Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Jag är din kompis! Tack!!
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Jag är din kompis! Tack!! OBS! Kompisar måste skriva utförliga och insiktsfulla analyser av mina handhistorier, annars vore de inga riktiga kompisar.
HasseA Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Känns som du är ute på djupt vatten om du skall "försörja" familjen med poker på low-stakes nivåer.... En sak som du borde fixa är rakback, spelar du mkt så har du ca $1000 i rakeback i månaden, vilket gör att du inte behöver nalla så mkt från din bankrulle. Lycka till.
Pokemonn Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Jag är din kompis! Tack!! OBS! Kompisar måste skriva utförliga och insiktsfulla analyser av mina handhistorier, annars vore de inga riktiga kompisar. Attans, vad har jag nu dragit på mig? Ska se när jag har lite tid om jag har något vettigt att komma med. Angående Rakeback, jag vet att Myssion kan få 50% i RB om han vill.
Nusseman Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Skärpning med rakebacksnacket innan ni gör övertramp
Pokemonn Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Hmmm, men det var ju inte ens prat om var, hur eller varför? Tja, varför kanske då. Men inga länkar eller koder postades ju? Är själva ordet Rake**** olagligt? Aja, vi droppar det helt då för säkerhets skull.
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Känns som du är ute på djupt vatten om du skall "försörja" familjen med poker på low-stakes nivåer.... Jag är simkunnig . Tanken är ju också att gå upp i nivå. Funkar det inte så funkar det inte. Att inte försöka för att det kanske inte funkar är inte 'jag' helt enkelt. Eller som vi säger här: Den som gräver en grop åt andra får först mala. Fast Robert Frost kanske fångar det bättre än vad jag gör: Somewhere ages and ages hence: two roads diverged in a wood, and I -- I took the one less traveled by, And that has made all the difference. Visst hade det kunnat vara bättre förutsättnignar, men nu är det inte det. Hade ju egentligen velat ha minst $5.000 i rulle innan jag gjorde något sånt här, men nu fick det räcka med $750. Det man inte har, och det man inte får, det tar man, som Vargen säger. Okej, det var det sista dåliga ordspråket för idag, jag lovar. Jo gåtta mäjk jor oun kajnd åff mjosick, ivän iff nåbaddi äls sings alång, liksom. (Det var inte ett ordspråk, det var en textsnutt.) En sak som du borde fixa är rakback, spelar du mkt så har du ca $1000 i rakeback i månaden, vilket gör att du inte behöver nalla så mkt från din bankrulle. Japp. Jag vet inte hur mycket man får prata om sånt här, men det är på G. Lycka till. Tack!
Verdi Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Eftersom det finns nästan oändligt många bonusar som är värda mer än rakeback på dessa nivåer så tycker jag att du ska rikta in dig på det först. Spelar du på heltid borde en månads bonusar räcka för uttaget och så får du bygga rulle med dina faktiska vinster.
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Eftersom det finns nästan oändligt många bonusar som är värda mer än rakeback på dessa nivåer så tycker jag att du ska rikta in dig på det först. Spelar du på heltid borde en månads bonusar räcka för uttaget och så får du bygga rulle med dina faktiska vinster. Har tagit de flesta bonusar som är meningsfulla på denna nivån. När jag kliver upp till NL$100 ska jag dock överväga att cleara lite nya bonusar, de flesta clearas mycket fortare när man kommer över den tröskeln på NL. Hade kunnat spela FL visserligen, då hade jag kunnat cleara bonusar mycket fortare, men jag har haft grym missflyt i FL när jag har kört på sistone så jag känner mig inte bekväm i det. Lite vanesak iosf. EDIT: iosf... i och sör fig...
jaroiten Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Lite vanesak iosf. I och sör fig... Ärligt talat vad är poängen med såna där posts? Skulle kallas post-hunting på 99% av online-forumen..
Pokemonn Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Lite vanesak iosf. I och sör fig... Ärligt talat vad är poängen med såna där posts? Skulle kallas post-hunting på 99% av online-forumen.. Varför skulle man pyssla med post-hunting?
Hyler Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Varför skulle man pyssla med post-hunting? En variant av bonushorande kanske? Att man går med för att få till en "raked hand". En del forum har poängsystem eller räknar antal inlägg. När du skrivit 100 poster blir du Guldmedlem och får lägga till en avatar, när du skrivit 500 blir du Supermedlem får du moderatorprivilegier, när du skrivit 1000 blir du Dubbelplusmedlem och får en T-shirt.
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Lite vanesak iosf. I och sör fig... Ärligt talat vad är poängen med såna där posts? Skulle kallas post-hunting på 99% av online-forumen.. Har ändrat... Happy? Vad är för övrigt poängen med att kommentera en sådan post? Varför skulle man pyssla med post-hunting? En variant av bonushorande kanske? Att man går med för att få till en "raked hand". En del forum har poängsystem eller räknar antal inlägg. När du skrivit 100 poster blir du Guldmedlem och får lägga till en avatar, när du skrivit 500 blir du Supermedlem får du moderatorprivilegier, när du skrivit 1000 blir du Dubbelplusmedlem och får en T-shirt. Så vitt jag vet har inte PF.nu något sådant system, så jag ser inte poängen med att jaga poster här. För min del får modsen gärna plocka bort inläggsräknaren om det är den som är bekymret.
Verdi Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Eftersom det finns nästan oändligt många bonusar som är värda mer än rakeback på dessa nivåer så tycker jag att du ska rikta in dig på det först. Spelar du på heltid borde en månads bonusar räcka för uttaget och så får du bygga rulle med dina faktiska vinster. Har tagit de flesta bonusar som är meningsfulla på denna nivån. När jag kliver upp till NL$100 ska jag dock överväga att cleara lite nya bonusar, de flesta clearas mycket fortare när man kommer över den tröskeln på NL. Hade kunnat spela FL visserligen, då hade jag kunnat cleara bonusar mycket fortare, men jag har haft grym missflyt i FL när jag har kört på sistone så jag känner mig inte bekväm i det. Lite vanesak iosf. EDIT: iosf... i och sör fig... Men rakeb*** är ju värt mindre än en dålig bonus på låga nivåer... Har du räknat på det där?
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Men rakeb*** är ju värt mindre än en dålig bonus på låga nivåer... Har du räknat på det där? I effektiv speltid är det möjligt att du har rätt. Men jag tycker att det är ett jäkla pill att leta bonusar, starta nya konton, vänja sig vid en ny klient osv, om bonusen bara är marginellt bättre än rakeb... jag menar köttbullar. Sedan gillar jag att spela på samma sajt hela tiden, det ger en psykologisk trygghet också, vilket inte alltid kan jämföras med en teoretisk kalkyl. Har du några specifika bonustips kanske?
Myssion Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Eftersom det har påpekats i andra dagböcker att det blir kluddigt att läsa (vilket jag håller med om) när man postar en jäkla massa HH:s i samma post så gör jag som så att jag skriver en HH i varje post, om det är okej. För att räkna ut min korrekta inläggsfrekvens så får ni ta (antal inlägg)/(antal HH:s). Dagens resultat: 1975 händer +$94.20 Lite halvsunkigt... $50 NL Texas Holdem - Friday, February 24, 10:52:18 EDT 2006 Table Table 36554 (6 max) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 2: NCAAfanatic ( $94 ) Seat 3: Wahnathon ( $87.45 ) Seat 5: Myssion ( $65.35 ) Seat 6: RadiX555 ( $101.35 ) Seat 4: taxtimes10 ( $42.50 ) Seat 1: DessEagle ( $34 ) >You have options at Table 36618 (6 max) Table!. RadiX555 posts small blind [$0.25]. DessEagle posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Myssion [ ] NCAAfanatic folds. >You have options at Table 36599 (6 max) Table!. Wahnathon folds. taxtimes10 raises [$1]. >You have options at Table 36618 (6 max) Table!. Myssion raises [$3]. RadiX555 folds. DessEagle calls [$2.50]. taxtimes10 calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ , , ] >You have options at Table 36618 (6 max) Table!. DessEagle bets [$10]. taxtimes10 folds. Myssion raises [$33]. DessEagle is all-In [$21] ** Dealing Turn ** [ ] ** Dealing River ** [ ] Myssion shows [ , ] two pairs, kings and threes. DessEagle shows [ , ] a straight, ace to five. Myssion wins $2 from side pot #1 with two pairs, kings and threes. DessEagle wins $68.25 from the main pot with a straight, ace to five.
Myssion Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2006 Då var det dags igen... Lite seg, bäbisen tyckte visst att natten inte är till för att sova och kl. 06.00 var det inte mycket annat att göra än att kliva upp. Verdi har fått mig på nya tankar när det gäller bonusar, så det ska jag utforska idag. Under tiden grindar jag vidare på Multi/Empire.
Myssion Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2006 Jaha. Då var förmiddagspasset över. Har riggen mot mig idag, hålstegdrag och runner-runner-drag flera gånger... Har dock hittat en hel del intressanta bonusar som jag har missat tidigare eftersom jag har stirrat mig blind på PO-kompatibla sajter. Ska ägna eftermiddagen åt att grinda hem en gratislicens till PT sedan blir det lite bonusjagande framöver.
Verdi Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 Men rakeb*** är ju värt mindre än en dålig bonus på låga nivåer... Har du räknat på det där? I effektiv speltid är det möjligt att du har rätt. Men jag tycker att det är ett jäkla pill att leta bonusar, starta nya konton, vänja sig vid en ny klient osv, om bonusen bara är marginellt bättre än rakeb... jag menar köttbullar. Sedan gillar jag att spela på samma sajt hela tiden, det ger en psykologisk trygghet också, vilket inte alltid kan jämföras med en teoretisk kalkyl. Har du några specifika bonustips kanske? Jag har ett finfint tips. Victor Chandler announces the acceptance of US customers with a BW Exclusive 50% up to $300 max bonus Exclusive to BW players who are first time depositors Must use bonus code bonuswhores1 http://www.vcpoker.com Tror även signupen på Doyle's Room (samma nätverk som Victor Chandler tror jag) är väl värt mödan. Varning för fiskspel ala Pacific och totalt oläsbara motståndare men det är bara att spela dina starka händer hårt och hoppas på att inte bli utdragen. Detta kan alltså både vara extremt frustrerande och extremt lönsamt. Sen förstår jag litegrann vad du menar men har man Neteller och en hyfsad bankrulle så är det inga problem. Jag skulle även välja lite långsammare bonusar som tar lite längre tid istället för köttbullar om jag vore dig. Bonuswhores.com har även en $1200 bonus på nåt ställe. 20x rejkade händer så det borde ta ett tag. (24 000 händer) Hur mycket rejkar man på 24 000 rejkade händer för övrigt? Nån som har några siffror på typ 0.5/1 NL?
Myssion Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2006 Men rakeb*** är ju värt mindre än en dålig bonus på låga nivåer... Har du räknat på det där? I effektiv speltid är det möjligt att du har rätt. Men jag tycker att det är ett jäkla pill att leta bonusar, starta nya konton, vänja sig vid en ny klient osv, om bonusen bara är marginellt bättre än rakeb... jag menar köttbullar. Sedan gillar jag att spela på samma sajt hela tiden, det ger en psykologisk trygghet också, vilket inte alltid kan jämföras med en teoretisk kalkyl. Har du några specifika bonustips kanske? Jag har ett finfint tips. Victor Chandler announces the acceptance of US customers with a BW Exclusive 50% up to $300 max bonus Exclusive to BW players who are first time depositors Must use bonus code bonuswhores1 http://www.vcpoker.com Tror även signupen på Doyle's Room (samma nätverk som Victor Chandler tror jag) är väl värt mödan. Varning för fiskspel ala Pacific och totalt oläsbara motståndare men det är bara att spela dina starka händer hårt och hoppas på att inte bli utdragen. Detta kan alltså både vara extremt frustrerande och extremt lönsamt. Sen förstår jag litegrann vad du menar men har man Neteller och en hyfsad bankrulle så är det inga problem. Jag skulle även välja lite långsammare bonusar som tar lite längre tid istället för köttbullar om jag vore dig. Bonuswhores.com har även en $1200 bonus på nåt ställe. 20x rejkade händer så det borde ta ett tag. (24 000 händer) Hur mycket rejkar man på 24 000 rejkade händer för övrigt? Nån som har några siffror på typ 0.5/1 NL? Den där låter som ett finfint tips, tack så jättemycket! Har hittat ett par andra lite större bonusar också som jag ska sikta in mig på. Enligt min databas skulle 24000 händer på NL$0.25/$0.50 ge cirkus $1.000 i räjk, så det får vara jäkligt goda köttbullar för att väga upp bra bonusar isåfall. Men frågan är om det inte räcker med NL$100 för att det ska börja vankas köttbullar på heltid.
Verdi Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 Jag rejkade ungefär $240 på mina ca 2400 händer (2000 rejkade) på Empire. Jag spelade 90% 0.5/1 NL. Bonusen var på $200 så det motsvarar köttbullar med 83% rent nötkött och det är ju i princip omöjligt att få tag på om man inte känner någon köttbullstillverkare personligen eller är sponsrad. Nu var ju Empire-bonusen en 10x utan särskilda krav på pottstorleken så den clearades ganska snabbt. Jag tror att man nästan ska upp i 2/4 NL innan köttbullarna blir tillräckligt goda.
Myssion Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2006 Empires x10-bonusar är ju faktiskt jäkligt givmilda, ungefär dubbelt så bra som standarden om man kikar på bonusgridden på bw. Så om vi säger 1/2 då?
Myssion Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2006 Sedan är det ju iofs inget som hindrar en från att köra bonusar med köttbullar ånn tåpp, liksom.
Recommended Posts