Gå till innehåll

Allt om Football Manager


kgl

Recommended Posts

Spelade fantastiskt mycket CM/FM förr. Min främsta bedrift var att i CM 00/01 ta Millwall från division 2 till att bli störst, bäst och vackrast - vann Premier League 13 säsonger i rad och hade 6 miljarder kronor i klubbkassan. Jag lyckades också med konststycket att sälja en mittback till FC Barcelona för en miljard kronor jämnt... härligt spel. 8-)

 

Något som kanske förklarar min framgång där, att om man bara hade rätt taktik mot sina motståndare så fick man en oerhörd edge i CM 00/01 (4-1-3-2 var en grymt stark uppställning mot det mesta, vilket jag tror har justerats i de senare delarna i serien). CM4 var för buggigt för att orka med, FM 05-07 är så satans segspelade att jag nuförtiden hellre gör annat än att spela dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FM 05-07 är så satans segspelade att jag nuförtiden hellre gör annat än att spela dem.

 

FM 07 flyter så mycket snabbare än tidigare versioner, tidigare körde jag bara Premier League och large database och tyckte det gick riktigt segt, nu kör jag 4 ligor och large database och det går fort som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla skittråd, nu kommer FM förstöra hela arbetsveckan. Trodde jag lämnat det här träsket för flera år sen.

 

 

 

Buggbuggbugg

 

Spårvägen FF:s nya manager leder sitt lag till en sensationell 6-2 seger mot Assyriska i Svenska Cupens första omgång. Managern sprider dom finaste superlativ han kan komma på till höger och vänster och är strålande nöjd med lagets insats. Hela startelvan reagerar genom att bli missnöjda och överväger sin framtid i klubben eftersom managern inte ger laget tillräckligt med beröm.

 

Buggbuggbugg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bugg:

 

Lirar med Bremen, tyska landslaget tar inte ut några riktiga spelare till matcherna, småsjukt faktiskt.

 

I övrigt är spelet grymt, nån patch behövs men det kommer väl om man känner SI rätt.

 

Dock vet jag inte hur bra min Profile mår, preferred formation står liksom 6-1-1-2. Småkul :)

 

(Lirar rak fyrbackslinje, sedan tre spelare på DM-positionen i rad med uppilar på yttrarna till AML/AMR-pos, en MC med uppil till AMC-pos och två anfallare, vilket spelet visst får till sexbackslinje... småroligt) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

bump.

Börjat spela CM 04 igen och kom på att det kanske skulle va trevligt att få en nyare version i julklapp. Så, vilket cm/fm spel är egentligen det bästa? Det behöver ju inte nödvändigtvis vara det nyaste, även om nyare uppdateringar med spelare och lag givetvis är att föredra.

(Skulle även vara tacksam om någon kunde rekomenderare lite gratisspelare i cm4).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bump.

Börjat spela CM 04 igen och kom på att det kanske skulle va trevligt att få en nyare version i julklapp. Så, vilket cm/fm spel är egentligen det bästa? Det behöver ju inte nödvändigtvis vara det nyaste, även om nyare uppdateringar med spelare och lag givetvis är att föredra.

(Skulle även vara tacksam om någon kunde rekomenderare lite gratisspelare i cm4).

 

Jag skulle faktiskt rekommendera det senaste, FM 2007. Om man jämför det med FM 2006 så är det inte lika segt plus att det är nyuppdaterat då.

Du får dock räkna med att det kommer ta en del tid ifrån pokern :)

 

Ang. gratisspelare till CM4 så kommer jag och tänka på Kondowani Kalimanjira (osäker hur det stavas). Han ösde in mål för mitt Torslanda i division 2. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...