Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Det är bara BB och jag kvar i handen när BB agerar.

Ja, då är det ju lite mer förståeligtt. Och andra sidan så brukar ju det där movet mest göras med stora par vilket ökar sannolikheten för ett levande ess. Plus att det är väldigt låg sannolikhet att träffa esset om du är dominerad.

Postad
Jag skulle av princip aldrig någonsin lägga mig i det läget. Har jag en läcka?

Inte om du spelar bättre än fi postflop då kan du defenetivt syna med alla händer du kan höja med, om du vet att fi spelar ut dig lätt postflop så kanske man kan hitta folden men i så fall är den extremt marginell...

Postad
Jag skulle av princip aldrig någonsin lägga mig i det läget. Har jag en läcka?

Sov lugnt. Det är nog ganska troligt att den enda som läcker här är jag. Det här var bara ett infall jag fick i en hand. Var lite nyfiken på hur efterblivet spelet egentligen är.

Jag satte i princip fi på 99+ eller AQ/AK. Floppar jag bara ett ess så har jag kanske 55%. En trea ger mindre än 50%. Två gånger av tre får jag lägga mig på flopp. Man kan se det som att jag får 1 mot 1 före flopp med löfte om att floppa minst par i treor. Utan att fördjupa sig i detta så ser det ju ut som om man borde ha en edge här eftersom man drar in ganska bra med lovor när man träffar tvåpar eller bättre.