Gå till innehåll

NLT - AQ missar flop, vad göra?


Recommended Posts

Postar en hand som hände mig nyss. Den är ganska typisk för hur mina bra preflop händer utspelar sig när jag missar floppen. Jag är väldigt ny i spelet så det är därför jag bara har ett halvt inköp (minimera mina förluster). Behöver tips för vad jag ska göra. Inga speciella reads, standardbord på denna nivå. Folk verkar syna med vad som helst.

 

 

** Gleem Beam [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- BOUJENAH sitting in seat 1 with $7.90

- mister_j sitting in seat 2 with $4.96

- nadiaaidan sitting in seat 3 with $9.40

- HERO sitting in seat 4 with $4.45 [Dealer]

- blue_gesus sitting in seat 5 with $6.35

- ACaulfield sitting in seat 6 with $13.05

- lxrong05 sitting in seat 7 with $7.55

- mrwills sitting in seat 8 with $15.35

- ychayann sitting in seat 9 with $2.75

- Damacles sitting in seat 10 with $9.05

 

blue_gesus posted the small blind - $0.05

ACaulfield posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to HERO: Ace of Spades, Queen of Hearts

 

lxrong05 called - $0.10

mrwills called - $0.10

ychayann called - $0.10

Damacles called - $0.10

BOUJENAH folded

mister_j folded

nadiaaidan called - $0.10

HERO raised - $0.40 <---- Standardhöjning för mig

blue_gesus called - $0.40

ACaulfield folded

lxrong05 called - $0.40

mrwills called - $0.40

ychayann folded

Damacles folded

nadiaaidan folded

 

** Dealing the flop: 8 of Clubs, 5 of Clubs, 4 of Spades

 

blue_gesus checked

lxrong05 checked

mrwills checked

HERO bet - $0.80 <---- Alla checkar till mig så jag betar

blue_gesus folded

lxrong05 called - $0.80

mrwills folded

 

** Dealing the turn: King of Hearts

 

lxrong05 checked

HERO checked <---- Checkar för att se sista kortet gratis

 

** Dealing the river: 6 of Hearts

lxrong05 bet - $0.60

HERO folded

lxrong05 mucks:

lxrong05 wins $4.00 from the main pot

 

 

Här vet jag inte vad jag ska göra så jag lägger mig.. Vad gör jag fel? Ska jag skita att beta på den floppen? Beta turn?

 

Edit: Ändrade felaktig rubrik.. AJ -> AQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, din "standardhöjning" preflop bör anpassas efter hur många som har limpat innan dig. Du har en bra hand i bra position, så en höjning är på sin plats, men det bör vara någonstans 0.80. När du bara höjer halvpott får du för många limpare med dig. En bra regel är 3BB + 1BB för varje limpare.

 

Mot tre motspelare är det naturligtvis jobbigt på den floppen. Ska du försöka köpa, bör du beta mer än du gör, typ pott eller strax därunder. Nu får du en syn, och jag tror du gör rätt som släpper handen, trots hans mesbet på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj mer preflop i hopp om att isolera dig mot en eller två spelare.

Sedan tycker jag att du gör rätt i som betar på flop efter att alla har checkat, men du måste fortsätta att beta på turn.

Turnkortet var ett riktigt bra kort för dig då det är ett skrämselkort. Beta halvpott på turn och om han synar så check-fold/check-call på rivern beroende på vilket kort som kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop

AQ är inte en så fantastiskt bra hand, även om den såklar är mycket bättre än AJ som rubriken säger att det handlar om...

Helst vill du ju sno potten direkt, alternativt spela den HU eller 3-way, så din raise måste vara MYCKET större. Typ 8-10bb på grund av alla limpare. Alternativt kan du limpa bakom och hoppas trappa ett sämre äss, men då måste du kunna lägga lätt om du får action på floppen och bara har ett par.

 

Postflop

Du missar floppen totalt. Mot två spelare kan du göra ett CB och det borde ha marginellt +EV värde, mot 3 är det bara att checka bakom eftersom du nästan är garanterad syn men kan ha så mycket som 6 outs. Hade floppen kommit med en K istället för 8 kunde du betat för att reppa AK men på den här floppen kommer du få syn av alla PP, färgdraget, stegedraget osv, samt naturligvis ett set.

 

Turn

Här kan du faktiskt beta om du vill eftersom låga PP och Ax borde lägga sig mot din "AK". Hade varit mycket enklare om du checkat floppen dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vilken miss i rubriken.. Ändrar den nu.

 

Tack för alla svar, inser nu att jag var ute och cyklade i den handen.. Men alltid lär man sig nått.

 

Jag undrar, finns det någon hand som skulle motiverat att bara höja med 0,4 preflop trots alla limpare? AA och KK kanske? Händer som är starka även om de missar floppen totalt. Eller är det sånt finlir man kan syssla med när man har bättre koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar, finns det någon hand som skulle motiverat att bara höja med 0,4 preflop trots alla limpare? AA och KK kanske? Händer som är starka även om de missar floppen totalt. Eller är det sånt finlir man kan syssla med när man har bättre koll.

Jag tycker inte du ska ändra betstorleken vid en bra hand, det ger bort för mycket information. Sen kan man väl hålla på att trixa lite för att "mixa upp spelet", som det brukar heta, men det tror jag knappast är meningsfullt på den här nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...