. och sen när oljepriserna sjunker kommer dollarn att stiga igen upp till en nivå på 7 kr.. då detta enligt min mening är vad den är "värd" den har varit överskattad så länge och nu kommer smällen...

 

detta är bara min åsikt som hobby analytiker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, då missförstod jag nog litegrann :)

 

Men det jag ville motsätta mot var de här typen uttalanden.

 

Det dummaste man kan göra är väl att ta ut pengarna nu om du nu inte har något "bra" ställa att placera dem.

 

Tycker väl inte att det är dummaste man kan göra precis, och ville därför visa på ett sätt som man skulle kunna tjäna på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men det jag ville motsätta mot var de här typen uttalanden.

 

Det dummaste man kan göra är väl att ta ut pengarna nu om du nu inte har något "bra" ställa att placera dem.

 

 

Håller med om att jag kanske skulle motiverat uttalandet i samma inlägg. My bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tippa på att dollarn kommer stabiliserar sig runt 5.5-6 kr.. och sen när oljepriserna sjunker kommer dollarn att stiga igen upp till en nivå på 7 kr.. då detta enligt min mening är vad den är "värd" den har varit överskattad så länge och nu kommer smällen...

 

detta är bara min åsikt som hobby analytiker

 

Allt som rör dollarns framtida värde är spekulationer. Det går inte att säga vad en valuta "bör "vara värd, det är inte aktier det handlar om... Och inte ens aktiers värde följer alltid vad aktien "bör" vara värd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så vad ska jag göra nudå, vet varken ut eller in?

 

Dollar sjunkit sedan i somras. Det säger ingenting om ifall den kommer att öka/minska, precis som Johan säger.

 

En anledning till att så många tror att man kan förutspå valutamarknaden är att man, precis som i poker, gärna ser mönster där de inte finns. Inte ens valutaexperter kan ge någorlunda vattentäta råd om hur man ska göra.

Lita på din intuition.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att detta varit uppe tidigare.. men iaf.. Kan man inte sätta in en summa på neteller för att sedan låta den ligga där tills dollarn stigit vilket den antagligen kommer göra?

Är det inte smartare i så fall att trycka in pengarna på exempelvis Multi, så kan du spela för dem samtidigt som du väntar på att dollarn ska gå upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att detta varit uppe tidigare.. men iaf.. Kan man inte sätta in en summa på neteller för att sedan låta den ligga där tills dollarn stigit vilket den antagligen kommer göra?

Är det inte smartare i så fall att trycka in pengarna på exempelvis Multi, så kan du spela för dem samtidigt som du väntar på att dollarn ska gå upp.

 

Han kanske har samma problem som jag att dollarn sjunker om den ligger på en pokersite. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...