Jensation Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Hejsan! har en lite fråga angående mitt spel med JJ. ANTES/BLINDS Jensation posts blind ($0.15), LaBoca posts blind ($0.25). PRE-FLOP: lamma1 calls $0.25 Pede2610 folds, Marcel_epi10 folds Teijo1 folds, reneastrup calls $0.25 Sihvo1 folds, Bad_News1 bets $1 (Stack ca20) Jensation bets $2, (JJ) (Stack 26) Får en hyffsad hand, har inte spelat någon på länge så jag borde anses som ganska tight. jag vill spela handen men inte gärna mot fler än en moståndare, så jag lägger in ett rerasie för att se till att det bara blir vi tvåkvar. LaBoca fold, lamma1 folds reneastrup folds Bad_News1 calls $1.15 FLOP [board cards AS,2H,7C ] Ett A på floppen, mycket möjligt att han sitter på ett A. Men jag bettar ca60% för att se vart jag står. Jensation bets $2.50 Bad_News1 calls $2.50 Han callar, han har förmodligen mig slagen. Ser inte många händer han kan calla med om han inte har ett A TURN [board cards AS,2H,7C,2D ] River 2d.. har svårt att tro att tvåan skulle hjälpt honom. Jensation checks, Bad_News1 bets $3, Jensation calls $3. Men det är här jag undrar om jag gör fel. Jag checkar, är det ett för fegt spel? Han bettar ut 3. Vilket är ca 1/3 av potten. Vad ska jag tolka detta bet som? Jag bestämmer mig för att calla. Kanske inte det bästa men nu blev det så. RIVER [board cards AS,2H,7C,2D,9D ] 9 ett till ofarligt kort anser jag. Vågar iaf inte betta. Han checkar. Jensation checks Bad_News1 checks Hur tycker ni att jag skulle spelat? Citera
Bernt Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Är inte Check-Raise bättre på floppen? Du visar svaghet, han betar, du raisar, han callar och då är du nog slagen. Checkar han bakom är de ju bara att beta turn. Citera
Kenny_Roger Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Att check-raisa den här floppen känns ganska iskallt. Har han ett A kommer han säkert syna lik förbannat, och har han inte det foldar han antagligen mot ett CB iaf. Betta ut runt 70-100% av pott är mitt tips. Lägg ner om han synar/höjer. Mot vissa spelare skulle jag kunna tänka mig att check-raisa turnen när han bettar ett sånt här klassiskt "se-var-jag-står-bet", men utan read är det inte värt att bråka. Raisa mer pre-flop också! Med djupa stackar finns det sällan någon anledning att mini-raisa, du gör det alldeles för billigt för honom! Citera
jozoa Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Får en hyffsad hand, har inte spelat någon på länge så jag borde anses som ganska tight. jag vill spela handen men inte gärna mot fler än en moståndare, så jag lägger in ett rerasie för att se till att det bara blir vi tvåkvar. Det är frågan om man ens kan kalla det en re-raise. Höj MER om du vill isolera dig mot en spelare. På flopen gör du rätt i att beta för att se var du står. Alternativt kunde du ha check-raisat honom. På turn skulle jag nog inte check-syna. Check-fold alternativt check-raise om du känner att han är svag. Citera
Stoneburg Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 1. Din re-raise preflop är alldeles för liten, bättre att syna än att göra så. 2. När du får en syn på ditt CB på floppen kan du lika gärna klicka "fold to any bet". Det ligger inget drag så antingen har han ett A eller så har han ett högre par än du och vill inte släppa (eller set). Citera
Recommended Posts