Eiffel Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Som topic lyder undra jag vad man kan blanda baileys med för att få en enkel och god dryck Citera
piggeh Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Is? Annars funkar Creme de Menthe jävligt bra. Vill man kan man även hälla i lite mjölk med det... Citera
Hjort Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Tja, vad har du? Spontant så känns det ju inte direkt som du kan få något man kan dricka ett par glas av utan att få diabeteskänsla med Bailey's iom att det är så sött. Här är en drinklista men de flesta recepten förutsätter andra, ganska exotiska spritsorter som du antagligen inte har liggande hemma om du inte är hobbyalkoholist. Citera
Dollarturist Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Om du tvunget måste dricka Bailey's: Blanda med Vodka och lite mjölk alternativt bara Vodka. Annars, mitt drinktips för en enkel och god dryck: Brännvin (Vodka, hemkört, whatever sålänge det inte är för mycket finkel), Schweppes Russian, en liten del outspädd apelsinjuicekoncentrat. Blanda 30-40% sprit, 1-2% apelsinjuicekoncentrat och resten Schweppes. Detta blir gott och får en fräsig färg. Dessutom tycker jag mig bli mindre bakis när jag dricker det. En annan underskattad variant är Vodka Kurant med Cola (glöm Sprite), starkt blandad. Citera
morberg Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Cementblandaren är en gammal klassiker. Två shotglas: ett med Baileys och ett med pressad lime. Häll i dig båda utan att svälja och skaka runt i munnen. Tugga i dig resultatet. Citera
Toffe Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Klassikern som redan har sagts är ju annars Dräparen,allas våran Christer Petterssons favorit dryck. Bailey's och Vodka. Citera
Eiffel Postad 11 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 11 Februari , 2006 Får tacka för alla tips och se om man lever imorgon då Citera
antfarmer Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Prova baileys och cola Blir en rolig drink som heter avloppsrör.... mvh Ant Citera
Kollikock Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Blanda en BMW! B = Baileys M = Malibu W = Whisky Lika delar av allt, rör och släng i en isbit eller två. Förkasta den inte förrän du har provat den! Citera
hobbq Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 en "shit on the grass", börja med mintlikör och sen baileys, ska vara skiktat. Citera
Hockbole Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Mormors tofflor: baileys och lakritsshot, mums filibubba Citera
rockefeller Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Cementblandaren är en gammal klassiker. Två shotglas: ett med Baileys och ett med pressad lime. Häll i dig båda utan att svälja och skaka runt i munnen. Tugga i dig resultatet. Det är sjukt vilken skum känsla det ger i munnen. Riktigt läskigt Citera
HasseA Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Bailys, coantreu och kaffe! Grädde på topppen, kaffe Carlsson kallas den. Citera
Chris_ Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Shots; sambuka å baileys eller minttu (reserverar mig för stavningen, men ni vet den där finska spriten som man alltid lyckas få hem efter en kryssning) och baileys. Annars så är det alltid gott å blanda med coantreu, kasta in lite mjölk om du vill vara "lite mindre man" . Eller bara isbitar. Bara isbitar är bra. Citera
DrBarry Postad 12 Februari , 2006 Rapport Postad 12 Februari , 2006 Blanda baileys med?Bajs. 50 - 50. Det är inte sådär enastående gott, men du sticker iaf ut. Citera
Recommended Posts