Gå till innehåll

Har jag otur?


Apelsinjuice

Recommended Posts

Om många är med ja.

Men jag skrev ju om alla foldat fram till dig och du sitter på knappen.

Sen det är med re-raises osv, om du inte tror på din hand innan floppen så skall du ju inte spela den överhuvudtaget.

 

Jag vet mycket väl att vissa kör den här stilen med att gå allin preflop för att sno.

Straffa dem genom att svara när du har tuffa grejjor.

Har du par QQ-KK-AA så är det bara att köra, kanske A-K suited med.

 

Är det en freeroll vill många köra "Poker-lotto" som jag kallar det när många gärna går allin för att bygga stack, det är bara att folda och vänta in nötterna. Har du tur så har någon annan nötterna och slår ut de här killarna/tjejerna och ni kan börja lira poker.

På "vanliga" SNG´s tycker jag inte att det är rikltigt lika vanligt , men vill de gå allin för att vinna 2 blinds så får de väl göra det då.

Dina kort kommer till slut och då är det bara att göra lång näsa och syna.

 

Håller med dig till 90%! dock så synar jag inte ofta allin om personen täcker mig! Men annars så gör jag det på bra saker så som QQ-KK-AA... 8-)

 

Beror väl även på hur löst spelet varit innan.. Man ska ju inte ha så jävla höga krav på korten alltid.. de är ju motståndarna man spelar.. Kan väl även vara något att spela Suited Connectors, spela dem relativt hårt.. Misasr du floppen eller får en potentiellt bra hand på floppen kan du ju alltid lösa det genom att semibluffa, har du höjt innan floppen så kan du fortsätta att representera en god starthand. Kör du låg buy in SnG så är ju bara att köra :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...