jozoa Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 ***** Hand History for Game 34819xxxxx ***** $25 NL Texas Hold'em - Thursday, February 02, 13:58:49 EDT 2006 Table Table 65191 (6 max) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 3: ROCK_EATER ( $43.83 ) Seat 5: malachi133 ( $22.06 ) Seat 2: HERO ( $26.05 ) Seat 6: Party_Nurse ( $28.75 ) Seat 1: J786ames ( $24.75 ) Seat 4: CountMack ( $24.65 ) Party_Nurse posts small blind [$0.10]. J786ames posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Qs Ah ] HERO raises [$1]. ROCK_EATER calls [$1]. CountMack folds. Party_Nurse folds. J786ames folds. ** Dealing Flop ** [ 6s, 9d, 4h ] HERO bets [$1.75]. ROCK_EATER calls [$1.75]. ** Dealing Turn ** [ As ] HERO checks. ROCK_EATER bets [$5]. morteloe calls [$5]. ** Dealing River ** [ 2h ] HERO checks. ROCK_EATER bets [$18]. HERO ??? Vad göra i detta läge? Spelare i sig är väldigt TAG men kan helt plötsligt växla tempo och spela 5-6 händer i rad... Med tanke på att jag CB-ar på flop och checkar turn så borde han ana svaghet och sätta mig på ngt drag då jag bara synar hans turnbet. Rivern är tämligen helt obetydleselös vilket ger honom bra läge att försöka köpa potten då jag även checkar rivern och indikerar missat drag/lågt par. Syna eller lägga? Han kan sitta och fula sig med ett set/två par eller något liknande? Hur skulle ni göra och varför skulle ni göra som ni gör? Citera
psatiw Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Du foldar såklart, eftersom du är slagen. Citera
Bernt Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 beta turn., du träffar efter ditt CB, abc på NL25 e visan! Citera
psatiw Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 beta turn Åh, tyckte det var bet/call på turn - såg inte att du checkade den. Då är det ju en lite annan situation. Och isåfall, verkligen som Bernt säger: varför check-synar du turn?! Nu när du har checkat turn kanske du får ta och syna rivern också, även om jag tror att du fortfarande oftast är slagen (givet storleken på hans bet). Bettar du turn och han pushar river kunde du foldat lättare. Som handen spelades nu skulle jag sätta dig på typ TT-QQ om jag var fi, och visst fan kan han försöka sig på att bluffa bort en sådan. Citera
tikhal Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Acerag tvåpar som hoppas att du betalar med ensamt ess. Citera
robster80 Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Acerag tvåpar som hoppas att du betalar med ensamt ess. Tror också det Citera
cheunce Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 På denna nivå ska man inte vara säker på att fi två par. Din check lurar ofta personer till att du har ett drag och inte A och då kan de tänka sig göra liknande move med en bluff. Fast nu säger du att han är TAG så då är det troligt att han har två par eller triss. Hans bet på turn luktar försvar av sin hand mot möjliga flushdrag så jag hade lagt mig och laddat in mer pengar. Citera
jozoa Postad 3 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 3 Februari , 2006 På denna nivå ska man inte vara säker på att fi två par. Din check lurar ofta personer till att du har ett drag och inte A och då kan de tänka sig göra liknande move med en bluff. Fast nu säger du att han är TAG så då är det troligt att han har två par eller triss. Hans bet på turn luktar försvar av sin hand mot möjliga flushdrag så jag hade lagt mig och laddat in mer pengar. Korrekt analys. Min check-syn på turn fintade honom tydligen. Jag satt och stekte ett tag innan jag bestämde mig för att syna mest för att jag trodde att han utnyttjade turnesset som scarecard och försökte köpa potten med ex 99, 1010 i hålet. HERO checks. ROCK_EATER bets [$18]. HERO is all-in [$18.30] ROCK_EATER calls [$0.30] HERO shows a piar of aces [Qs Ah] ROCK_EATER shows ace high [8s 7s] HERO wins main pot [$52.30] with a pair of aces. Citera
cheunce Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 HERO checks. ROCK_EATER bets [$18]. HERO is all-in [$18.30] ROCK_EATER calls [$0.30] HERO shows a piar of aces [Qs Ah] ROCK_EATER shows ace high [8s 7s] HERO wins main pot [$52.30] with a pair of aces. Nu förstår man hans höjning på turn eftersom han förutom stegdraget han fick på floppen även får flushdraget. Har själv märkt att checka när A kommer turn ofta får killarna på denna nivå att försöka sno potten på rivern. Citera
bossbaver Postad 3 Februari , 2006 Rapport Postad 3 Februari , 2006 Acerag tvåpar som hoppas att du betalar med ensamt ess. tror oxå det men hatar att inse det, utan synar snällt river oxå... Citera
Recommended Posts