Gå till innehåll

Fadeh grindar NLT1000, PLO400 etc

Fadeh

Recommended Posts

11 dagar ledigt från pokern. OS tog mycket tid :)

Kan börja med en katastrofalt dåligt spelad hand av mig

6manna 3/6$ - Lite halvcrazy bord. Men inget extremt.

Fi1 900$ -UTG

Fadeh 600$ -UTG+1

F2 500$ -Button

F1 kommer ut och bettar 24$.

Jag höjer med KK här nästan alltid. Men denna gång bestämmer jag mig för att syna.

Folk foldar till F2 som minihöjer till 42$.

När F1 synar bestämmer jag mig för att se var jag ligger.

Jag höjer till 110$.

F2 svarar på min höjning och höjer igen till 190$

F1 foldar.

Och jag sitter och funderar på att det är ett lite crazy bord istället för att inse faktum att han har AA. Jag synar till slut.

Flop 10 9 2

Han all in och jag synar.

AA såklart. Dålig start på min lilla nystart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blindfight. 5/10$ tiomanna.

Jag har 1100$ och han täcker mig.

Jag har 3 :club: 6 :club:

Han synar 10$

Jag höjer till 30$

Han synar.

Flop 5 :club: 5 :diamond: 10 :spade:

Han checkar och jag bettar pott 60$

Han synar dock. Sätter han på en tia.

Turn 4 :heart:

Han checkar och jag tar mitt frikort.

River 7 :diamond:

Han checkar återigen. Jag funderar på att betta över potten för att det ska se ut lite som jag snor potten. Men bettar till slut 150$.

Då höjer han mig all in med sina sista 1090$ eller nåt.

Tror ju absolut inte han är tom här. Utan han har 5X eller TT. Fast jag tror nog han skulle höjt med TT preflop. Sitter och funderar men synar till slut.

Han visar 5 9.

Tackar.

Länk till kommentar

10 manna. 5/10$

Jag har A :heart: 2 :heart: i big blind.

4man till floppen.

Flop 5 :heart: 5 :diamond: 7 :heart:

Jag checkar och MP bettar 20$ som Button synar och jag synar.

Pot:100$

Turn 4 :spade:

Rundcheck.

River Q :heart:

Jag bettar 100$

Fold på MP och button höjer till 1100$

Hyfsat liknande situation mot min förra HH. Men här tror jag han sitter på 77 eller 54 eller nåt. Jag väljer att folda.

Länk till kommentar

Gratispengar.

TT på button. Höjer till 40$

1 aggresiv snubbe synar UTG.

Pott:100$

Flop 10 :club: 7 :diamond: 4 :heart:

Jag tror han kommer betta turn om jag checkar och gör det.

Turn 2 :heart:

Han bettar 100$

Jag synar.

River 2 :spade:

Han bettar 300$

Jag höjer till 900$

Han synar.

Han visar AT. Hehe, mer såna spelare tack.

Spelat 3 timmar idag och vann ca 1k$. Nystarten blev väl ok till slut i alle fall då.

Länk till kommentar

Låt mig omformulera mig: Om du sätter dig ner vid ett bord med TAG-spelare, hur skulle du då spela för att på bästa sätt exploatera deras spelstil? Vad är receptet för slå solida TAG-spelare, för att använda dina egna ord?

Jag tror inte han är dum nog att göra det misstaget ;)

Länk till kommentar

Låt mig omformulera mig: Om du sätter dig ner vid ett bord med TAG-spelare, hur skulle du då spela för att på bästa sätt exploatera deras spelstil? Vad är receptet för slå solida TAG-spelare, för att använda dina egna ord?

Jag tror inte han är dum nog att göra det misstaget ;)

Antar att du menar misstaget att sätta sig vid ett sådant bord. Min poäng var följande: Fadeh menar att han, mot slumpmässiga motståndare, bara får syn av händer som slår honom när han sitter på topp-par/överpar. Om det allmänna motståndet alltså bara synar med nöten eller nästnöten, så är ju den optimala motstrategin knappast att spela passiv/försiktig poker... Dessutom, om man bara kan beta/höja med nöten/nästnöten själv, och testbetar med sämre händer, så blir man relativt lättläst väldigt fort.

Fast jag kanske misstolkar det Fadeh skriver, eller så är jag bara en låglimitfisk, jag vet inte. Ser gärna kommenterar angående detta resonemanget från andra high stakes-spelare.

Länk till kommentar

Tror du Myssion har missuppfattat min strategi. Jag bettar när jag anser att jag kan få syn av sämre händer. Och försöker inte betta när jag inte kan få syn av sämre händer.

Allt handlar om kontexten på korten ute. Finns ingen anledning betta pott när inte kontexten kräver det. Sen tar jag ju också mest upp de potterna som är lite speciella som jag tycker. Och speciella potter är generellt inte ABC poker i mitt tycke.

Hur som helst. Att betta pott på flop, turn och river bara för man har en bra hand är inte optimal poker.

Länk till kommentar

Tror du Myssion har missuppfattat min strategi.

Det är mycket möjligt.

Jag bettar när jag anser att jag kan få syn av sämre händer.

Ja, den är ju rättså given.

Och försöker inte betta när jag inte kan få syn av sämre händer.

Detta är dock inte lika givet. Det är inget fel i att ta hem potten på floppen hellre än att fortsätta spela handen bara för att man inte kan få syn av sämre hand. Dessutom riskerar man att försätta sig i en situation där man blir bortkörd från bästa handen för att man visat svaghet.

Allt handlar om kontexten på korten ute. Finns ingen anledning betta pott när inte kontexten kräver det. [...] Att betta pott på flop, turn och river bara för man har en bra hand är inte optimal poker.

Nej, det här håller jag ju med om.

I just KK-handen så reagerar jag dock på att du sätter fi på en så snäv HD. En skicklig LAG-spelare som höjer med t.ex. 74s eller någon annan icke-premiumhand släpper inte den handen mot en reräjs hur som helst, förutsatt att stackarna är tillräckligt djupa för att det ska finnas implicita odds. Släpper man händer mot reräjsar för ofta så börjar man tappa respekt och därmed EV vid bordet. Så om motståndaren är skicklig eller väldigt dålig så tycker jag att en bredare HD är rimlig.

Även med den HD:n som du beskriver, alltså att det är så att du bara kan få syn av bättre hand, så tycker jag att det är tveksamt spelat. Ett större bet ger dig potten i de flesta situationer, och när du får syn så vet du att du är slagen. Ett mindre bet kan öppna upp för svårare beslut på senare gator. Om fi väljer att stanna kvar i handen så får han antingen ett billigt turn-kort eller en möjlighet att räjsa bort dig ur handen med sämsta handen.

Eller?

Men det är nog sant som du säger, jag tittar på enstaka handhistorier som du har postat för att de står ut från mängden, inte för att de är representativa för ditt spel.

Länk till kommentar

Ett fullt bord har tömts på folk. Bara jag och en till kvar som spelar 1on1.

Jag har 2200$. Han har lite mer.

nl 5/10$

Jag har tagit några potter i följd och förväntar mig att han ska försöka ta initiativet snart.

Hittar A :heart: 9 :heart: på button i alle fall.

Höjer självklart. Blev till 35$ denna gången.

Som han synar direkt.

Pott: 70$

Flop 7 :heart: 8 :heart: K :heart:

Det hade man ju inte förväntat sig. Funderar på att dra ett bet men väljer och checka efter honom.

Turn K :club:

Denna gång bettar min motståndare 80$. Väljer att höja och hoppas innerligt att han har en kung. Jag höjer till 220$. Då höjer han återigen till 380$. Och då blev det dags att börja fundera ordentligt på situationen. Vill inte förlora över 200BB i denna potten, men jag vill ju maximera mina vinster. Sökte han en check raise redan på floppen? Då jag i alle fall oftast följer upp med ett bet. Inte riktigt säker på om motståndaren är en sån som synar i detta läget en till höjning med bara en kung. Om jag synar förväntar jag mig ett bet på drygt 800$ på river. Till slut väljer jag att syna för att om möjligt signalera att jag bara har hjärtesset eller en svag kung. Vet inte riktigt om folk tror det där dock.

River 8 :diamond:

Jaha, gör mig reda att folda. Men motståndaren checkar. Jag checkar efter och han visar en total bluff.

Pjuh. Men gjorde jag rätt på turn?

Länk till kommentar

Det hade man ju inte förväntat sig. Funderar på att dra ett bet men väljer och checka efter honom.

Varför checkar du? Har han Kx, X:heart:x, A8 osv så får du en syn eller mothugg redan här. Har han inget av ovanstående kommer han ändå inte kunna pricka något på turn som får honom att betala en stor pot. Ok ni är hu och man kan slowspela sina monster på ett annat sätt, men ibland är det menlöst...

Länk till kommentar

Sant, men det verkar som om dina motståndare väldigt ofta skjuter så fort du checkar eftersom du väldigt ofta spelar check spelet för att få bluffenraisen emot dig. Antingen läser du dina fi extremt väl eller så läser dina fi dig dåligt...

Att checka och ge motståndaren bluffchanser samt att checka bakom för att framkalla bluffar är bland de starkaste vapen du har i HU mot en aggro motståndare!
Skrev Djens i en artikel om HU spel och jag håller med, men ibland och mot vissa fi är det onödigt...
Länk till kommentar

11 dagar ledigt från pokern. OS tog mycket tid :)

Kan börja med en katastrofalt dåligt spelad hand av mig

6manna 3/6$ - Lite halvcrazy bord. Men inget extremt.

Fi1 900$ -UTG

Fadeh 600$ -UTG+1

F2 500$ -Button

F1 kommer ut och bettar 24$.

Jag höjer med KK här nästan alltid. Men denna gång bestämmer jag mig för att syna.

Folk foldar till F2 som minihöjer till 42$.

När F1 synar bestämmer jag mig för att se var jag ligger.

Jag höjer till 110$.

F2 svarar på min höjning och höjer igen till 190$

F1 foldar.

Och jag sitter och funderar på att det är ett lite crazy bord istället för att inse faktum att han har AA. Jag synar till slut.

Flop 10 9 2

Han all in och jag synar.

AA såklart. Dålig start på min lilla nystart.

Det här känner jag tyvärr igen. När det är så många höjningar så vet man ju att han har AA. Särskilt när han orkade höja nån som synar/reraisar som du gjorde. (vilket gör att han kan sätta dig på KK)

Länk till kommentar

Jag kan spela spelet köra-över-passiva-motståndare-spelet också. Men det blir ju inte speciellt roligt att visa. När man bettar ut 20 ggr irad och tar potten 18 gånger.

Spelade igår en HU 2/4 vid sidan av mina 5/10 bord för att få lite action. Han var passiv. Och hans 200$ som han kom in åt jag upp med små tuggor relativt enkelt.

Generellt måste ju motståndaren ha något bra eller vara aggresiv för att det ska bli en stor pott. Och det är ju dem jag oftast visar så.

Länk till kommentar

All in mot 3 flushdraws och blir rivrad :<

moncho 8 :diamond: 4 :diamond: $300.00

AceNurFace K :diamond: Q :diamond: $806.00

jungle boy J :diamond: 10 :diamond: $1,145.00

Fadeh 7 :heart: 7 :spade: $985.00

Fadeh Set dealer

Bejezus Ante/Small blind $ 5.00

moncho Big blind/Bring in $ 10.00

shadyjoe Fold $ 0.00

gilby Fold $ 0.00

AceNurFace Raise $ 35.00

jungle boy Call $ 35.00

Fadeh Call $ 35.00

Bejezus Fold $ 5.00

moncho Call $ 25.00

Betting round completed Last active pot = $145.00

Card dealt to table 7 :diamond: 6 :diamond: 8 :spade:

moncho All-in $ 265.00

AceNurFace Call $ 265.00

jungle boy All-in $ 1,110.00

Fadeh All-in $ 950.00

AceNurFace All-in $ 506.00

jungle boy Return uncalled portion of bet $ 160.00

Betting round completed Last active pot = $0.00

Side pot 1 = $1,205.00

Side pot 4 = $1,518.00

Side pot 6 = $358.00

Card dealt to table 3 :club:

Betting round completed Last active pot = $0.00

Side pot 1 = $1,205.00

Side pot 4 = $1,518.00

Side pot 6 = $358.00 15:04:51

Card dealt to table 9 :heart:

Länk till kommentar

Flop 7 :heart: 8 :heart: K :heart:

Du måste lära dig och bygga en stor pot. Ni har båda över 200BB. Ditt mål i DENNA handen är inte att vinna 8-30BB(inte ofta han bluffar två gånger som i denna handen) när han ev drar en bluff på turn. Ditt mål är att vinna alla hans pengar. Alla 200BB.

På floppen kan du få i princip all-in action från dessa händer som din motspelare har:

77,88,KK, & en färg.

Dessa händer kommer du få mycket action av:

K8,K7,87.

Vad du vill är att få in så mycket av dina marker som möjligt på floppen(allra helst all-in) men allifall så du kan gå all in på turn. Och mot alla dom mycket möjliga händerna kommer du få action. Mycket action. Men vad tror du kan hända på turn? Det finns exakt 18 kort som antingen förstör din action, tvingar dig att bromsa eller till och med drar ut dig. Dvs en gång av lite mer än två och en halv så får du ett jobbigt kort på turn.

Men säg att du har tur och du lyckas få en blank på turn. Ja kommer du få väldigt svårt att kunna gå all-in på turn eftersom potten är i princip noll mot era stackar(7BB). Då kommer du bli tvungen att se rivern. Och då finns det exakt 21 kort som kommer att döda din action, dra ut dig eller du tvingas bromsa.

Visst, i denna handen mot din motspelare spelade du optimalt. Men hur mycket hade du inte förlorat antingen om din motspelare hade haft en färg eller triss!? Då är inte en ev bluff från din motspelare värd så mycket.

Varför sikta in sig på att vinna 1,000:- när du kan vinna 15,000:-?

Varför spela TAG när du kan vinna dubbelt så mycket att spela LAG?

Länk till kommentar

Har tittat genom alla dina händer igen. Och problemet som jag ser det är att du sköter inte satsandet. Du överlåter satsandet på dina motspelare. Det är du som ska ta initiativet när du har en bra hand. Det är ditt ansvar att bygga en stor pot. Dom flesta händerna du har postat och du har vunnit en stor pot har dina motspelare skött allt satsandet. Det är inte bra poker tycker jag..

Tyvärr måste jag säga att baserat på dom här händerna du har postat så är du en tight-passive spelare. Men de är inte försent än! :mrgreen: Du kan forfarande ändra dig.. Börja satsa när du har bra händer. Styr spelet istället för att låta dina motspelare göra det. Jag saknar lite "kraft" i ditt spel, man måste gambla lite ibland, är både roligare och betydligt mera lönsammare än att i princip spela nötterna.

Mitt förslag är att du sätter upp en 5-8 inköp på $5-$10 och verkligen testar och spela annorlunda än mot ditt vanliga lir. Ta lite mer risker och satsa mera på dina marginella händer och se vad som händer.. Om du förlorar din "mini bankrulle" som du har avsatt för detta projekt så fine.. Förhoppningsviss har du lärt dig att förlora pengar vilket gör att du kan spela mera avslappnat i ditt vanliga lir. Men i bästa fall märker du att du kan vinna mer på att inte spela som du gör nu.

Länk till kommentar

Oj, vad alla klagar på mitt spel.

Varför tycker alla LAG är bättre än TAG?

Jag är inte ute efter att spela rolig poker. Ja är ute efter att spela lönsam poker. Jag har testat många olika sorters poker. I stort sett alla olika varianter. Jag har märkt vad som passar mig bäst. Jag är tacksam för kritik, men om folk kunde inse att denna form att poker också är lönsam vore det trevligt.

Om jag är på river och jag vet jag har bästa handen och jag tror att motståndaren kommer syna ca 50% av gångnerna jag bettar och jag tror han kommer betta 80% av gångerna om jag checkar. Då kommer jag att checka. Möter jag någon som inte är lika aggressiv då kommer jag självklart att betta.

Och återigen. Om jag postar en hand där jag har A :diamond: K :diamond: . Som jag höjer före preflop och får en syn. Floppen kommer 2 :diamond: 3 :diamond: 5 :heart: . Jag följer upp, han höjer och jag ställer. Nu spelade jag helt plötsligt lite hårdare, men vad är det för roligt och se en sån hand. Är ju sjukt ABCigt.

Och A :heart: 9 :heart: handen. Visst är mitt mål att få in 200BB i den handen, men realitiskt sätt kommer jag aldrig att få det. Detta för att under min karriär som pokerspelare så har jag inte vunnit många såna potter. Och då har jag spelat många händer. Jag har helt enkelt i det läget ingen anledning att tro att han sitter med en av de starka händerna som du skrev. För om han hade gjort det hade han väl bettat rakt in i mig? Vem checkar nåt sånt där. Utan skulle jag bettat flopp hade han foldat 9 gånger av 10. Möjligen höjt mig som en bluff nån gång. Men det blir inga 200BB då heller.

Länk till kommentar

När jag får en hand. Brukar jag tänka hur mycket kan jag vinna på den här handen. Säg att jag bedömmer att jag kan vinna 20BB. Då vill jag inte slänga in 40BB i potten. För då hade det krävts en bättre hand för mig för att slå den rimliga handen min motståndare har.

Tillbaka till A :heart: 9 :heart: handen. Bara en idiot slänger in 200BB i den potten med något annat än en riktigt hög färg på floppen. Och kanske KKK. Gränsen på 777 går längre ner för vad motståndaren kan vinna av mig.

Förstår ni lite hur jag tänker?

Länk till kommentar

"När jag får en hand. Brukar jag tänka hur mycket kan jag vinna på den här handen. Säg att jag bedömmer att jag kan vinna 20BB. Då vill jag inte slänga in 40BB i potten. För då hade det krävts en bättre hand för mig för att slå den rimliga handen min motståndare har.

Tillbaka till A 9 handen. Bara en idiot slänger in 200BB i den potten med något annat än en riktigt hög färg på floppen. Och kanske KKK. Gränsen på 777 går längre ner för vad motståndaren kan vinna av mig. "

Tjena..

Som jag ser det så är ju frågan i just denna hand detta.

Vad kan du få ut efter check på floppen. Vad gör denna check förutom att ge gratis kort till fi som kan få en kåk etc. Du får inte mer betalt om du betar hårdare på turn ju.

Bettar du direkt så är det ju inte givet att fi foldar om han som andra har sagt har något tex en triss eller lägre flush. Har fi ingenting så foldar ju han på turn också för det mesta. Och man kan ofta få fi att tro att det är ett bluff bet så om du nu får syn efter flopp kan du checka på turnen vilket gör att fi betar hårdare (än tex efter en flop check).

Men..det är inte ett dåligt spel att checka floppen heller. Tror bara att i långa loppet så kan bet direkt ge lite mera pengar generellt.

Obs! Har inte läst alla HHs utan kommenterade denna bara.

Länk till kommentar

Jag förstår inte varför alla klagar, floppen är helt värdelös på så sätt att fi bara kan ha två bra händer där - lägre färg eller set; freecardet tycker jag känns helt givet. På turn höjer vår hjälte och synar en re-raise då han inte lär få betalt av några sämre händer om han ställer där.

På river är det iofs lite skumt att fi checkar men vilka sämre händer skulle betala av ett bet där? Det enda vi skulle kunna åstadkomma vore kanske att en sämre färg skulle betala av ett minibet eller att 77 skulle lägga sig mot ett starkt bet...

Länk till kommentar

Och A :heart: 9 :heart: handen. Visst är mitt mål att få in 200BB i den handen, men realitiskt sätt kommer jag aldrig att få det. Detta för att under min karriär som pokerspelare så har jag inte vunnit många såna potter. Och då har jag spelat många händer. Jag har helt enkelt i det läget ingen anledning att tro att han sitter med en av de starka händerna som du skrev. För om han hade gjort det hade han väl bettat rakt in i mig? Vem checkar nåt sånt där. Utan skulle jag bettat flopp hade han foldat 9 gånger av 10. Möjligen höjt mig som en bluff nån gång. Men det blir inga 200BB då heller.

Det kan finnas en anledning till att du inte har vunnit så många potter.. ;) För du satsar ju inte när du har bra kort. :roll: Och när du säger att du har ingen anledning till att tro att han sitter med en av dom händerna. Nej, han kommer inte sitta ofta. Men den gången han sitter med något ska du vinna hans pengar. Och som du spelar gör du inte det. Säg att han också floppade en färg. (Vilket folk älskar att slowspela) och du ger ett gratiskort på flopen. Om det kommer en till hjärter så är din action död om han inte sitter med hjärter K eller Q. Parar sig bordet kommer både du och han att bromsa. osv.. Du har fyra satningsrundor i texas. Då gäller det att se till att få in så mycket som möjligt.

Förstår ni lite hur jag tänker?

Jag förstår precis hur du tänker. Du tror att alla spelar som du. Och att dom tänker som du. Och gör som du. Men, de gör dom inte. För att citera dig:

Bara en idiot slänger in 200BB i den potten med något annat än en riktigt hög färg på floppen. Och kanske KKK. Gränsen på 777 går längre ner för vad motståndaren kan vinna av mig.

Tror du att alla tänker så? De gör dom inte. Och dessutom är det väl dom du ska lira mot?

Oj, vad alla klagar på mitt spel.

Alltså, de var inte så jag menade, se de mer som konstruktiv kritik. Och bara för att några snubbar tycker anorlunda på ett pokerforum innebär ju inte att du måste ändra på ditt spel. Gör vad du vill. Jag lägger ner.. :)

Länk till kommentar

"Jag förstår inte varför alla klagar, floppen är helt värdelös på så sätt att fi bara kan ha två bra händer där - lägre färg eller set; freecardet tycker jag känns helt givet. På turn höjer vår hjälte och synar en re-raise då han inte lär få betalt av några sämre händer om han ställer där.

På river är det iofs lite skumt att fi checkar men vilka sämre händer skulle betala av ett bet där? Det enda vi skulle kunna åstadkomma vore kanske att en sämre färg skulle betala av ett minibet eller att 77 skulle lägga sig mot ett starkt bet..."

Ok jag erkänner kör mest Omaha och har nu drillat in i mitt huve att inte ge freecards :). Men ändå sig att du checkar och turn kommer blank. Vad har ändrats? Hur många ggr kommer fi att ha en mycket bättre hand som Fadeh slår där? Kommer du få mer betalt nu? Nej tror jag i 95& av fallen.

Dock i de fall som fi har triss så riskerar du hela din stack helt plötsligt om bordet parar sig!. för du lägger väl inte Nötflushen då Fadeh?

Som sagt tidigare. Check efter floppen är inte ett Crazzzy spel inte alls. Men mera lönsamt kan det vara att beta rakt av tror jag. I turnerings spel

är det nog annorlunda men jag spelar aldrig det själv så där är jag helt rudis :)..

Klagar gör vi inte. Ger råd tycker jag mest :roll: . Varför post HH:s om man inte vill ha synpunkter på sitt spel? Ma behöver ju inte hålla med :)

Länk till kommentar

"Dock i de fall som fi har triss så riskerar du hela din stack helt plötsligt om bordet parar sig!. för du lägger väl inte Nötflushen då Fadeh?

Klart jag kan lägga en nötflush på ett parat bräde när jag har 200BB i stacken. Fast vanligen så lägger jag inte utan håller potten nere genom att syna ner.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...