Gå till innehåll

NLT - SH, Set från small blind, motthugg på turn.

Recommended Posts

6-max, NL$100 – Prima

----------------------------

Read: Fi har störst stack vid bordet och är också den klart bästa av motståndarna. Han har spelat starka händer och inte visat några bluffar. Tight aggressiv.

HERO (stack $100) post small blind $0.5

FI ($200) post big blind $1

HERO was dealt 3c, 3s

….alla folder fram till mig.

HERO calls $0.5

FI checks

Dealing flop 3h, 4s, 7d

Eftersom FI är tight och inte tidigare verkat villig att syna med ingenting, väljer jag att checka mitt set här för att se om FI verkar träffat något, alternativt ge honom ett gratiskort. Visserligen är det ingen ofarlig flop, möjlig stege och stegdrag ute, men jag tar risken här.

FI bets $3

Jaha då har han kanske träffat ett par eller ett drag, men jag bestämmer mig ändå för att låta honom få ett kort till. Jag brukar normalt aldrig slow-playa och har inte gjort så tidigare under denna sessionen heller så jag tror att FI sätter mig på ett drag om jag bara synar.

HERO calls $3

Dealing turn Qs

Ok, ett ofarligt kort för mig, men det känns inte som läge att släppa fler kort., betar 2/3 pott.

HERO bets $5

FI rases to $20

Hoppsan, han har visst träffat bättre än jag trodde. Vad göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta bettar du ut med svag hand / ingen hand på en sån där flopp, för att bara ta den rakt av? Ganska ofta, antar jag? Hur ofta försöker han att sno den? Jag kan verkligen inte förstå ditt slöspel på den där floppen - betta ut allra helst, annars check-raisa.

Nu sitter du i ett jobbigt läge eftersom han representerar en stark hand och du aldrig kan veta om det är ett tvåpar eller 52/58 eller ett högre set. Det du kan hoppas på är ju att han tolkar ditt $5-bet på turn som ett stopbet för att få se en billig river med ett drag (givet hur du spelade floppen), men du vet ju aldrig vad det är för hand han skyddar.

Så, vad göra? Ja, man pallar ju inte att passa settet, det är ju helt klart. Pushar du finns ju risken att han hittar folden med bara händer du slår och synen med de som har dig slagen. Samtidgt vill du ju ha in degen på turn när du fortfarande har outs om han sitter på stegen, och dessutom finns ju risken att du inte får som bäst betalt om du klonkar båten på river . Tryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser