Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Själv kör jag fyra bord när jag spelar och i vissa perioder kan det bli lite stressigt när det piper och tjuter på flera bord samtidigt.

I de lägena brukar jag undra hur i helsike kan folk köra 6,8 och ända upp till 12 bord tror jag att jag hört talas om.

Mao. undrar jag om ni som kör så många bord kan tala om vad ni har för starthandskrav.

* Flytt till THe - QoS *

Postad

Spelar själv max 3 bord och kan inte förstå hur man kan spela upp till 12 st :-o

men jag kanske har dålig motorik ? :cry:

EDIT: läste fel. My bad..

Kan tänka mig att dom spelar klass 1 händer och limpar småpockets? mixar förmodligen in lite 78s om dom hinner också 8-)

Postad

Beror väl på vilken inställning man har till spelet. Själv ser jag pokern enbart som ett fritidsintresse och inte som en viktig inkomstkälla. Då känns det inte så attraktivt att multi-tabla 12 eller ens 4 bord samtidigt eftersom det då inte längre handlar särskilt mycket om att ha kul och spela bra poker, utan det bygger då mer på att det finns tillräckligt många idioter som betalar av bra de få gånger man träffar hårt med premiumhänder.

Kan tänka mig att de som spelar massor av bord samtidigt har väldigt hårda krav på starthänder eftersom det inte finns tid att sitta och fundera över svåra beslut. Spelar man, som jag, endast två 6-max bord samtdigt kan man tillåta sig nöjet att då och då spela lite mer svårspelade händer (problemhänder) som tex ATo och JTo. Det måste vara svårt att bluffa också om man multitablar många bord eftersom det för de flesta är tämligen omöjligt att ha någon read på 30-70 spelare samtidigt.

*EDIT - Jag pratar enbart om no-limit