Gå till innehåll

Tja, en fråga om oändlig decimalutveckling

Recommended Posts

Postad
Där fastnar man på tiden som indelad i steg, när naturen istället flyter på kontinuerligt.

Senaste forksarrönen hävdar att den inte alls flyter kontinuerligt... :P

Hmm, vilka rön skulle det vara? Att det finns teorier som säger att tiden är diskret är väl ingen nyhet men att man påvisat detta experimentellt (som jag tolkar att du påstår) låter som en oerhörd nyhet. Vad syftar du mer exakt på?

Jag är osäker på vart jag läste det. Sen slukar jag väl det mesta jag läser utan att ifrågasätta också... :roll:

Ska kolla upp vart jag läste det och återkomma.4

Edit: Och nej, det var inte exprimentellt bevisat ut. Deras förhoppingar var att någon ny satellit skulle bevisa det för dem.

Postad
Vad är det där för skitsnack, kydyl? Pi är EXAKT lika med 22/8 och det är 1/3 också.

Edit: 22/8, inte 8/22. :)

Jag förstår inte skämtet? Förklara gärna.

Edit: Där föll poletten ner, tror jag.

Bra! Förklara gärna för oss som inte begriper då. Det där var i särklass det mest kryptiska jag någonsin läst. :)

Om jag tolkat det hela rätt så syftar det hela på Kydyls påstående att Pi och 1/3 inte har överdrivet mycket att göra med varandra. Då är Dev vitsig och hävdar att sambandet mellan de två är att de är samma tal, dvs 22/8 och att Kydyl därför svamlar. Om det har någon djupare innebörd så fattar jag det inte i varje fall.

Det som fintade mig mest var det att han editerar inlägget och ändrar sitt påhittade tal. Det påverkar ju inte poängen och det gjorde mig därför mycket förbryllad.

Aha, ok. Ja det där att han hade editerat fintade mig rätt mycket också faktiskt. Satt och letade efter någon dold betydelse men insåg snabbt att jag skulle gå bet.

Postad
Aha, ok. Ja det där att han hade editerat fintade mig rätt mycket också faktiskt. Satt och letade efter någon dold betydelse men insåg snabbt att jag skulle gå bet.

Dolda betydelser hit och bissara skämt dit, är det inte troligare att vi snackar om 22/7 ? Det är ju ett rätt bekvämt tal att dra till med om man vill närma sig π.

Eller är det /8 som var hela skämtet? Då tycker jag 23/5 är roligare.