Gå till innehåll

Alternativa Pokerformer  

15 medlemmar har röstat

1. 1. Alternativa Pokerformer

• Ja för Omaha High PL
    • Nej till Omaha High PL
    • Ja för Omaha High NL
    • Nej till Omaha High NL
      0
    • Annat

Recommended Posts

Postad

Så, nu har vi väl avancerat så pass att vi kan introducera lite alternativa pokerformer?

Jag har pratat lite med våran Omaha expert Mattias Bradley ang att köra en Omaha-high Pot limit turnering, med låg insats.

Jag tror inte alla har pejling på exakt hur det går till så Mattias har gått med på att vara lite Turneringsledare och även förklara lite regler inför turneringen för er som inte är insatta i Omaha men ändå vill prova på att spela. *andas*

Väljer Omaha High för att det är den enklaste Omaha formen, high/low kan vara lite för komplicerat.

Jag kommer lägga upp turneringen hur som helst men tänkte kolla intresset här också. Nu är ju inte alla medlemmar här inne o kikar men ni som är det kan ju göra eran röst hörd.

Lägger även till ett andra alternativ (annat), skriv i så fall vad ni vill ha för pokerform ist, tex, tripple draw, 7-card stud, Omaha 8 or better osv.

Postad

mycket bra intiativ, men NL!!? näe, Omaha ska spelas PL helt klart

sen finns det ju en variant som heter Pineapple, mycket skoj:

In pineapple, players are dealt 3 cards instead of two. There is a round of betting. Then the flop comes (3 cards just like hold'em) and there is another round of betting.

However, after the betting after the flop, each player must discard one of their cards, so they are back down to the traditional two cards. Play is then the same as a hold'em game.

Postad

Grymt skoj det skulle vara om det blev en Omaha -High PL turnering. Mkt bra.

Låt er inte luras av mjukis introduktion på denna tråd, visst en del cash lir på omaha borden har det blivit men i turneringssammanhang så är jag en newbie :D

Precis som det nämns ovan så bör Omaha, enligt mitt tycke, spelas i PL form. Primärt pga att det inte finns något naturligt inslag av allin lir i detta spel ( iaf inte preflop) . Detta beror följdaktligen på att ingen hand är överlägsen en annan på samma sätt som i tex Texas holdem.

Grattis Anderssons yngste till andra platsen ikväll! Fick precis nyheten via sms. En annan trodde en skulle ha en chans i totalrankingen detta år men de tankarna är väl bara att glömma :(

Vem som vann förtäljde inte smset, men grattis du med!

// Bradley

Postad

Bra att du kikar in Mattias.

Va inte blyg med dina erfarenheter inom Omaha ;) Du tjänar ingenting på att ljuga inför turneringen.

Kan tänka mig att Ariados och Kejan har en del erfarenhet av Omaha också, iaf grunderna så om någon av er är med på turneringen och styr upp ett lite blir kanonbra!?

Regler kommer upp på hemsidan inom kort.

Postad

5-card PL är ja sugen på oxå men eftersom jag inte är hemma så kan vi väl vänta med det? :lol:

DC kan vi oxå lägga upp en, men om det ska vara på riktigt så borde vi då ha fasta dealers på varje bord.

Går ju att köra player choice oxå...