Gå till innehåll

Hur lång kan en winningstreak bli?


FreeAgentFrog

Recommended Posts

Ursäkta för att jag inte kan skriva a med o över, (ä - en prick), hoppas ni kan läsa rubriken och inlägget ända.

 

1. Hur lang winningstreak kan man ha? Jag har sjuk lotto nu och vinner alla min coinflips när jag spelar, jag vet att vissa pastar att proffs kan ha loosingstreaks pa flera ar, kan det vara sa länge?

 

2. Hur manga SnGs behöver man spela innan man far fram sin ROI +- 10%? Sen jag började föra statistik pa spelandet har jag en ROI pa 69%, dock bara 45 sngs som jag vet är tok för lite. Men hur manga maste man spela innan det sager nagonting? Räcker 500st?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Att ha en losing streak på flera år säger ju inte så mycket om man inte vet hur många händer snubben ifråga spelar. Ska man bli yrkesspelare så är standardrekommendationen dock att man har avsatt pengar till levnadskostnader för minst 6 månader, då det är så lång en losing streak kan förväntas vara om man spelar på heltid. Sklansky har krattat ner en formel för detta i någon bok (för turneringar är det mycket mer). Spelar du 10 bord samtidigt online 8h/dag så behöver du typ lite fickludd, då variansen hinner jämna ut sig innan det är dags att köpa ny mjölk.

 

2. Får någon mattenö... jag menar matteexpert svara på istället för mig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer ett väldigt personligt o inte uträknat svar, men tur kan du ha i en vecka kanske. sen smäller kortleken dig på fingrarna (kan gå plus även då, men man känner mothugget hela tiden). spelar du mkt kommer det perioder då du torskar rakt ut varje vecka, men inbland spelar man ikapp dem samma session.

 

sen snackar alla om att man ska spela si o så många händer el sng för o kunna läsa ngt, tror folk tänker fel här.

 

spelar du 500sng borde de sista hundra vara mkt bättre resultat än de första hundra pga lite mer erfarenhet plus lite reads mm mm. tror man ska läsa "lutningen" på kurvan över ett visst antal händer för att se hur bra an presterar. under dessa 10dagar spela jag bra, sen vart det mkt tjafs hemma o jag spela sämre en vecka el jag vart övermodig el vad som helst.

 

tror det handlar om form precis som idrottsmän i övrigt.

 

om du kan utvärdera ditt eget spel känner du när du slaktar (även om du inte alltid vinner pga variansen) o då kan du läsa av statistiken bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svarar angående SnG då det är det jag pysslar med mest.

 

Winning/losing streaks i dessa kan lätt pågå i flera hundra turneringar, men efter 500 tycker jag man borde ha en ok bild av hur det ligger till.

 

Om du tänker på att 3 "extra" vunna/förlorade coinflips på bubblan/HU(med 10 manna 50/30/20 struktur) höjer/sänker din ROI med 5.5% över hundra turneringar så är det lätt att inse hur mycket det kan svänga.

 

Ska lägga till lite meningslös statistik från mitt eget spel så Psykologen får något att klaga på. Har spelat cirka 1500 $11 SnG på Party och ligger kring 16-17% ROI under dessa. Har lyckats åstadkomma streaks på 100 turneringar med 45% ROI samt ännu längre streaks med 0% ROI under den perioden.

 

Dina 45 SnG säger tyvärr väldigt lite om din "sanna" ROI, men det är högst troligt att du haft en del flyt, och även ganska troligt att du är en vinnande spelare på den nivån :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska tillägga att jag lirar mest 6manna sng då jag tycker tiomanna blir så segt o sen blir det all in krig mellan fler personer , 5kanske tom. snabbt o aggresivt ska det vara med lite tid i början att plocka ngn av fiskarna.

 

tror faktist det blir stor skillnad i stats o likn mellan 6-10manna. borde vara mindre swings o snabbare utplaning i stats på 6manna.

 

sen måste jag bara fråga jackrabit slim:

mena du att du hade längre perioder än 100st då din return 0%. plus minus noll då, el brakförlust?

ROI borde ju faktist skrivas 116% för att underlätta o skriva om man torskar(85% tex), men låt oss inte starta en till sån disskusion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en 0% ROI (break even) streak som varade nästan 200 turneringar. Det är mycket troligt att jag under denna period hade ett 100-block där jag förlorade en del pengar, och jag är ganska säker att jag över hela perioden på 1500 turneringar kan hitta ett gäng 50-70 streaks där jag backade ganska mycket.

 

Min största downswing låg kring 25 inköp har jag för mig och jag hade OOTM streaks på upp till 13-14 turneringar som värst.

 

Har bytt konton några gånger, så jag har inte kvar en hel databas med alla 1500 turneringar, men om det är av verkligt intresse kan jag försöka plocka ihop en sån och kolla ordentligt. Dock kan man ju strunta i sånt här empiriskt trams och bara simulera det hela om man är verkligt intresserad. Har sett program som gör detta på 2+2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...