Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena!

Tänkte hör om någon känner till någon bra strategi att använda vid sk. wild wild west tuneringer, dvs där man har obegränsat med inköp?

Det jag framför allt undrar är hur många inköp man bör ha?

Man vill ju inte bidra med typ 50% av totala prispotten, men samtidigt vill man inte va shortstacked.

Min tanke va att köpa in så att man täcker alla vid bordet, så att man kan va chip-leader redan från början och bully. Vad anser ni om denna taktik?

Den tunering jag ska spela har följande upplägg:

buy-in: 20+30kr, 500 marker

rebuy: 20kr, 500 marker

add-on: 20kr, 500 marker

Återköps-/rebuyperioden:

25/50 (14min)

50/100 (14min)

75/150 (14min)

100/200 (14min)

150/300 (14min)

200/400 (14min)

250/500 (14min)

Efter rebuyperioden fortsätter spelet med 20-minutersblinds och freezeout gäller.

300/600 (20 min)

etc...

Min gissning är att man får köpa in för 10 000 marker, eller vad tror ni?

Postad
Du kan ju bara köpa in dig mellan 2 händer. du kan inte lägga 400 kr och få 10000 marker direkt

De är ju sant... Men jag tror han menar att man rebuyar en jäkla massa ggr under dom första varven.

Postad

Har själv funderat lite på just wildwest mtt.s, nu kör jag så att jag försöker hålla mig runt avrage minst fram till första breaket. Där gör jag sedan så många add-ons jag har råd med utan att betala mer än den sämst betalda itm platsen oavsett vad min stack är.

Anledningen är att jag kommer hålla mig kvar i turneringen till första breaket

även om det går illa och med tillräkligt med pengar på bordet för att bygga stack, från breaket och frammåt kommer jag antingen ha en megastack eller

ligga runt medel. Om jag gör inköp till den minst betalda itm platsen kommer

jag i % till prispolen inte lägga mycket mer än en vanlig freezout.

Fördelen är att hälften av startfältet inte gör rebuys så att efter breaket spelar man med samma prispol fast 2/3 delar av startfältet försvunnit :)