mikj Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Fakta: I FT försvarar blindsen med färre händer mot en blind steal. Medans i SH försvarar folk med många händer. Slutsats: Själ med fler händer i FT än i SH. Men börja inte försvara mer i FT (utan read). Tex 22 i FT på button first in är en självklar bet. Medans i SH lägger man. Åsikter? Citera
Hjort Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Tex 22 i FT på button first in är en självklar bet. Medans i SH lägger man. Åsikter? Vem lägger 22 på knappen short? Om det är en rakeskillnad så ska man ju snarare vara tightare på full table eftersom en dollar mindre i potten gör stor skillnad. Citera
lill-z Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Lägger du 22 på knappen short Citera
mikj Postad 13 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2006 Lägger du 22 på knappen short Höjde från CO med 22 SH förr. Fick problem då 2-3 syna och någon beta ut med antingen ett par eller ett drag. Om ingen höjde så syna dom endå min bet med 6 outs. Citera
mikj Postad 13 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2006 Du är ett geni. Sarkasm? Citera
Gyre Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Själv är det inte ofta jag lägger några par först in i CO oavsett fullbord eller korthänt, men det är jag det. Citera
mikj Postad 13 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2006 Alla vägrar svara på frågan om man ska göra fler blind-steal på FT. Lirar ni inte lösa SH och tighta FT bord?? Citera
Hjort Postad 13 Februari , 2006 Rapport Postad 13 Februari , 2006 Alla vägrar svara på frågan om man ska göra fler blind-steal på FT.Lirar ni inte lösa SH och tighta FT bord?? Vad är det för fråga? Det är klart man ska stjäla mörkarna oftare om mörkarna underförsvarar än om de inte gör det. Citera
Recommended Posts