dlinder Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 Detta rör ju eg hela B2B, men i brist på bättre ställe postar jag frågorna här: 1. Varför är fullborden 8 pers? Anar att svaret är rakeintäkter, men jag kan ju ha fel. I vilket fall som helst så är det ju minst sagt okonventionellt, och skillnaden mellan SH och vanlig blir ju för liten. 2. Varför "rekommenderar" ni halvt inköp på cashgames? Har aldrig sett något nätverk med så mycket shortstacks, vilket ger en väldigt trist poker. Tacksam för svar! Citera
Hjort Postad 8 Februari , 2006 Rapport Postad 8 Februari , 2006 1. Varför är fullborden 8 pers? Anar att svaret är rakeintäkter, men jag kan ju ha fel. I vilket fall som helst så är det ju minst sagt okonventionellt, och skillnaden mellan SH och vanlig blir ju för liten. Antagligen beror det delvis på att många pokerspelare föredrar inte allt för fulla bord, exempelvis Brunson rekommenderar väl 8-bord (eller om det 9-bord) i SSI. Sen skadar det nog inte direkt att det ökar raken. 2. Varför "rekommenderar" ni halvt inköp på cashgames? Har aldrig sett något nätverk med så mycket shortstacks, vilket ger en väldigt trist poker. Paradise rekommenderar också halva inköp. Sen borde det vara en viss evolutionär effekt i att kassa spelare som köper in för halva inköp torde bli bra mycket äldre i gemet än kassa spelare som köper in för fulla inköp. Citera
Recommended Posts