Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om jag sätter in pengar från bankkonto(FSB) till pokerkonto(Party), hur stor blir växelavgiften?

Om jag öppnar svenskt bankkonto i dollar och för över SEK till mitt svenska dollarkonto, blir växelavgiften då mindre?

Postad

Det får du lättast reda på om du frågar din bank eftersom det är dem som handhar dina bankkonto och det är ju din bankkonto som tar ut växelavgift i båda fallen (om någon). Siten tar ingen växelavgift, utan debiterar ditt konto med den summa du vill sätta in.

Postad

Checkar? Använd inte det, kan kosta upp till 1000sek bara i avgift på olika banker (kan också kosta så lite som 100sek, beror lite på). Fast det gäller främst när du löser in checkar från party...

I det här fallet verkar det vara insättning. På party finns det flera bättre alternativ a) Visa/master kort b) euro bank transfer c) neteller d) moneybookers e) wire transfer

Går det ens att göra insättning med check???

Postad

Tack Baller. Jag var inte säker på om Party tog ut något också. I så fall ska nog väelavgifterna vara samma.

Det där med checkar:

På sin hemsida har fsb två typer av växelavgifter. En högre för sedlar och en lägre avgift för checkar. Jag antar bara att sedlar handlar om när man får ut papperspengar och "checkar" bara är vad dom kallar banköverföringar eller andra icke-fysiska överföringar.

VISA hade funkat. Men vad jag hört iaf så tar dom 1.5% i växelavgift vilket är högre än fsb:s 0.5% för checkar. Så en del som går att spara där.