Gå till innehåll

Hur funkar egentligen Tain?


Bluwajt

Recommended Posts

Är riktigt förbannad på hur tain (expekt, parbet m.m) sköter sin sajt.

Jag satt och lirade ett kval (inköp 3.30 dollar) till en ganska stor turnering senare ikväll med buyin på 33 dollar. När vi var nere på ca. 18 spelare (9 fick biljett till turneringen) så kraschade sajten som den gör iaf en gång varje vecka. Den kom igång efter ca. 10 min igen och då var turneringen borta. Jag mejlade supporten och undrade varför dom tog bort turneringen.

 

Jag fick till svar att dom ursäktade avbrottet och att alla som var kvar i turneringen skulle få tillbaka sin avgift på 3.3 dollar. Detta är väl lite konstigt, att 18/105 spelare som var kvar ska få tillbaka sin avgift på 3.3 dollar.

 

Jag skrev tillbaka till dom bad att antingen så skulle vi alla som va kvar få en biljett till 33-turneringen, eller så borde iaf antingen dom 9 första få en biljett eller så borde alla prispengar delas upp på oss kvarvarande.

 

Jag fick ett svar som sa att detta var tains policy att göra så att man fick tillbaka startavgiften. Är inte detta lite konstigt att först kraschar en sajt och sen går dom cirka 333 dollar plus på det också eftersom dom "snor" prispengarna från alla som åkt ut ur sateliten.

 

Vill höra era åsikter om detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår allvarligt talat inte att du spelar på Tain. Liknande saker har skett åtsklliga gånger för andra spelare. Varken deras suppor eller klient är pålitlig.

 

På det här forumet har det klagats en hel del på Tain. Jag tror aldrig jag hört så mycket klagomål på en så pass stor site tidigare. Vad krävs för att du ska byta site egentligen?

 

Personligen gav jag deras nya klient nån vecka. Sedan dess har jag aldrig spelat där och det har jag aldrig ångrat.

 

EDIT

Se http://www.poker.se/fragaolalist.php?qid=408

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja skickade ett mejl till dom:

 

Hur kan ni bedriva en pokersajt på detta vis. Jag kommer aldrig mera våga spela någon mer turnering hos er i så fall. Tänk t.ex. om man sitter på finalbordet heads up i någon stor turnering hos er. Vi säger att ettan får 2000 dolalr och tvåan 1200 dollar, ionköpet har varit på 50 dollar.

När jag har 90% av markerna så kraschar er sajt. Efter 5 minuter kommer jag in igen och turneringen är borta.

Jag frågare er då och ni säger att jag komemr få inköpet tilbaka igen. Är det så här det funkar på eran sajt? Vill ha svar på hur ert system funkar efter att ni har en av era i alla fall veckliga kraschar!

Det kan verkligen inte vara så här!

 

Svar:

HEjsan,

vi gör allt för att sådana saker inte skall ske.

Tain betalar ut alla spelarna sina pengar och man går via en refund policy som dom har.

 

Ha en bra kväll.

 

Dom har ju riktigt humor: vi gör allt för att sådana saker inte skall ske.

Hur fan då??

 

Aja, kommer ändå sluta spela tain efter detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är riktigt förbannad på hur tain (expekt, parbet m.m) sköter sin sajt.

Jag satt och lirade ett kval (inköp 3.30 dollar) till en ganska stor turnering senare ikväll med buyin på 33 dollar. När vi var nere på ca. 18 spelare (9 fick biljett till turneringen) så kraschade sajten som den gör iaf en gång varje vecka. Den kom igång efter ca. 10 min igen och då var turneringen borta. Jag mejlade supporten och undrade varför dom tog bort turneringen.

 

Jag fick till svar att dom ursäktade avbrottet och att alla som var kvar i turneringen skulle få tillbaka sin avgift på 3.3 dollar. Detta är väl lite konstigt, att 18/105 spelare som var kvar ska få tillbaka sin avgift på 3.3 dollar.

 

Jag skrev tillbaka till dom bad att antingen så skulle vi alla som va kvar få en biljett till 33-turneringen, eller så borde iaf antingen dom 9 första få en biljett eller så borde alla prispengar delas upp på oss kvarvarande.

 

Jag fick ett svar som sa att detta var tains policy att göra så att man fick tillbaka startavgiften. Är inte detta lite konstigt att först kraschar en sajt och sen går dom cirka 333 dollar plus på det också eftersom dom "snor" prispengarna från alla som åkt ut ur sateliten.

 

Vill höra era åsikter om detta!

 

Det du säger stämmer inte överens med deras policy

 

Här är deras policy

http://www.tainpoker.com/docs/pokerrules_crashpolicy.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kallenkanin följande gäller:

 

Mid Crash

If a Satellite tournament crashes in mid situation, the responsible marketing department shall decide whether to:

Refund the players in which case the total value of the seats in the prize pool shall be split according to the chip equity formula or

The other half is shared equally between all the remaining players.

 

Hänvisa supporten till följande text och se fram emot större kompensation än 3+0,3$. Denna text är alltså klippt från länken ovan...

 

Vänligen återrapportera här i tråden hur det går då det inte skall gå till som du beskrivit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kallenkanin följande gäller:

 

Mid Crash

If a Satellite tournament crashes in mid situation, the responsible marketing department shall decide whether to:

Refund the players in which case the total value of the seats in the prize pool shall be split according to the chip equity formula or

The other half is shared equally between all the remaining players.

 

Hänvisa supporten till följande text och se fram emot större kompensation än 3+0,3$. Denna text är alltså klippt från länken ovan...

 

Vänligen återrapportera här i tråden hur det går då det inte skall gå till som du beskrivit...

 

Man ska få tillbaka inom 24h så får vänta å se hur mycke ja får tillbaka. Är det bara 3.30 + raken (0.3) så ska jag definitivt klaga hos supporten för att dom bryter mot reglerna vid "mid crash" i satelit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kallenkanin följande gäller:

 

Mid Crash

If a Satellite tournament crashes in mid situation, the responsible marketing department shall decide whether to:

Refund the players in which case the total value of the seats in the prize pool shall be split according to the chip equity formula or

The other half is shared equally between all the remaining players.

 

Hänvisa supporten till följande text och se fram emot större kompensation än 3+0,3$. Denna text är alltså klippt från länken ovan...

 

Vänligen återrapportera här i tråden hur det går då det inte skall gå till som du beskrivit...

 

Man ska få tillbaka inom 24h så får vänta å se hur mycke ja får tillbaka. Är det bara 3.30 + raken (0.3) så ska jag definitivt klaga hos supporten för att dom bryter mot reglerna vid "mid crash" i satelit.

 

 

Hur gick det nu då...? Fick du riktig kompensation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Re: Hur funkar egentligen Tain?
Fungerar Tain ?? :S

 

Haha nej inte för folk med Bahnhof! Känner en massa kompisar och mig själv då som sitter på bahnhof, ingen kan connecta till skiten sedan nya uppdateringen! Jag hade bra tålamod med dom men nu blir det fan hejdå Tain!

 

Jävla skit är vad de är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...