jackbalsam Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 Spelade SM på expekt igår. När jag var nere på 7-8 gick jag allin med AT från mittpos och blev bustad av AJ. Inte så mycket att säga om det. Däremot kom jag på att direkt när jag blivit synad (innan korten visats) så tänkte jag nåt i stil med, "suck då var var det kört, är garanterat dominerad". Det var jag ju också så jag undrar hur rätt det gentligen är att ställa med AT i såna lägen? Eftersom man så ofta är dominerad när man blir synad kan man väl nästan hellre gå allin med två småkort eller J4 eller vad som helst? Några tankar? EDIT: Kan tillägas att jag hade en tight image eftersom jag fått skit hela turneringen och inte gjort så mycket moves med dåliga kort. Citera
Dionysos Postad 2 Februari , 2006 Rapport Postad 2 Februari , 2006 håller med dig i ditt resonemang att man ofta är dominerad emn det händer också ofta att man blir nersynad av händer som QK eller pockets mellan 55-99 och i sådana lägen är ju AT mycket bättre än random men det är lite av en balansgång. jag hade nog ställt all in i ditt läge Citera
jackbalsam Postad 2 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2006 Fast jag tror inte dom synar med pp lägre än 77, egentligen högre typ 99. Så det gör att det är tre händer där jag itne är dominerad, och då är det i princip coinflip alla gånger. Citera
olleolle Postad 6 Februari , 2006 Rapport Postad 6 Februari , 2006 Spelade SM på expekt igår. När jag var nere på 7-8 gick jag allin med AT från mittpos och blev bustad av AJ. Inte så mycket att säga om det. Däremot kom jag på att direkt när jag blivit synad (innan korten visats) så tänkte jag nåt i stil med, "suck då var var det kört, är garanterat dominerad". Det var jag ju också så jag undrar hur rätt det gentligen är att ställa med AT i såna lägen? Eftersom man så ofta är dominerad när man blir synad kan man väl nästan hellre gå allin med två småkort eller J4 eller vad som helst? Några tankar? Ja, det är helt omöjligt att svara på när du inte talar om hur stora blindsen är. Är big blind 2000 är det ett solklart ställ, är big blind 200 så är det inte ett ställ. EDIT: Menade du att du var nere på 7-8 tusen förresten? Eller var 7-8 ngt annat? Citera
Recommended Posts