variance_beta Postad 3 Februari , 2006 Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 NL 100$. Full ring. Bordet är tight-passive, men med många svaga "spelare" - Ladbrokes UTG: Limpar UTG +1 jag: Raises to 5$ ( j j Button: calls SB: Calls UTG: Folds Pot: 16$ Flop: 3 7 9 Jag: Bets 12$ Button: Calls SB: Folds Pot: 40$ Turn: 4 Jag: checks Button: Bets 12$ Jag: calls Känner mig i viss mån tvingad att syna p.g.a den löjligt lilla betten. Pot: 54$ River: 9 Jag: checks Button: Bets 14$ Jag: calls Jag gör ett "crying call". Button visar upp Q Q Han vinner nästan ett halvt inköp av mig, trots att brädan är otäck och min hand relativt svag. Det får en att betvivla sin kapacitet. Vad bör man göra annorlunda om något? Gil Grissom 1 och 2 svarar givetvis:"Pottbetta turn" av ren slentrian, men vad anser ni andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wolf Postad 3 Februari , 2006 Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Hm, du förlorade ju bara $43 = 21,5 bb, går väl inte att komma så mycket billigare undan. Ser inte att man ska kunna folda varken på turn eller rivern, jag hade nog bettat ut även på turn, sedan får man ta nästa beslut beroende på vad fi gör Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 SB = 0.5$ BB = 1$ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 3 Februari , 2006 Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 betta turn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Haha... jag måste vara synsk! Bra Grissom 2... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Du har ju faktiskt lite humor Jacobmal... kul att se! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 3 Februari , 2006 Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Det är väl ganska sällan "Gil Grissom 1" skriver enradsanalyser av händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Jacobmal är den mest missförstådda karaktären på pokerforum.nu..... hans ytterst subtila, medvetet lakoniska, minimalistiska humor är ju briljant... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Staahla... du kan ju inte hålla på att ta tillbaka det du skriver... nu framstår ju mina inlägg som mer dåraktiga än vad de är! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
el_kryddo Postad 3 Februari , 2006 Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Förstår inte din motspelares värdebet på rivern riktigt. Han spelar handen relativt passivt fram tills dess och drar sen iväg ett skitbet, inte många sämre händer han får betalt av, men vad gör han om han får ett rejält omslag, typ all-in? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 3 Februari , 2006 Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Jag missade ju att du förutspådde JM:s postning i din första post här i tråden. Det fick ju min post att se dåraktig ut, och det vill vi ju inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
variance_beta Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 El kryddo: Det är det som är problemet när man spelar på så låg nivå, det går inte riktigt att analysera motståndaren eftersom de ofta spelar ganska så tanklöst. Man vinner stora potter mot fiskar, men förlorar många gånger också mer än vad man gjort mot en god spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts