Gå till innehåll

ARTIKEL: Socialdemokratiska pokerlotteriet


Colderose

Recommended Posts

Alltså, att dra in att SSU-ordföranden super och hamnar i fyllecell är väl lågvattenmärke väl? Skandaler är väl snarare när man inte klarar av att sköta sitt jobb eller försöker sko sig själv ännu mer än redan gjort. Tror inte SSU-ordföranden hade några sådana planer och vad hon gör utanför sitt arbete borde både du och jag fullständigt i skita i.

 

Nej, jag tycker det i allra högsta grad är relevant att ta upp denna specifika situation eftersom det är mkt möjligt att Anna S. är en möjlig framtida minister och kanske tom en framtida statsminister! Hur hon betedde sig under denna natt säger trots allt en del om henne som person.

 

Varför kan folk inte skilja på arbete kontra fritid? Det är totalt ointressant vad hon sysslar med på sin fritid. Och vad hon gör som SSU-ordförande är upp till övriga inom SSU.

 

En sak som stör mig enormt alltså, att man inte kan hålla isär olika situationer. T ex ska man kunna be sin chef (i arbetet) dra åt helvete som privatperson, utanför arbetet dvs utan att det ska få några konsekvenser inom arbetet, men likadant där är vi och rör i fel grytor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ägaren/ägarna har inga "legala skyldigheter" om inte ägaren/ägarna också är VD eller sitter i styrelsen.

 

Stämmer! Var något otydlig i min post ovan iom att jag antog att majoritetsägaren satt i styrelsen.

 

Stämmer om vi pratar aktiebolag, men det är iofs underförstått. Vill ju inte att någon liten egenföretagare får för sig att de inte är legalt skyldiga :D

 

 

Det är nog rätt underförstått att jag inte talar om enskild firma. Nä, nu måste jag sluta vidareutveckla detta annars får jag nog slå på taxametern... Dessutom handlar ju tråden om poker i media... ;-)

 

Det var iofs ett skämt men men ;)

 

Men du kan gärna starta din taxameter för min är alltid på och med min vattenskalle så förstår nog de flesta att min taxa är skyhög :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T ex ska man kunna be sin chef (i arbetet) dra åt helvete som privatperson, utanför arbetet dvs utan att det ska få några konsekvenser inom arbetet, men likadant där är vi och rör i fel grytor!

 

Det är ju många som gjort just detta! Ganska vanligt förekommande på firmafester faktiskt... ;)

 

Vet inte om det är så lyckat dock...

 

Jag håller delvis med dig när det gäller artister typ Mikael Persbrandt men tycker att poliker innehar så viktiga positioner att helhetsbilden känns väldigt viktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, att dra in att SSU-ordföranden super och hamnar i fyllecell är väl lågvattenmärke väl? Skandaler är väl snarare när man inte klarar av att sköta sitt jobb eller försöker sko sig själv ännu mer än redan gjort. Tror inte SSU-ordföranden hade några sådana planer och vad hon gör utanför sitt arbete borde både du och jag fullständigt i skita i.

 

Nej, jag tycker det i allra högsta grad är relevant att ta upp denna specifika situation eftersom det är mkt möjligt att Anna S. är en möjlig framtida minister och kanske tom en framtida statsminister! Hur hon betedde sig under denna natt säger trots allt en del om henne som person.

 

Varför kan folk inte skilja på arbete kontra fritid? Det är totalt ointressant vad hon sysslar med på sin fritid. Och vad hon gör som SSU-ordförande är upp till övriga inom SSU.

 

En sak som stör mig enormt alltså, att man inte kan hålla isär olika situationer. T ex ska man kunna be sin chef (i arbetet) dra åt helvete som privatperson, utanför arbetet dvs utan att det ska få några konsekvenser inom arbetet, men likadant där är vi och rör i fel grytor!

 

Kan inte hålla med här. Hon har inget jobb, hon har ett uppdrag. Min far var kommunpolitiskt aktiv länge och under en tid kommunalråd. Då kunde folk (helt vanliga kommuninvånare) ringa mitt i natten och vija prata med honom. Visst detta måste man inte ställa upp på, men om man ska ta sitt uppdrag så seriöst som möjligt.....

 

Sen utgår jag från att hon har en jättehög lön, och en del av denna jättehöga lönen är just pga att hon avsagt sig en del av sin frihet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T ex ska man kunna be sin chef (i arbetet) dra åt helvete som privatperson, utanför arbetet dvs utan att det ska få några konsekvenser inom arbetet, men likadant där är vi och rör i fel grytor!

 

Det är ju många som gjort just detta! Ganska vanligt förekommande på firmafester faktiskt... ;)

 

Vet inte om det är så lyckat dock...

 

Jag håller delvis med dig när det gäller artister typ Mikael Persbrandt men tycker att poliker innehar så viktiga positioner att helhetsbilden känns väldigt viktig.

 

 

Det viktiga måste väl ändå vara vad dom gör för medborgarna och inte hur dom lever sitt kinky och perversa liv ;)

 

Ska det räcka med att vara "rätt" och sen inte lyckas med ett skit egentligen? Vi människor vill bara ha saker att klaga över hos andra.. låt Göran Persson gå på strippklubb och va med i porrfilm.. då blir han fan mer "mänsklig" och säker bättre som statsminister ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, att dra in att SSU-ordföranden super och hamnar i fyllecell är väl lågvattenmärke väl? Skandaler är väl snarare när man inte klarar av att sköta sitt jobb eller försöker sko sig själv ännu mer än redan gjort. Tror inte SSU-ordföranden hade några sådana planer och vad hon gör utanför sitt arbete borde både du och jag fullständigt i skita i.

 

Nej, jag tycker det i allra högsta grad är relevant att ta upp denna specifika situation eftersom det är mkt möjligt att Anna S. är en möjlig framtida minister och kanske tom en framtida statsminister! Hur hon betedde sig under denna natt säger trots allt en del om henne som person.

 

Varför kan folk inte skilja på arbete kontra fritid? Det är totalt ointressant vad hon sysslar med på sin fritid. Och vad hon gör som SSU-ordförande är upp till övriga inom SSU.

 

En sak som stör mig enormt alltså, att man inte kan hålla isär olika situationer. T ex ska man kunna be sin chef (i arbetet) dra åt helvete som privatperson, utanför arbetet dvs utan att det ska få några konsekvenser inom arbetet, men likadant där är vi och rör i fel grytor!

 

Kan inte hålla med här. Hon har inget jobb, hon har ett uppdrag. Min far var kommunpolitiskt aktiv länge och under en tid kommunalråd. Då kunde folk (helt vanliga kommuninvånare) ringa mitt i natten och vija prata med honom. Visst detta måste man inte ställa upp på, men om man ska ta sitt uppdrag så seriöst som möjligt.....

 

Sen utgår jag från att hon har en jättehög lön, och en del av denna jättehöga lönen är just pga att hon avsagt sig en del av sin frihet.

 

 

Jättehög lön? Vad rör det sig om tror du?

 

Avsäger sig friheten.. hrm... alltså... hon ska sköta sitt uppdrag, punkt slut.. och när hon festar och krökar så ska hon ge fan i att hålla på med SSU.. enkelt.. ringer nån.. ja då är telefonsvararen inkopplad..

 

Uppdrag eller jobb? Spelar det någon roll? Människor måste få ha fritid och frihet, och vill man som politiker knulla på film ska man göra det utan att nån bryr sig, men då blir det ju så "fel". Tro fan att vi medmorgare är missnöjda hela tiden, vi har omänskliga politiker och när dom blir mänskliga, ja då jävlar gnäller vi ännu mer.....

 

Se situationen som såhär istället. Vi hade haft en statsminister som spelat in porrfilm och krökat som fan när han är ledig (ja nångång har han fan semester). Han kommer alltid i slitna kläder till jobbet och ser ut som fan. Men, han ser till så att medborgarna är nöjda med det mesta och för landet framåt.... ja.. äsch.. lol nu är jag fan lkångt ute.. men ja.. du fattar vad jag menar ;)

 

Länge leve politiker som vågar supa loss, problemet är att dom sen inte kan stå rakryggade för dom tänker på sin karriär direkt sen.... och dom som inte gäör det.. dom åker ur partierna.... illa men samt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag tycker är intressantas i debatten är väl igentligen att dom från början tyckte så jäkla illa om den nya trenden om nätpoker och sedan helt plötsligt vänder sin åsikt till exakt det motsatta och startar egen nätpoker.

 

Finns det tillräckligt mycket pengar att tjäna så drar dom sig inte för något.

 

Skulle nästan kunna dra en paralell med droger. Drogerna finns ju ändå på gatan så vi kan sälja till er till bättre pris och bättre kvalitet. Kan avsetta någon krona till missbrukarna ochså.

 

DUBBELMORAL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsäger sig friheten.. hrm... alltså... hon ska sköta sitt uppdrag, punkt slut.. och när hon festar och krökar så ska hon ge fan i att hålla på med SSU.. enkelt.. ringer nån.. ja då är telefonsvararen inkopplad..

 

Dock så är hon inte konsekvent gällande krogkvällen...

 

Hon hävdar att hon gick ut privat där hon sedemera söp till och blev utkastad från CH och inkastad i fyllecell. Det är väl helt ok om man resonerar som du gör. När hon sedan blir polisanmäld ringer hon direkt till Silbersky och informerar alla att SSU står för advokatkostnaderna. Hur ska hon ha det? Om hon gör bort sig på fyllan får hon väl stå för det och inte låta SSUs medlemmar betala!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Dessa sossar som sätter folk i beroende ställning av en röd ägare av Sverige. Varför ska ett politiskt parti syssla med nätpoker.

Svenska spel ok .....men fan våga konkurera med era produkter istället Svenska Spel!! Våga tro att människor spelar hoser utan att ställa andra spel bolag i dålig dager...

 

Men måste ju erkänna att det blir grymt kul när svenska spel erbjuder oss 25:- att spela för i deras pokersalonger:) Eller 3€ som det blir om man e snäll med valuta kursen. Hoppas alla 10 åringar därute tar chansen o skottar med dessa pengar.

 

BTW mitt nick på martinspoker är Moderaten 8-) Gucci brillor på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...