Gå till innehåll

Hur bör förvalsknappen för "call" funka?


SeEmSi

Recommended Posts

Jävligt trist sak hände mig på 24h igår.

 

Jag satt preflop med ATs och skulle förbocka rutan för call 0.5 när killen framför samtidigt gick all-in (50 euro) vilket medförde att mitt kryss, samtidigt som jag klickade, ändrade sig till all-in. Jag blev ganska häpen när alla mina chips forflyttades till mitten.

 

Ska det verkligen vara så här? Jag känner mig rånad på 50 euro.

 

* RP, gör tråden mer generell, igen :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jävligt trist sak hände mig igår.

 

Jag satt preflop med ATs och skulle förbocka rutan för call 0.5 när killen framför samtidigt gick all-in (50 euro) vilket medförde att mitt kryss, samtidigt som jag klickade, ändrade sig till all-in. Jag blev ganska häpen när alla mina chips forflyttades till mitten.

 

Ska det verkligen vara så här? Jag känner mig bestulen på 50 euro.

 

Tyvärr så är det väl så. Du får helt enkelt låt abli att använda förvals-knapparna om du inte kan hantera dom till 100%. Men efter detta så vet du att det kan vara riskabelt att sträcka sig efter en knapp just som killen före dig ska göra sin aktion, gör det I god tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som är det dåligt utvecklad mjukvara som gör att man vid "otur" kan loosa en massa pengar.

 

Det är ju jävligt märkligt att det händer efter 300 spelade händer på 24h när det inte hänt någon gång tidigare på +15K händer hos Party, Expekt etc

 

Samma sak hände min polare i helgen, också på 24h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som är det dåligt utvecklad mjukvara som gör att man vid "otur" kan loosa en massa pengar.

 

Det är ju jävligt märkligt att det händer efter 300 spelade händer på 24h när det inte hänt någon gång tidigare på +15K händer hos Party, Expekt etc

 

Samma sak hände min polare i helgen, också på 24h.

 

förvals-knapparna är en valfri möjlighet för dig som spelare, använd dom inte om du inte vill, klarar du inte av att använda hjälpmedlet så gör det inte. Förstår dock din frustration, liknande har nog hänt de allra flesta av oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju jävligt märkligt att det händer efter 300 spelade händer på 24h när det inte hänt någon gång tidigare på +15K händer hos Party, Expekt etc.

 

Jag har spelat +150k händer på 24h och det har aldrig hänt mig. Men det kan ju bero på att det enda förval jag använder är fold.

 

Samma sak borde väl förövrigt kunna hända på vilket ställe som helst? Precis när du är på väg att kryssa i call-rutan höjer nån all-in, summan för att calla höjs, och du klickar ögonblicket efter i rutan. Eller flyttar sig rutan varje gång nån höjer...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förvals-knapparna är en valfri möjlighet för dig som spelare, använd dom inte om du inte vill, klarar du inte av att använda hjälpmedlet så gör det inte. Förstår dock din frustration, liknande har nog hänt de allra flesta av oss.

 

Är du på riktigt? "klarar du inte av att använda hjälpmedlet så gör det inte"? Du ser inget problem i att "liknande har nog hänt de allra flesta av oss"? Hur menar du att man ska använda förvalsknappen för call och inte riskera ovanstående? Funktionen finns väl där för att den ska användas?

 

Det är helt enkelt feltänkt och felkonstruerat. Det finns ju flera tänkbara lösningar. En viss tid (några tiondelar) måste gå om värdet har ändrats innan man får trycka. Knappen flyttar på sig (som hos Expekt) etc

 

 

Jag har spelat +150k händer på 24h och det har aldrig hänt mig. Men det kan ju bero på att det enda förval jag använder är fold.

 

Ja, vad svarar man på detta? Ungefär som en föredetta programmerare på jobbet som skrev något liknande if (!!a == b)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RaMz du spelar ju bara FL, där kan man ta raise any så kostar det knappt nåt ändå..

 

har hänt mig flera ggr också precis när man ska klicka i call så går nån all in och man torskar €100 eller liknande summor.. inte helt kul, men smällar man får ta. röstar också på att knappen ändras på nåt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RaMz du spelar ju bara FL, där kan man ta raise any så kostar det knappt nåt ändå..

 

har hänt mig flera ggr också precis när man ska klicka i call så går nån all in och man torskar €100 eller liknande summor.. inte helt kul, men smällar man får ta. röstar också på att knappen ändras på nåt sätt.

 

Men herregud. Ni som har spelat där länge har ingen klagat förut?

 

Hur mycket har inte 24h tjänat i rake på dessa felklick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud. Ni som har spelat där länge har ingen klagat förut?

En sån knapp är ju standard på de flesta siter, så jag gissar att större delen av oss är vana. Personligen gillar jag inte förvalsknappar alls.

 

Hur mycket har inte 24h tjänat i rake på dessa felklick.

Gissningsvis i trakerna €90-€100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår precis vad ni menar och hur ni tänker (Semsi, Liggat). Och man kan argumentera för att bara använda förvalen vid fold för att minimera risken. I princip alla siter har sådana förvalsknappar så att just 24h utpekas som en bov håller jag inte med om. MEN, rent instinktivt så ser jag det som att det är ett hjälpmedel som man kan använda om man vill. Och är man då inte 100% säker på at använda det och inte tycker det är värt att riskera att calla en all in på ett sådant sätt så behöver man inte använda dom, det är en frivillig möjlighet. Sen att det är lite dåligt konstruerat håller jag med om och feedback på hur det kan andras till det positiva är säkert välkommet av 24h m fl.

 

Puss på er alla!

 

PS. Dela gärna va denna diskussion.DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sån knapp är ju standard på de flesta siter, så jag gissar att större delen av oss är vana. Personligen gillar jag inte förvalsknappar alls.

 

Uppenbarligen funkar dom olika på olika sajter. Hos t ex Expekt flyttar knappen på sig (eller det blir en annan knapp) och problemet kan inte uppstå.

 

Gissningsvis i trakerna €90-€100.

 

Endast med tanke på kommentarerna här "har hänt mig flera ggr också precis när man ska klicka i call så går nån all in och man torskar €100 eller liknande summor" och "Förstår dock din frustration, liknande har nog hänt de allra flesta av oss." så tror jag det är _betydligt_ mer.

 

Varför vill man klicka i call innan det är ens tur, iaf jag vill gärna se vad de andra gör innan jag bestämmer mig. Den enda förvalsknappen som man använder är väl fold?

 

När man spelar fyra (eller fler) bord samtidigt är det ganska smidigt.

 

 

 

Och man kan argumentera för att bara använda förvalen vid fold för att minimera risken. I princip alla siter har sådana förvalsknappar så att just 24h utpekas som en bov håller jag inte med om. MEN, rent instinktivt så ser jag det som att det är ett hjälpmedel som man kan använda om man vill. Och är man då inte 100% säker på at använda det och inte tycker det är värt att riskera att calla en all in på ett sådant sätt så behöver man inte använda dom, det är en frivillig möjlighet

 

Det funkar ju som sagt på andra sajter. Finns funktionen så bör den väl fungera eller? I dag så kan _ingen_ vara 100 % säker på att använda den om man inte ser den som en call any

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Endast med tanke på kommentarerna här "har hänt mig flera ggr också precis när man ska klicka i call så går nån all in och man torskar €100 eller liknande summor" och "Förstår dock din frustration, liknande har nog hänt de allra flesta av oss." så tror jag det är _betydligt_ mer.

Ja, men de har en maxrake på €2,5 och de skulle för det mesta redan rakeat något från de potterna. Jag tror inte att det hänt mer än ett hundratal gånger, och det är rätt högt räknat i min mening.

 

Det funkar ju som sagt på andra sajter. Finns funktionen så bör den väl fungera eller? I dag så kan _ingen_ vara 100 % säker på att använda den om man inte ser den som en call any

Vad jag sett så fungerar den exakt likadant på andra siter. Jag har för mig att något sånt hände mig på Ladbrokes för rätt länge sen.

 

Men jag förstår inte riktigt vad det är för skillnad i funktionalitet du hävdar att det är. Menar du att man trycker i "Call €1", motståndaren gör ett €50-bet och man sedan auto-synar det?

 

Vad jag förståt så är det att du tänkt trycka på "Call €1", en motståndare betar innan du hunnit trycka, och när du trycker så är det "Call €50" istället. Det kan väl hända på alla siter som har en sådan knapp?

 

Möjligen att man skulle ha olika knappar för att autosyna minibetet och en annan för att autosyna större bet. Det skulle eliminera större delen av misstagen och antagligen vara en bättre lösning. Men vad jag kommer på så är det väl ingen site som gör så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns funktionen så bör den väl fungera eller?

 

Jag vet att jag är lite jobbig mot dig nu men jag tycker att man ska ransaka sig själv till 100% innan man börjar klaga på andra (ta det inte personligt). Trycker du på call 50$ så är det call 50$ du har trykt på, hur ska programmet veta att du ville trycka på call 1$. Mitt tips till dig är: Användt flervalsknapparna försiktigt eller använd dom inte alls, och om man spela NL och vet att personen innan dig är näst att agera så är det kanske i längden ett bättre ide att ta det lite lugnt och se vad han gör. Ber om ursäkt för att jag är lite tråkig mot dig som sgat var, men detta är min högst objektiva åsikt.

 

Vad jag förståt så är det att du tänkt trycka på "Call €1", en motståndare betar innan du hunnit trycka, och när du trycker så är det "Call €50" istället. Det kan väl hända på alla siter som har en sådan knapp?

 

Ja precis, Seemsi du får nog förklara vad du menade om vi tolkat det du skrev fel. Men jag tolkade det som ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RaMz skrev:

 

Jag vet att jag är lite jobbig mot dig nu men jag tycker att man ska ransaka sig själv till 100% innan man börjar klaga på andra (ta det inte personligt). Trycker du på call 50$ så är det call 50$ du har trykt på, hur ska programmet veta att du ville trycka på call 1$. Mitt tips till dig är: Användt flervalsknapparna försiktigt eller använd dom inte alls, och om man spela NL och vet att personen innan dig är näst att agera så är det kanske i längden ett bättre ide att ta det lite lugnt och se vad han gör. Ber om ursäkt för att jag är lite tråkig mot dig som sgat var, men detta är min högst objektiva åsikt.

 

Är den verkligen helt objektiv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RaMz skrev:

 

Jag vet att jag är lite jobbig mot dig nu men jag tycker att man ska ransaka sig själv till 100% innan man börjar klaga på andra (ta det inte personligt). Trycker du på call 50$ så är det call 50$ du har trykt på, hur ska programmet veta att du ville trycka på call 1$. Mitt tips till dig är: Användt flervalsknapparna försiktigt eller använd dom inte alls, och om man spela NL och vet att personen innan dig är näst att agera så är det kanske i längden ett bättre ide att ta det lite lugnt och se vad han gör. Ber om ursäkt för att jag är lite tråkig mot dig som sgat var, men detta är min högst objektiva åsikt.

 

Är den verkligen helt objektiv?

 

..? Nej?

 

(bedöm logiken av mitt svar och utvärdera efter det din frågeställning, kom gärna med teorier och åsikter om du har någon teori om min objektivitet i frågan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RaMz skrev:

 

Jag vet att jag är lite jobbig mot dig nu men jag tycker att man ska ransaka sig själv till 100% innan man börjar klaga på andra (ta det inte personligt). Trycker du på call 50$ så är det call 50$ du har trykt på, hur ska programmet veta att du ville trycka på call 1$. Mitt tips till dig är: Användt flervalsknapparna försiktigt eller använd dom inte alls, och om man spela NL och vet att personen innan dig är näst att agera så är det kanske i längden ett bättre ide att ta det lite lugnt och se vad han gör. Ber om ursäkt för att jag är lite tråkig mot dig som sgat var, men detta är min högst objektiva åsikt.

 

Är den verkligen helt objektiv?

 

..? Nej?

 

(bedöm logiken av mitt svar och utvärdera efter det din frågeställning, kom gärna med teorier och åsikter om du har någon teori om min objektivitet i frågan)

 

En åsikt är per definition subjektiv, dvs att det är en persons uppfattning utifrån denne persons ramar och förutsättningar. Tror det var det hazeelnut var ute efter.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En åsikt är per definition subjektiv, dvs att det är en persons uppfattning utifrån denne persons ramar och förutsättningar. Tror det var det hazeelnut var ute efter.

 

//Hickmott

 

Jag är tveksam till att det var vad han var ute efter, även om så kanske var fallet. Det är i och för sig ganska så irrelevant för tråden. Dock kan jag omformulera det som att dte var min åsikt och att jag ansåg den vara relativt objektiv och diplomatisk, då jag ofta i klagomålssituationer anser att man inte ska klaga på något som främst uppstått för att man själv använd funktionen felaktigt. Sedan så är dte bra med feedback för att elliminera liknande händelser i framtiden, vilket är positivt för alla oss spelare och på så sätt direkt positivt för siterna.

 

Av ren nyfikenhet undrar jag bara nu helt oberoende av denna tråd: Tycker någon att min linje om att inte klaga på något där du själv handlat felaktigt är konstig? Argumentera gärna emot för rent personligt utvecklande syften(på mitt håll)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av ren nyfikenhet undrar jag bara nu helt oberoende av denna tråd: Tycker någon att min linje om att inte klaga på något där du själv handlat felaktigt är konstig? Argumentera gärna emot för rent personligt utvecklande syften(på mitt håll)

 

Jag tycker du har helt rätt och syftet med mitt inlägg var inte att klanka ner på dig.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syftet med mitt inlägg var inte att klanka ner på dig.

//Hickmott

 

Jag uppfattade det verkligen inte som att du klankade ner på mig så det är lugnt. Jag brukar inte vara så finkänslig. Jag tycker dte är jobbigt när folk ska ta illa upp hela tiden i diskussioner för det sägs ju så mkt av folk med olika åsikter så sålänge folk diskuterar på en bra nivå utan att typ använda skällsord ( heter det va?) så är jag bara positiv till att argumentera, jag tycker det är kul att argumentera.

 

puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förståt så är det att du tänkt trycka på "Call €1", en motståndare betar innan du hunnit trycka, och när du trycker så är det "Call €50" istället. Det kan väl hända på alla siter som har en sådan knapp?

 

NEJ det händer inte på alla sajter

 

Jag vet att jag är lite jobbig mot dig nu men jag tycker att man ska ransaka sig själv till 100% innan man börjar klaga på andra (ta det inte personligt). Trycker du på call 50$ så är det call 50$ du har trykt på, hur ska programmet veta att du ville trycka på call 1$. Mitt tips till dig är: Användt flervalsknapparna försiktigt eller använd dom inte alls, och om man spela NL och vet att personen innan dig är näst att agera så är det kanske i längden ett bättre ide att ta det lite lugnt och se vad han gör. Ber om ursäkt för att jag är lite tråkig mot dig som sgat var, men detta är min högst objektiva åsikt.

 

Men jag förstår inte riktigt vad det är för skillnad i funktionalitet du hävdar att det är. Menar du att man trycker i "Call €1", motståndaren gör ett €50-bet och man sedan auto-synar det?

 

Men åhhh, att ni inte förstår.

 

En gång till:

 

Precis "samtidigt" som jag trycker ner musknappen för att markera checkboxen call 0.5 så går spelaren före (eller om spelare i mellan har autofoldat) all-in vilket gör att innebörden (och texten på) av checkboxen ändras till all-in. Antingen precis efter att jag sänt impulsen till fingret att trycka eller efter trycket men innan programmet hunnit reagera. Så som det är gjort hos 24h så finns det en tidslucka där detta är möjligt utan att jag kan göra något åt det.

 

Som jag redan beskrivit så går det att lösa på flera sätt:

 

Alt 1. Ha ett tidsintervall mellan höjning och kryssande i checkboxar. Klickar jag inom säg två tiondelar efter att innebörden har ändrats så går klicket inte igenom.

 

Alt 2. Flytta checkboxen efter höjning. Eller ha olika Så fungerar det hos Expekt idag

 

Jag har aldrig spelat hos Ladbrokes och om det fungerar lika dåligt där så är det ju lika illa.

 

Att slänga ur sig saker som "om du inte kan hantera det så använd det inte" är ju rent löjligt. Förklara gärna för mig hur man ska använda förvalsknapparna för call och vara säker på att man callar det som står i rutan när jag påbörjar klickandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ det händer inte på alla sajter

Det har fungerat på samma sätt som på 24h på alla siter jag lirat på som har en sådan knapp. Därav frågan, och det är väl inte konstigt att vi inte förstår vad du pratar om när vi inte sett alternativet?

 

Att slänga ur sig saker som "om du inte kan hantera det så använd det inte" är ju rent löjligt. Förklara gärna för mig hur man ska använda förvalsknapparna för call och vara säker på att man callar det som står i rutan när jag påbörjar klickandet?

Men som du beskriver det så är det ju faktiskt så att det står beloppet du tänker syna när du tänker klicka. Det är ingen ovanlig, men dålig, lösning 24h har använt sig av här. Förhoppningsvis kan de ju fixa det nu, men jag gissar att det dröjer lite innan det kan ordnas.

 

Sättet man använder sig av sådana knappar på är helt enkelt jäkligt försiktigt. Själv använder jag aldrig sådana knappar i big-bet pga risken för feltryck. Så jag tycker att det är ett utmärkt råd att inte använda det om man inte känner sig säker på att hantera det, jag följer det ju själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...