Klyka Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Vilka är de bästa o sämsta starthänder man kan få i Omaha respektive Omaha8? Alltså motsvarande AA o 72o i Hold'em. Citera
Macaronis Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 I Omaha lär det ju vara 2222. Citera
Lottie Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Vilka är de bästa o sämsta starthänder man kan få i Omaha respektive Omaha8? Alltså motsvarande AA o 72o i Hold'em. De lärde tvistar väl om AAKKss eller AAQJss är bästa handen i omaha. I omaha8 är tillhör nog AA23ss bland det bästa man kan ha. Citera
Othello Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Vilka är de bästa o sämsta starthänder man kan få i Omaha respektive Omaha8? Alltså motsvarande AA o 72o i Hold'em. Bästa i PLO: AAKKds strax följt av AATJds. Orsaken till att många gillar AATJds bättre är dock att det är så svårt att få action på AAKK om man träffar floppen. Idealfloppen för andra handen är ju QKA tvåflush...Bästa för att knäcka AAxx vid preflopskyffling: 5678ds. Sämsta i PLO: 2222 har jag fått en gång, den sög rätt hårt. Dock så förlorade jag en gång en pott på 450 mot high card K (vi hade nästan samma wrap, min var dock snäppet bättre vilket gjorde att hans "dangler" avgjorde det hela) och då hade jag gärna haft 2222. Bästa i PLO/8: AA23ds Sämsta i PLO/8: Jag gissar på 2222 där med. Citera
Ruterkung Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Är inte den bästa handen i PLO/8 AA26ds? Var väl något att du kan få mycket action på 345 flop. Är jag helt ute och cyklar? Citera
Othello Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Är inte den bästa handen i PLO/8 AA26ds? Var väl något att du kan få mycket action på 345 flop. Är jag helt ute och cyklar? I den litteratur jag läst är det AA23ds. Å andra sidan spelar jag inte O/8, men google är din vän och vill som alltid att du skall vara lycklig: Omaha hi low starting hand best Citera
Hjort Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Är inte den bästa handen i PLO/8 AA26ds? Var väl något att du kan få mycket action på 345 flop. Är jag helt ute och cyklar? 345-floppar är bra mycket ovanligare än floppar med två eller tre andra lågkort på, då är trean mycket bättre än en sexa eftersom ens backup också är nötlåg. Citera
parre Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 2222 är ju stålet i PLO8 då du har praktiskt taget alla nötblockers på 34x-floppar Citera
gdaily Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Sexan är det bästa kortet du kan ha till en parlös A23-kombination (Alltså A236 är bättre än A234, A235) just för de gångerna man ger motståndaren som har hjulet som vi en obehaglig överaskning vid showdown). Lite sammaargument som AAKK vs AAJT i PLO, AAKK är bättre ur en datasimulering men AAJT vinner mer pengar i praktsikt spel. AA23 är givetvis bättre än A236 men då innehåller ju den handen AA Citera
Recommended Posts