elgoman Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Om jag sätter in pengar från bankkonto(FSB) till pokerkonto(Party), hur stor blir växelavgiften? Om jag öppnar svenskt bankkonto i dollar och för över SEK till mitt svenska dollarkonto, blir växelavgiften då mindre? Citera
baller Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Det får du lättast reda på om du frågar din bank eftersom det är dem som handhar dina bankkonto och det är ju din bankkonto som tar ut växelavgift i båda fallen (om någon). Siten tar ingen växelavgift, utan debiterar ditt konto med den summa du vill sätta in. Citera
elgoman Postad 13 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2006 Jag undrar alltså om det är valutakurser för checkar som gäller i båda fallen (http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,6761,00.html) eller om det tillkommer någon avgift när växlingen sker mellan fsb/pokersajt. Jag ska föra över $7k så det blir lite pengar i växelavgift iaf. Citera
baller Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Checkar? Använd inte det, kan kosta upp till 1000sek bara i avgift på olika banker (kan också kosta så lite som 100sek, beror lite på). Fast det gäller främst när du löser in checkar från party... I det här fallet verkar det vara insättning. På party finns det flera bättre alternativ a) Visa/master kort b) euro bank transfer c) neteller d) moneybookers e) wire transfer Går det ens att göra insättning med check??? Citera
elgoman Postad 13 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2006 Tack Baller. Jag var inte säker på om Party tog ut något också. I så fall ska nog väelavgifterna vara samma. Det där med checkar: På sin hemsida har fsb två typer av växelavgifter. En högre för sedlar och en lägre avgift för checkar. Jag antar bara att sedlar handlar om när man får ut papperspengar och "checkar" bara är vad dom kallar banköverföringar eller andra icke-fysiska överföringar. VISA hade funkat. Men vad jag hört iaf så tar dom 1.5% i växelavgift vilket är högre än fsb:s 0.5% för checkar. Så en del som går att spara där. Citera
baller Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Du antar jag att du skall välja: euro bank transfer som insättningsalternativ. Citera
Recommended Posts