Gå till innehåll

All In grindar NL400 -- NL1000

All in

Recommended Posts

Hej!

Har läst din dagbok, men inte orkat/vågat kommentera då jag inite känner mig särskilt duktig på det. Lite input kan du ju iaf få på QQ-handen. Jag skulle checkat bakom på turn. Jag uppfattar honom som rätt tight, speciellt utg och jag tror knappast han synar flop utan riktig hand. TT-JJ är nog svårt att få in 2 bets på och du vill ju verkligen inte bli checkraisad här. Lägg känns helt rätt nu.

Btw, det är jag som är jag och du får hemskt gärna posta set-handen ;).

Tjenare. :) okk, jo jag håller med dig i QQ handen..

ok, kan väl posta den då.. :)

Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Viseu"

Game ended 2006-05-10 14:57:22 GMT+01:00

Players:

Maou (EUR 693,75 in seat 1)

jimmy (EUR 776,10 in seat 3)

sat1337en (EUR 398,00 in seat 4)

Gappoz (EUR 191,62 in seat 5)

VenoTox (EUR 621,94 in seat 6)

Dealer: Gappoz

Small Blind: VenoTox (2,00)

Big Blind: Maou (4,00)

jimmy was dealt: 6c - 6d

jimmy Raise (13,00)

sat1337en Call (13,00)

Gappoz Fold

VenoTox Fold

Maou Fold

Flop 8s - Ac - 6s

jimmy Bet (21,00)

sat1337en Call (21,00)

Turn 8s - Ac - 6s - 9s

jimmy Check

sat1337en Bet (50,00)

jimmy Call (50,00)

River 8s - Ac - 6s - 9s - 3c

jimmy Check

sat1337en Bet (100,00)

jimmy Fold

sat1337en Payback (100,00)

sat1337en didn't show hand

sat1337en wins: EUR 172,00

Rake: EUR 2,00

Skulle nog ha betat ut turn för info tror jag.. men osm jag spelar nu så känns de som du hade färgen.. har jag rätt? =) perfekta bets ifall de var en bluff..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 743
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror jag är klar med månadsmålet nu.. dvs 100h speltimmar. tror jag spelat 98h lr nåt.. Jag började den 6e så 100h fick räcka.. Är plus runt €18k... räknade efter lite grann igår... jag skulle ju kunna chilla resten av månaden, men kom ju på att jag kan satsa på första 200k sek månaden istället. :) har ju trots allt tre speldagar på mig så får se hur de går... den sista räknar jag bort, då blir de fest hela dagen.

Kommer inte pressa mig själv nånting.. ska bara spela 3-4h per dag som vanligt så får vi se vart de leder.. det går ju att plussa €3k på tre dagar, men de blir tufft. :)

Är det nån som vet om de går nå turneringar med stor prispool på vardagar?? högre än 20k gar alltså.. Jag vet en osm går, och det är $40kgar på paradise.. men det måste ju finnas fler??

Snyggt månadsresultat. Hur har maj börjat?

Länk till kommentar

Tror jag är klar med månadsmålet nu.. dvs 100h speltimmar. tror jag spelat 98h lr nåt.. Jag började den 6e så 100h fick räcka.. Är plus runt €18k... räknade efter lite grann igår... jag skulle ju kunna chilla resten av månaden, men kom ju på att jag kan satsa på första 200k sek månaden istället. :) har ju trots allt tre speldagar på mig så får se hur de går... den sista räknar jag bort, då blir de fest hela dagen.

Kommer inte pressa mig själv nånting.. ska bara spela 3-4h per dag som vanligt så får vi se vart de leder.. det går ju att plussa €3k på tre dagar, men de blir tufft. :)

Är det nån som vet om de går nå turneringar med stor prispool på vardagar?? högre än 20k gar alltså.. Jag vet en osm går, och det är $40kgar på paradise.. men det måste ju finnas fler??

Snyggt månadsresultat. Hur har maj börjat?

tack.

Maj har börjat bra.. men har ingen riktig koll på hur mkt plus jag är.. vill inte kolla förens i slutet på månaden då jag inte vill bli för resultat fixerad.

Men är mellan €4-8k upp tror jag..

Länk till kommentar

samma här.. följer alla 3 men vågar inte säga så mycket eftersom det känns som att ni är lite bättre än mig själv.. :)

edit: och du ger fan i att lägga ner!! ;)

hehe ok.

Men fan.. spela roll.. skriv ändå. :) bttre än inget alls.. jag har ju hur mkt HHs som helst som ingen har kommenterat lixom.. å en del är rättså intressanta...

Länk till kommentar

jag spelar själv från 3/6 till 5/10 nlt så jag skall absolut börja kommentera dina händer, jag lovar! :D, men ta och skicka på lite händer med beslut som du tycker är svåra, lite info om fi samt hur du tänker så skall jag försöka komma med något konstruktivt.

okk, låter bra.. då fortsätter jag posta lite händer ibland då... :)

Länk till kommentar

postar upp nåra händer jag sparat de senste dagarna...

Game ended 2006-05-12 09:39:11 GMT+01:00

Players:

jimmy (EUR 400,00 in seat 1)

HeavenTRP (EUR 751,30 in seat 2)

perrycox (EUR 3 356,28 in seat 3)

Snudur (EUR 503,60 in seat 4)

puntoo (EUR 159,19 in seat 5)

*Alf* (EUR 265,70 in seat 6)

Dealer: *Alf*

Small Blind: jimmy (2,00)

Big Blind: HeavenTRP (4,00)

jimmy was dealt: Qs - Qc

perrycox Fold

Snudur Raise (13,00)

puntoo Fold

*Alf* Fold

jimmy Call (11,00)

HeavenTRP Fold

Flop Jc - 5d - 6c

jimmy Check

Snudur Bet (30,00)

jimmy Raise (85,00)

Snudur Call (55,00)

Turn Jc - 5d - 6c - Ks

jimmy Vad göra här?? ignen dirket read på fi.. känner inte igen nicket.. men han hade hyfsade stackar och verkade rättså kompetent..

Texas Hold'em No Limit EUR 3,00/6,00 - Table "Padova"

Game ended 2006-05-15 12:21:01 GMT+01:00

Players:

gladaoxer (EUR 581,65 in seat 1)

jimmy (EUR 647,15 in seat 2)

nguyen_ (EUR 219,93 in seat 3)

ATC-EKCH (EUR 628,05 in seat 4)

Puyol (EUR 587,25 in seat 5)

RyssAbbe (EUR 620,00 in seat 6)

Dealer: Puyol

Small Blind: RyssAbbe (3,00)

Big Blind: gladaoxer (6,00)

jimmy was dealt: Kc - As

jimmy Raise (20,00)

nguyen_ Fold

ATC-EKCH Fold

Puyol Fold

RyssAbbe Fold

gladaoxer Call (14,00)

Flop Ad - Jh - 9s

gladaoxer Check

jimmy Bet (31,00)

gladaoxer Call (31,00)

Turn Ad - Jh - 9s - Td

gladaoxer Check

jimmy Bet (60,00)

gladaoxer Call (60,00)

River Ad - Jh - 9s - Td - 5h

gladaoxer Check

jimmy Check

gladaoxer shows: Qs - Ah (a pair of aces)

jimmy shows: Kc - As (a pair of aces, with king as kicker)

jimmy wins: EUR 222,00 (with a pair of aces, with king as kicker)

Rake: EUR 3,00

Valuebet här lr inte? Fi är väl rättså standard tror jag..

Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Baeza"

Game ended 2006-05-14 21:58:38 GMT+01:00

Players:

Razzia (EUR 469,50 in seat 1)

Steffo66 (EUR 406,65 in seat 2)

dir (EUR 425,21 in seat 3)

MangeLee (EUR 53,60 in seat 4)

jimmy (EUR 815,70 in seat 6)

Dealer: dir

Small Blind: MangeLee (2,00)

Big Blind: jimmy (4,00)

jimmy was dealt: Qh - Qc

Razzia Fold

Steffo66 Fold

dir Call (4,00)

MangeLee Call (2,00)

jimmy Raise (12,00)

dir Call (12,00)

MangeLee Fold

Flop 9h - 4d - 7d

jimmy Bet (28,00)

dir Raise (56,00)

jimmy Call (28,00)

Turn 9h - 4d - 7d - 4s

jimmy Check

dir Bet (90,00)

jimmy Call (90,00)

River 9h - 4d - 7d - 4s - 4c

jimmy Check

dir Bet (150,00)

jimmy Call (150,00)

dir shows: Ks - Kh (a full house, fours full of kings)

jimmy shows: Qh - Qc (a full house, fours full of queens)

dir wins: EUR 626,00 (with a full house, fours full of kings)

Fi spelar hyfsat ofta och är rättså tight tror jag.. Ska jag betala av här? lr folda och isf när?

Texas Hold'em No Limit EUR 3,00/6,00 - Table "Padova"

Game ended 2006-05-15 13:00:41 GMT+01:00

Players:

gladaoxer (EUR 350,40 in seat 1)

jimmy (EUR 763,20 in seat 2)

Botoyo (EUR 213,92 in seat 3)

klippset (EUR 830,00 in seat 4)

JonathanB (EUR 547,80 in seat 5)

Dealer: JonathanB

Small Blind: gladaoxer (3,00)

Big Blind: jimmy (6,00)

jimmy was dealt: Ah - Ac

Botoyo Raise (18,00)

klippset Fold

JonathanB Raise (50,00)

gladaoxer Fold

jimmy Raise (155,00)

Botoyo Fold

JonathanB Call (111,00)

Flop Ks - 2d - Td

jimmy Bet (350,00)

JonathanB All-In (386,80)

jimmy Call (36,80)

Turn Ks - 2d - Td - 5h

River Ks - 2d - Td - 5h - 3s

jimmy shows: Ah - Ac (a pair of aces)

JonathanB shows: Kd - Kh (three of a kind, kings)

JonathanB wins: EUR 1 114,60 (with three of a kind, kings)

Går väl inte att komma ifrån... ska jag raisa mer/mindre pre? Fi är rättså duktig tror ja..

Länk till kommentar

AK vs AQ spelas väl helt rätt tycker jag. Inte beta i onödan på sista.

Den enda handen han går all-in med i sista handen är ett set. Har han QQ så lägger han sig. Tycker du kan checka och se vad han gör.

Betala av! Check-folda finns inte.

nej fan, check/folda går ju absolut inte.. men tänkte på preflop spelet.. är de lagom? måste ju betala av nu när jag fått in så mkt deg pre.. hade vart skillnad om flop kommit KQJ.

Länk till kommentar

AK vs AQ spelas väl helt rätt tycker jag. Inte beta i onödan på sista.

Den enda handen han går all-in med i sista handen är ett set. Har han QQ så lägger han sig. Tycker du kan checka och se vad han gör.

Betala av! Check-folda finns inte.

nej fan, check/folda går ju absolut inte.. men tänkte på preflop spelet.. är de lagom? måste ju betala av nu när jag fått in så mkt deg pre.. hade vart skillnad om flop kommit KQJ.

Alltså... check och låt han bluffa.. nja tror inte han tror han kan bluffa såsom preflop såg ut. Ställ rakt in är lika bra. Då kan ha få för sig att du bluffar...

Länk till kommentar

postar upp nåra händer jag sparat de senste dagarna...

Game ended 2006-05-12 09:39:11 GMT+01:00

Players:

jimmy (EUR 400,00 in seat 1)

HeavenTRP (EUR 751,30 in seat 2)

perrycox (EUR 3 356,28 in seat 3)

Snudur (EUR 503,60 in seat 4)

puntoo (EUR 159,19 in seat 5)

*Alf* (EUR 265,70 in seat 6)

Dealer: *Alf*

Small Blind: jimmy (2,00)

Big Blind: HeavenTRP (4,00)

jimmy was dealt: Qs - Qc

perrycox Fold

Snudur Raise (13,00)

puntoo Fold

*Alf* Fold

jimmy Call (11,00)

HeavenTRP Fold

Flop Jc - 5d - 6c

jimmy Check

Snudur Bet (30,00)

jimmy Raise (85,00)

Snudur Call (55,00)

Turn Jc - 5d - 6c - Ks

jimmy Vad göra här?? ignen dirket read på fi.. känner inte igen nicket.. men han hade hyfsade stackar och verkade rättså kompetent..

Well jag är ingen speciellt duktig cashgamespelare, men du ville ju ha kommentarer så. Bomba på! Om du checkraisar så säger du att du har en stark hand och det vet snudur. Antingen sitter han på en draghand och hoppas på träff eller triss/överpar, enda sättet att få reda på vad han har är att betta. Runt $150 bör vara en bra bet, slår han om är du nog slagen och draghänderna lägger han ner.

Länk till kommentar

QQ-handen måste du beta ut på turn också, även om det tar emot. Checkar du så vet han exakt vad du har (nåja) och kan spela handen perfekt, dvs beta ut dig. Han kan ha färgdrag, AJ, QJ, etc etc. Så jag säger bet/fold till raise. Beta typ 150 (pot: ~200). Då har du visserligen mycket i potten, men du kan ändå lägga dig. Garanterat slagen om han slår om.

AK-handen tycker jag att du borde ha värdebetat på river. Hade han haft AJ/AT så hade han garanterat höjt på turn. KQ - fold på flop, raise på turn. AQ är egentligen det enda han kan ha ;)

Den andra QQ-handen är den klart lurigaste. Han skulle väl antagligen kunna göra samma grej med TT/JJ här. Kanske till och med AK/AQ eftersom du bara betar ut efter att ha synat preflop. Jag är faktiskt förvånad över att du inte raisar igen på floppen efter att ha smooth-callat preflop. Det är därför du hamnar i den här situationen. Nu blev ju inte resultatet så lyckat, men normalt tycker jag att detta är helt OK spelat, då du får ut max av TT/JJ.

Hade du raisat igen på floppen så hade du antagligen fått ut TT/JJ (vill du inte) och du hade fått omslag av AA/KK som du kanske hade blivit tvungen att syna.

AA. Inga konstigheter. Du kan helt omöjligt komma ifrån den handen. Han får ju inte odds för att fiska set där. Alltså vinner du på det i längden. Du måste trycka på floppen eftersom ni inte är tillräckligt djupa för att göra annorlunda.

Länk till kommentar

QQ-handen måste du beta ut på turn också, även om det tar emot. Checkar du så vet han exakt vad du har (nåja) och kan spela handen perfekt, dvs beta ut dig. Han kan ha färgdrag, AJ, QJ, etc etc. Så jag säger bet/fold till raise. Beta typ 150 (pot: ~200). Då har du visserligen mycket i potten, men du kan ändå lägga dig. Garanterat slagen om han slår om.

AK-handen tycker jag att du borde ha värdebetat på river. Hade han haft AJ/AT så hade han garanterat höjt på turn. KQ - fold på flop, raise på turn. AQ är egentligen det enda han kan ha ;)

Den andra QQ-handen är den klart lurigaste. Han skulle väl antagligen kunna göra samma grej med TT/JJ här. Kanske till och med AK/AQ eftersom du bara betar ut efter att ha synat preflop. Jag är faktiskt förvånad över att du inte raisar igen på floppen efter att ha smooth-callat preflop. Det är därför du hamnar i den här situationen. Nu blev ju inte resultatet så lyckat, men normalt tycker jag att detta är helt OK spelat, då du får ut max av TT/JJ.

Hade du raisat igen på floppen så hade du antagligen fått ut TT/JJ (vill du inte) och du hade fått omslag av AA/KK som du kanske hade blivit tvungen att syna.

AA. Inga konstigheter. Du kan helt omöjligt komma ifrån den handen. Han får ju inte odds för att fiska set där. Alltså vinner du på det i längden. Du måste trycka på floppen eftersom ni inte är tillräckligt djupa för att göra annorlunda.

mm, håller med dig i det du säger.. jag betade ut i QQ handen.. betade ~120, och han slog om å jag foldade.

Det dryga med att värdebeta AK ahnden är att ganska många spelar A9, AT, A5 sådär.. speceillt de osm jag möter.. dom är ofta väldigt passiva.. men du har rätt.. ett valuebet är kanske på sin plats..

Den andre QQ handen är den drygaste ja.. Jag brukat ofta slå om tillbaks där på flopen, men mixar upp spelet med att syna ner ibland.. de drygaste då är att man får dålig info.. men man märker ofta på hans bet mönster på turn å river om man är slagen.. men som du säåger, så som jag spelar nu så maximerar man vinst mot lägre PPs.. men lär ju betala av om man e slagen.. iofs satte jag han inte dirket på AA-KK där.. var mer rädd för set...

Mmm, känns som AA handen är ganska bra spelad.. lagom raise preflop också tror jag... går kanske att smacka på mer?

Länk till kommentar

du har ju fått alldeles jätte fina analyser här ;) Finns väl inget direkt att säga, förutom att jag nog skulle slå om från sb redan preflop med QQ. Och antagligen smacka på mera med AA handen, samt kanske valuebeta AK handen. Men allt det är väl redan sagt (orkar inte läsa genom allt).

EDIT: Analyserar lite mera när jag inte är sist att läsa dina händer ;)

Länk till kommentar

Valuebet med AK känns helt onödigt tycker jag.. som du säger så kan nån lätt sitta och trycka på ess upp.. Troligtvis så är också AQ den enda handen som betalar (om ens det?) :)

Som dom flesta redan har sagt: beta ut även på turn med QQ, typ 150 eller nåtsånt..? :)

Länk till kommentar

Angående första QQ-handen... Varför synar du bara pre och slår inte om? Beror det på att du vill maskera handen? Är det för uppenbart att du har högt pp om du slår om? Eller pga dålig position?

Undrar också hur du hade tänkt spela handen vid A lr K på flop.

Vad sätter du honom på för range?

Själv hade jag rekommenderat raise preflop, framförallt utan read på fi.

Att betta turn är självklart... typ 3/4 pott

Länk till kommentar

Angående första QQ-handen... Varför synar du bara pre och slår inte om? Beror det på att du vill maskera handen? Är det för uppenbart att du har högt pp om du slår om? Eller pga dålig position?

Undrar också hur du hade tänkt spela handen vid A lr K på flop.

Vad sätter du honom på för range?

Själv hade jag rekommenderat raise preflop, framförallt utan read på fi.

Att betta turn är självklart... typ 3/4 pott

Jag spelar höga PPs sådär ibland för att mixa upp mitt spel.. men raisar naturligtvis oftast.. ifrån blindsen är det inte så kul att spela en reraisad QQ mot en stor stack ur pos.

Med A lr K på flop så visar det sig hur jag spelar.. synar iaf förmodligen flop..

På den brädan kan han ju ha vad som helst känns de som.. finns två uppenbara drag. steg och färgdrag.. han kan ha frdigt set, han kan ha JQ JK, AJ, KK, AA... när han synar min C/R där så förstår jag ju att han sitter hyfsat starkt.. sen betar jag ut på turn också och fick ett omslag i fejjan å viker handen.. är till 99% slagen.

Länk till kommentar