Phew Postad 7 Februari , 2006 Rapport Share Postad 7 Februari , 2006 6-max, NL$100 – Prima ---------------------------- Read: Fi har störst stack vid bordet och är också den klart bästa av motståndarna. Han har spelat starka händer och inte visat några bluffar. Tight aggressiv. HERO (stack $100) post small blind $0.5 FI ($200) post big blind $1 HERO was dealt 3c, 3s ….alla folder fram till mig. HERO calls $0.5 FI checks Dealing flop 3h, 4s, 7d Eftersom FI är tight och inte tidigare verkat villig att syna med ingenting, väljer jag att checka mitt set här för att se om FI verkar träffat något, alternativt ge honom ett gratiskort. Visserligen är det ingen ofarlig flop, möjlig stege och stegdrag ute, men jag tar risken här. FI bets $3 Jaha då har han kanske träffat ett par eller ett drag, men jag bestämmer mig ändå för att låta honom få ett kort till. Jag brukar normalt aldrig slow-playa och har inte gjort så tidigare under denna sessionen heller så jag tror att FI sätter mig på ett drag om jag bara synar. HERO calls $3 Dealing turn Qs Ok, ett ofarligt kort för mig, men det känns inte som läge att släppa fler kort., betar 2/3 pott. HERO bets $5 FI rases to $20 Hoppsan, han har visst träffat bättre än jag trodde. Vad göra nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NoSense Postad 7 Februari , 2006 Rapport Share Postad 7 Februari , 2006 Höj.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 7 Februari , 2006 Rapport Share Postad 7 Februari , 2006 Hur ofta bettar du ut med svag hand / ingen hand på en sån där flopp, för att bara ta den rakt av? Ganska ofta, antar jag? Hur ofta försöker han att sno den? Jag kan verkligen inte förstå ditt slöspel på den där floppen - betta ut allra helst, annars check-raisa. Nu sitter du i ett jobbigt läge eftersom han representerar en stark hand och du aldrig kan veta om det är ett tvåpar eller 52/58 eller ett högre set. Det du kan hoppas på är ju att han tolkar ditt $5-bet på turn som ett stopbet för att få se en billig river med ett drag (givet hur du spelade floppen), men du vet ju aldrig vad det är för hand han skyddar. Så, vad göra? Ja, man pallar ju inte att passa settet, det är ju helt klart. Pushar du finns ju risken att han hittar folden med bara händer du slår och synen med de som har dig slagen. Samtidgt vill du ju ha in degen på turn när du fortfarande har outs om han sitter på stegen, och dessutom finns ju risken att du inte får som bäst betalt om du klonkar båten på river . Tryck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stenarn Postad 7 Februari , 2006 Rapport Share Postad 7 Februari , 2006 Höj. Jag skulle tro att han har Q/7, Q/3, Q/4. Om du sitter på A/Q kanske du betalar av där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Phew Postad 7 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 Februari , 2006 Jaha, tackar för kommentarerna Jag slog om till all-in och fick efter en stunds stekande från hans sida syn av 77, inte en jättelätt syn för honom heller att göra där, men han hittade iallafall synen och tog hem potten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 7 Februari , 2006 Rapport Share Postad 7 Februari , 2006 det är en superenkel syn för honom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Phew Postad 7 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 Februari , 2006 det är en superenkel syn för honom Jag skulle åtminstone känna mig ganska orolig att fi sitter på 56 när han slår om där. Men visst är det en given syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sten666 Postad 7 Februari , 2006 Rapport Share Postad 7 Februari , 2006 Bara att betala av och se glad ut. Set i battle of the blinds på den brädan kan man inte lägga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts