RipX Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Hej! Jag vet inte om detta är rätt forumdel, om inte får någon flytta tråden. Min pokerhistoria startade väldigt bra, det var för ungefär två och ett halvt år sedan på nätverket Prima. Jag började lira freerolls. Efter ett tag vann jag två st. freerolls, första pris $250 om jag minns rätt. När jag vann den första tog jag ut samtliga pengar, men när jag vann den andra behöll jag $50 på kontot och började lira NL 0.05/0.10. Jag hade vid det här laget köpt och läst "Theory of Poker". Efter ca två månader hade jag lyckats spela upp dessa till lite över $900, fortfarande på samma nivå. Nu fick jag för mig att gå upp i nivå, till 0.25/0.50. Det fortsatte att löpa på som smort, efter bara ett par veckor hade jag dubblat rullen, nu uppe i nästan $2000. Jag antar att jag här blev lite fartblind, jag gick upp ytterligare i insats, nu $2/4. Nu i efterhand förstår jag hur galet det var, det gjorde jag inte då. Det var nu det hände, samma dag som jag gått up i nivå. Jag floppar nötstegen, motståndaren går all in på floppen, jag synar naturligtvis. Han sitter med ett par och drar runner runner kåk, potten var på över $1300. Jag går på tilt, rullen är borta samma dag. Det var min första riktiga tilt, jag antar att det var sammanlänkat med de summer det handlade om. Som student är det mycket pengar. Jag bestämde mig för att ta ett break. Nästan ett år senare, efter att ha fått lön från sommarjobb bestämde jag mig att återigen ge pokern en chans. Jag hade under mitt uppehåll läst Super System. Jag satte in $500 för att ta hem en bonus. Jag spelade 0.25/0.50 NL, antigen hade jag otur, motståndet var bättre eller jag sämre, för det gick hastigt utför, utan några stora tiltar. En insättning till på $500 och nu spelade jag den värsta poker man kan tänka sig. Återigen, jag tar en paus från pokern, det dröjde till i julas innan jag prövade igen. Det gick återigen åt skogen, jag hittade inte tillbaka till det spelet jag hade i början när jag byggde min första rulle. Jag har försökt analysera vad som förändrats och vad som gjort att det gått som det gått. Det som förändrats i min livssituation är att jag efter att min initiala rulle blev bortspeladär: *flyttat hemifrån -har lett till att längre sessioner - Jag brukar börja alla mina sessioner rejält uppåt, det känns som jag måste åka på en smäll innan jag blir vaken på att jag borde ta break. *Läst Super System - Även om boken är bra, tror jag att den kan haft ett negativt inflytande på mitt spel. Jag tror allt tjat om suited connectors i boken har satt griller i hjärnan på mig. Jag har iaf. idag satt in $100 och börjat gå tillbaka till det spel jag började med 0.05 / 0.10. Jag har idag spelat upp mig till $120 och jag hoppas jag kan hålla mig på den nivån. Planen är att om det fortsätter gå bra att ta ut så att bankrullen aldrig går över $300. Jag tror det kan hjälpa mig att stanna kvar på denna nivå. Timlönen för MIG är tillräckligt bra på denna nivå när jag spelar bra. Jag brukar spela 4 bord åt gången på denna nivå till skillnad från 1-2 när jag lirade högre. Jag vet egentligen inte varför jag skrev denna post, ville nog bara skriva av mig lite och reflektera över min situation. Tips är välkommet, vad jag kan göra för att få disciplin att inte sitta för långa sessioner osv. Citera
Newmount Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Jag tycker det var lite läskig läsning. Mitt råd är att du ovillkorligen stannar på micronivå för evigt och begränsar ditt spelande till en viss tid per dag. Citera
Sebbemax Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Varför inte prova FLT ? om du vet att du har en förmåga att tilta Variationerna blir inte så stora där så det är svårt att tilta bort allt på en gång Ett annat tipps kan vara att inte gå in med mer än du är villig att förlora per omgång Säg att du har en bankrule på ca 500$ köp in dig för 50-100$ och i fall du förlora dom så ta en paus, på så sätt kan du max förlora 10% av ditt kapital hur dåligt det än går Citera
freggan85 Postad 11 Februari , 2006 Rapport Postad 11 Februari , 2006 Jag känner väldigt mycket igen mig i det du skriver. Jag hade själv byggt upp en ordentlig rulle från nästan ingenting. Jag blev dock tvungen att ta ut allting p g a att jag behövde pengar ute i det "riktiga livet". Det var en del pengar och jag hade spelat NL200 med dem. När jag sen fick ihop pengar för att spela lite igen var det inte mycket och jag ville ha liten täckning om jag förlorade i början så jag började nöta 0.05/0.10. Det gick inte alls jag kunde inte spela ett vetiigt spel. Min hjärna klarade inte av att nu bara vinna potter på 1 dollar när de förut bara var en liten mörk. Jag spelade galet för jag ville vinna mycket snabbt, och alla vet ju vart det brukar sluta. Nästa lilla insättning jag kunde göra då satta jag mig med allt på en gång på NL100. Detta gick ett tag men sprang sen in i två helt normala utdragningar i stora potter. De stora potterna var tillräckligt mycket för att pengar än en gång skulle vara slut. Den insättning jag just nu sitter och spelar på går det bättre med. Jag varierar spelat mellan 0.50/1 10 manna där jag spelar ett tight normalt spel. Eller så sitter jag och spelar på 0.10/0.20 SH-borden och spelar där ruskigt slaskaggro. Båda varianterna är än så länge vinnande den här gången. Poängen av det här är väl att du måste hitta tillbaka till ditt vanliga spel du hade i början. Man måste acceptera att man inte vinner de pengarna på låga nivåer som man vinner på höga. Känner du sen att du vill kliva upp så se då till att ha en ordentlig rulle för det. Angående Super System är det för mig den bästa boken angående NL-cashgame. Men man kan inte bara ta allt som står i den och sen försöka spela likadant på internets låga nivåer. Spelarna där har inte den respekten för pengarna de spelar med. Det gäller att hitta delarna i boken som du gillar och sen plocka in dessa i ditt spel. Citera
RipX Postad 13 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2006 Det gick inte som planerat, efter en dags spelande var det ner till $50. Jag förstod av mitt och andras spel att det inte skulle bli bättre. Jag la ner. Jag tog mina $50 och stack. Efter en god middag och lite tänkande begav jag mig till 10 pers $10 SnG. Ett par dagar senare och 68 SnGs senare, har mina $50 ökat till $210. Får nu hoppas det fortsätter att gå bra Citera
Recommended Posts