Flodan Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 Spelar jag denna handen rätt? Är rankad som tight-aggressive i mitt spel enligt PO och brukar vanligtvis inte följa med när fi försöker få bort mig från färgdrag och oddsen är emot mig. Här har jag dock så många drag så att inte ens jag kan lägga mig. Hade jag inte haft par på bordet så hade jag nog foldat på floppen. Inser också att jag spelar handen som om jag har antingen flush eller färgdrag, vilket är passivt för att vara mig... Rätt eller fel spelat av mig? Passivt spel överlag, lätt att limpa med och få se billiga floppar. De flesta lägger sig ganska förutsägbart om det bettas och de har missat. PokerStars Game #3852449659: Holdem No Limit ($0.10/$0.25) - 2006/02/03 - 20:14:38 (ET) Table Signe IV Seat #2 is the button Seat 1: omicon3 ($12.35 in chips) Seat 2: bagger01 ($24.40 in chips) Seat 3: choial ($22.35 in chips) Seat 4: LongRider ($7.10 in chips) Seat 5: ilir3 ($26 in chips) Seat 6: drago88n ($38.90 in chips) Seat 7: mdots ($4.15 in chips) Seat 8: Hero ($50.55 in chips) Seat 9: Cleadus0 ($15.55 in chips) choial: posts small blind $0.10 LongRider: posts big blind $0.25 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero [Qc Jc] ilir3: calls $0.25 drago88n: calls $0.25 mdots: calls $0.25 Hero: calls $0.25 Cleadus0: folds omicon3: folds bagger01: folds choial: folds LongRider: checks *** FLOP *** [4c Kc Jh] LongRider: checks ilir3: checks drago88n: bets $1.50 mdots: folds Hero: calls $1.50 Väljer att enbart syna, han har antagligen Kx och jag vill inte bli reraisad. LongRider: folds ilir3: folds *** TURN *** [4c Kc Jh] [Td] drago88n: bets $5 Hero: calls $5 Kunde bara inte lägga mig här. Rätt eller fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jaws Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 Jag hadde foldat iaf Men du vann säkert potten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beerick Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 Ser bra ut, skriv dock hur mkt han har kvar (drygt att kolla). Använd typ bison hand converter eller nått sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 och jag vill inte bli reraisad Varför inte? Mot Kx leder du. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 raise på floppen raise på turn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beerick Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 "Varför inte? Mot Kx leder du." Håller med om att det kan vara bra att slå om på floppen ibland men det suger så hårt när motståndarn slår om till >20 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flodan Postad 4 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 Tack för synpunkterna. Råden ni ger är bra och som sagt, jag är medveten om att jag spelade handen lite passivt. Nåväl, det slutade i alla fall med att jag klonkade den klöver jag behövde... *** RIVER *** [4c Kc Jh Td] [Tc] drago88n: bets $0.25 Hero: raises $3.75 to $4 drago88n: folds Hero collected $14.15 from pot Hero: doesnt show hand Fi's riverbet är typiskt för honom och betyder att han antinger har ingenting eller att han också har träffat och vill bli synad. Känner mig dock säker på att jag har bästa handen och räknar inte med att bli synad om han anser sig slagen. Han lägger sig även om jag enbart minihöjer i det fallet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts