Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag tycker (och jag är tysk) också att det är rätt fånigt... å andra sidan är det bättre att de förbjuder något som låter knäppt än att lagom förfriskade "supporter"grupper från England och Tyskland börjar slå skiten ur varandra efter huliganprovokationer.

Postad

Allting är ju hänvisat till The Sun, och man måste verkligen vara dum i huvudet om man tror att det är en garanti för att det stämmer då. Kan lika gärna vara 100% påhitt. Om det stämmer är emellertid tyska polisen ett stort jävla skämt.

Vi ses i Deutschland.

Postad

Nu har jag tagit bort två osmakliga nazistskämt ur den här tråden. Inga varningar har delats ut eller kommer att delas ut, för jag tycker inte att övertrampen var så extremt grova, men sådana inlägg kommer att försvinna i framtiden också så posta dem inte är ni snälla. :)

Ni får väl diskutera om det innebär att jag som är halvtysk saknar humor. :)

Postad
Nu har jag tagit bort två osmakliga nazistskämt ur den här tråden. Inga varningar har delats ut eller kommer att delas ut, för jag tycker inte att övertrampen var så extremt grova, men sådana inlägg kommer att försvinna i framtiden också så posta dem inte är ni snälla. :)

Ni får väl diskutera om det innebär att jag som är halvtysk saknar humor. :)

Det var inte min avsikt att göra någon upprörd och ber om ursäkt om någon har tagit illa upp. Det som jag fastnade för i artikeln var att man fick två veckors fängelse för imitationen... Det känns inte som att "Pang i Bygget" är så populär i Tyskland, i alla fall inte avsnittet om tyskarna...

När nöjesmassakern sändes under mitten av 80-talet så var det många danskar som kollade och skrattade gott när Sven Melander och Åke Cato skojade friskt med danska språket i "Preben & Preben". Solstollarna med "chocoläääde" var också populärt i vårt grannland.

Naturligtvis går det inte att jämföra ett danskt matprogram (- det går lika bra med selleri!) med ett världskrig men det jag ville ha sagt är att danskarna har lättare att skratta åt sig själva.

Ni får gärna låsa tråden, jag ville bara tipsa om en kul artikel, inget annat.