Gå till innehåll

Juster går o fiskar


Juster

Recommended Posts

Hej och hjärtligt välkommen!

 

Varför?

För att få lite struktur och koll på läget tänkte nu även jag börja skriva dagbok om mitt pokerspelande. Detta gör jag för mitt eget nöjes skull. Jag kommer posta HHs och tankar om poker för att då o då reflektera över mitt spelande och se om jag utvecklas.

 

Presentation

Vi börjar med en liten presentation. Jag heter Andreas, är 26 år och har spelat poker sen november 2005. Just nu så pluggar jag programvaruteknik samtidigt som jag försöker lyckas som låtskrivare. Jag har inga illusioner om att jag skall bli pokermiljonär.. tycker bara det är kul att spela. Har inte läst några pokerböcker men har lärt mig en hel del genom att läsa o posta i handanalysen här på forumet.

 

När/Var/Hur?

Min BR är uppe/nere i drygt $600. Den skall förvaltas hos Party poker och deras NL25 bord. Spelar två stycken 10-manna bord åt gången. Det kan även tänkas att det blir några SNG-perioder men just nu är mitt SNG-självförtroende för dåligt så det ligger på is. Poker office skall användas för statistik.

 

Styrkor:

- Tiltar i princip aldrig

- Går det dåligt har jag inga problem att släppa pokern o göra nått annat.

- Har grepp om basic ABC-poker. Spelar TAG.

- Ganska fokuserad och försöker skaffa reads.

 

Svagheter:

- Har svårt att släppa händer som TPTK, AA, KK när man åker på re-raise trots att det är väldigt lite bluffar på min nivå.

- Dålig på att stjäla blinds och potter när jag sitter med halvskit.

- Lite för passiv preflop om jag inte har AA, KK, QQ.

- Har ett ohälsosamt förhållande till kort som är suited i :spade: eller :heart:. Kan ibland gå med bara för att handen är så snygg.

 

 

Resultat (fyller på här en gång i månaden):

Februari: BR = $1140 (vinst $540)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 68
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej, började som sagt lira på party poker idag för första gången. $100 bonus vankas samt en fin kortlek från pf.nu. Blev rätt lite poker men vid första anblicken var det väldigt tight spel från alla. Jag som blivit lovad fisk och lösa spelare i överflöd :(

 

Jag lyckades pricka in AA två händer i rad mot enda tomten vid bordet. Ena gången nappade han och det räckte för att gå plus idag.

 

***** Hand History for Game 3482200551 *****

$25 NL Texas Holdem - Thursday, February 02, 15:06:37 EDT 2006

Table Table 64882 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: Japi69 ( $56.50 )

Seat 2: Morphious99 ( $30 )

Seat 4: kxu76 ( $22 )

Seat 5: csomosk ( $21.60 )

Seat 7: durre79 ( $38.50 )

Seat 8: Forrest_1980 ( $25.50 )

Seat 9: MAVERICK2477 ( $8.50 )

Seat 10: maluw ( $32.15 )

Seat 3: GustavBA ( $25 )

csomosk posts small blind [$0.10].

durre79 posts big blind [$0.25].

GustavBA posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to durre79 [ As Ah ]

Forrest_1980 folds.

maluw folds.

Japi69 calls [$0.25].

>You have options at Table 65783 Table!.

boozer224 has joined the table.

Morphious99 folds.

GustavBA checks.

kxu76 calls [$0.25].

csomosk calls [$0.15].

durre79 raises [$1.75].

Japi69 folds.

GustavBA folds.

kxu76 calls [$1.75].

csomosk calls [$1.75].

** Dealing Flop ** [ 6c, Qc, 7s ]

csomosk checks.

durre79 bets [$5].

kxu76 calls [$5].

csomosk folds.

** Dealing Turn ** [ 9d ]

>You have options at Table 65783 Table!.

durre79 bets [$15].

kxu76 is all-In [$15]

** Dealing River ** [ 9h ]

durre79 shows [ As, Ah ] two pairs, aces and nines.

kxu76 doesnt show [ 8s, Qs ] two pairs, queens and nines.

durre79 wins $44.20 from the main pot with two pairs, aces and nines.

Forrest_1980 has left the table.

Game #3482207270 starts.

#Game No : 3482207270

 

Resultat: + $40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny dag, en ny chans att vinna pengar.

 

Jag fick tipset att lira mellan 23:00 - 07:00 på party poker. Skulle tydligen vara lite mindre tight då. Det var det. Satte mig ner kl 02:00 och riktade framförallt in mig på en speciell. Efter 100 spelade händer hade han sett 97% av flopparna och synat med ALLT åtminstonde till river. Han hade även spelat av mig ungefär två inköp med detta spel. Sorgligt men jag sov gott ändå.

 

Förmiddagen ägnade jag åt cash games och att cleara bonusen. Gick ca: $20 plus och party pokers bonus måste vara den lättaste att cleara av alla sajter. Nu på kvällen har jag lirat lite $10+1 SNGs trots att jag sa att jag inte skulle göra det. Resultat: $30

 

Totalt: + $18 samt + $100 för bonus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit skit skit. Jag ger upp party poker för ett litet tag. Finns flera anledningar:

 

1. Kan inte se players/flop i lobbyn.

 

2. Kan inte se vilken nationalitet spelarna har. Båda dessa använder jag friskt på andra sajter när jag väljer bord.

 

3. Enligt mig så spelar folk aldelles för tight. En duktig LAG spelare skulle förmodligen krossa borden men det kan inte jag. Har tur om man får syn av en person med sin 4xBB höjning o de foldar så gott som alltid när man bettar pot på floppen.

 

Jag skall prova en sajt till innan jag väljer vart jag skall spela. Ska prova Pacific poker nu. Gillar jag inte pacific blir det Ladbrokes eller B2B där jag hittat mycket synbenägna motståndare.

 

Det totala resultatet för party poker:

CGs: + $5.44

SNGs: + $1

:)

 

Kommer förmodligen återkomma till party och spela SNGs där men först skall jag hitta rätt CG-sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte även illustrera en av mina listade svagheter med hjälp av en HH från igårnatt.

 

 

Jag vet att cornhollia spelar bra och inte är en tomte. Ändå lyckas jag hitta syn :(

 

***** Hand History for Game 3489985635 *****

$25 NL Texas Holdem - Friday, February 03, 21:40:25 EDT 2006

Table Table 69156 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 8

Seat 3: durre79 ( $19.60 )

Seat 8: ER_Minh ( $9.35 )

Seat 2: cornhollia ( $26.10 )

Seat 5: Mr_Eus ( $27.50 )

Seat 9: AAQueens ( $43.95 )

Seat 4: Iggy333 ( $25 )

Seat 10: nws103 ( $16.90 )

Seat 6: AntiguaDave ( $5 )

nws103 posts small blind [$0.10].

cornhollia posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to durre79 [ Ac Kc ]

durre79 raises [$1].

Iggy333 folds.

Mr_Eus folds.

AntiguaDave has left the table.

>You have options at Table 66344 Table!.

ER_Minh folds.

AAQueens folds.

nws103 folds.

cornhollia calls [$0.75].

** Dealing Flop ** [ Ah, 9d, Ts ]

cornhollia checks.

durre79 bets [$2].

cornhollia calls [$2].

** Dealing Turn ** [ 7d ]

wayne576 has joined the table.

cornhollia checks.

durre79 bets [$6].

cornhollia is all-In [$23.10]

durre79 is all-In [$10.60]

** Dealing River ** [ 6s ]

durre79 shows [ Ac, Kc ] a pair of aces.

cornhollia shows [ 9s, 9h ] three of a kind, nines.

cornhollia wins $6.50 from side pot #1 with three of a kind, nines.

cornhollia wins $37.35 from the main pot with three of a kind, nines.

Game #3489992485 starts.

#Game No : 3489992485

 

Har fått tips om att jag borde checkat på turn alternativt foldat vid omslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag e så jäkla velig :) Först säger jag att jag ska förvalta pengarna hos party poker, sen säger jag att jag ska byta till pacific poker men innan jag vet ordet av har jag öppnat ett konto hos HeyPoker och lirar där nu. Satte in 580€ och lämnade några dollars på neteller... förlorade ett inköp på växlingsavgiften.

 

Jag var tvungen att gå upp till NL50 för att ens ha en chans att cleara deras bonus, tror inte jag kommer hinna ändå.

 

Dolda sets är det absolut bästa sättet att tjäna pengar i poker enligt mig och man blir så glad när det händer.

 

Players:

Boosted (EUR 20,60 in seat 1)

MrCreepy (EUR 54,05 in seat 2)

Finnisher (EUR 36,50 in seat 3)

fuknaces (EUR 48,90 in seat 4)

ImOnE-UYA (EUR 52,25 in seat 5)

cheezz1 (EUR 54,92 in seat 6)

LongHobbA (EUR 42,15 in seat 7)

durred (EUR 47,70 in seat 8)

 

Dealer: fuknaces

Small Blind: ImOnE-UYA (0,25)

Big Blind: cheezz1 (0,50)

 

durred was dealt: 7d - 7h

 

LongHobbA Call (0,50)

durred Call (0,50)

Boosted Fold

MrCreepy Fold

Finnisher Call (0,50)

fuknaces Fold

ImOnE-UYA Raise (2,00)

cheezz1 Fold

LongHobbA Call (1,75)

durred Call (1,75)

Finnisher Fold

 

Flop Ks - 7s - Qd

 

ImOnE-UYA Bet (5,50)

LongHobbA Fold

durred Raise (14,00)

ImOnE-UYA Raise (41,00)

durred All-In (31,45)

ImOnE-UYA Payback (1,05)

 

Turn Ks - 7s - Qd - 5h

River Ks - 7s - Qd - 5h - Th

 

ImOnE-UYA shows: Ad - Ah (a pair of aces)

durred shows: 7d - 7h (three of a kind, sevens)

 

durred wins: EUR 95,65 (with three of a kind, sevens)

Rake: EUR 3,00

 

Resultat för natten: 43€ (623€)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått tips om att jag borde checkat på turn alternativt foldat vid omslaget.

 

 

Nja checkar du turn så visar du ju svaghet och om han kanske sitter K X och då bettar, vad gör du då? Tror du att du har han så ska du betta, fast visar han mkt styrka preflopp kanske man kan sätta han på AA ex och då kan du kanske som du skrev checka, men jag tycker att det är rätt att betta där.

 

Att du bettar pott på turn är inget jag skulle föredra, i detta läge kanske du ska betta 3 dollar, gör han en hård re raise ex går all in så bör du nog lägga den även om dte kan vara svårt på NL25 då dem kan gå all in med ex K och skit kicker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det inte gått nå vidare även om jag inte spelat så mkt. Tagit en liten funderare på vart mina läckor kan ligga. Kommigt fram till att den största läckan måste vara draghänder, stege och färg.

 

Man träffar så sällan och man får sällan betalt när man väl träffar. När det ligger färgdrag brukar jag ta hand om bettandet, nära pot på flop, halvpot på turn. Så jag funderar på att nästan helt skita i färg o stegar.

 

Den andra läckan är händerna KQ/AQ. Jag har kommigt fram till att inte spela KQ/AQ OM jag först måste syna en höjning på +4xBB från en motståndare jag tror är duktig. Alltså, jag kan spela dessa händerna men bara om det är jag som sköter höjning och betting :)

 

Men jag kan iaf säga att jag utvecklats lite den här månaden. Tar med en HH som bevis. Tidigare hade jag nog varit ännu mer aggro preflop o definitivt inte släppt på flopp.

 

Game # 240740456 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Finspang"

Game ended 2006-02-05 22:53:29 GMT+01:00

 

Players:

Orren11 (EUR 3,55 in seat 1)

levan (EUR 3,89 in seat 2)

Troija (EUR 25,28 in seat 3)

stp_75 (EUR 5,09 in seat 4)

Juicemo79 (EUR 10,95 in seat 5)

tomtepappa (EUR 29,65 in seat 6)

durred (EUR 19,20 in seat 7)

MrPerL (EUR 4,61 in seat 8)

 

Dealer: Orren11

Small Blind: levan (0,10)

Big Blind: Troija (0,20)

 

durred was dealt: Qc - Qs

 

stp_75 Fold

Juicemo79 Fold

tomtepappa Raise (1,00)

durred Raise (3,00)

MrPerL Fold

Orren11 Fold

levan Fold

Troija Fold

tomtepappa Raise (5,00)

durred Call (3,00) <-- Känner mig rätt slagen här men vill iaf se om det kommer en extra-dam på flop.

 

Flop 8c - Ad - Jh

 

tomtepappa Bet (5,00)

durred Fold

tomtepappa Payback (5,00)

 

tomtepappa shows: Kd - Kh (a pair of kings)

 

tomtepappa wins: EUR 11,70 (with a pair of kings)

Rake: EUR 0,60

 

Resultat: -10€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det inte gått nå vidare även om jag inte spelat så mkt. Tagit en liten funderare på vart mina läckor kan ligga. Kommigt fram till att den största läckan måste vara draghänder, stege och färg.

 

Man träffar så sällan och man får sällan betalt när man väl träffar. När det ligger färgdrag brukar jag ta hand om bettandet, nära pot på flop, halvpot på turn. Så jag funderar på att nästan helt skita i färg o stegar.

 

Den andra läckan är händerna KQ/AQ. Jag har kommigt fram till att inte spela KQ/AQ OM jag först måste syna en höjning på +4xBB från en motståndare jag tror är duktig. Alltså, jag kan spela dessa händerna men bara om det är jag som sköter höjning och betting :)

 

 

Tycker du tänker lite fel, för det första om du exempelvis har färg eller stegdrag och ex 4 eller 3 st till är med i potten och du snackar först kan du checka, bettar någon mkt kanske pott på flopp kan du eventuelt checksyna för att hoppas på ex färg eller stege.

 

Är du heads up mot någon och du snackar först och du har ett drag ska du givetvis betta och synar han och du inte törs betta kan du ju checka turn vilket gör att du kan bli läst att sitta på ett drag, för då kommer du folda hans eventuella bet.

 

Nej betta halv pott på turn och re reisar han för mkt kan du folda eventuellt checksyna.

 

Dessutom är AQ/KQ inte alls dåliga händer att du slänger dem mot en 4*bb bet, okey KQ off kan man kanske slänga beroende på position men AQ tycker iaf jag är en skön hand. Har då båda dessa händer suited är det en solklar syn preflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det inte gått nå vidare även om jag inte spelat så mkt. Tagit en liten funderare på vart mina läckor kan ligga. Kommigt fram till att den största läckan måste vara draghänder, stege och färg.

 

Man träffar så sällan och man får sällan betalt när man väl träffar. När det ligger färgdrag brukar jag ta hand om bettandet, nära pot på flop, halvpot på turn. Så jag funderar på att nästan helt skita i färg o stegar.

 

Den andra läckan är händerna KQ/AQ. Jag har kommigt fram till att inte spela KQ/AQ OM jag först måste syna en höjning på +4xBB från en motståndare jag tror är duktig. Alltså, jag kan spela dessa händerna men bara om det är jag som sköter höjning och betting :)

 

 

Tycker du tänker lite fel, för det första om du exempelvis har färg eller stegdrag och ex 4 eller 3 st till är med i potten och du snackar först kan du checka, bettar någon mkt kanske pott på flopp kan du eventuelt checksyna för att hoppas på ex färg eller stege.

 

Är du heads up mot någon och du snackar först och du har ett drag ska du givetvis betta och synar han och du inte törs betta kan du ju checka turn vilket gör att du kan bli läst att sitta på ett drag, för då kommer du folda hans eventuella bet.

 

Nej betta halv pott på turn och re reisar han för mkt kan du folda eventuellt checksyna.

 

Ett tips är att du alltid ska betta ut på flopp , även om du missar flopp med ex AK, för då blir det svårare för dem att sätta dig på drag triss eller toppar osv.

Turn kan du om du får syn eventuelt betta halvpott för att se hur han agerar. Men bluffa sällan river, bara onödigt om du inte tror att han inte har ett skit.

 

Dessutom är AQ/KQ inte alls dåliga händer att du slänger dem mot en 4*bb bet, okey KQ off kan man kanske slänga beroende på position men AQ tycker iaf jag är en skön hand. Har då båda dessa händer suited är det en solklar syn preflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du tänker lite fel, för det första om du exempelvis har färg eller stegdrag och ex 4 eller 3 st till är med i potten och du snackar först kan du checka, bettar någon mkt kanske pott på flopp kan du eventuelt checksyna för att hoppas på ex färg eller stege.

 

Är du heads up mot någon och du snackar först och du har ett drag ska du givetvis betta och synar han och du inte törs betta kan du ju checka turn vilket gör att du kan bli läst att sitta på ett drag, för då kommer du folda hans eventuella bet.

 

Nej betta halv pott på turn och re reisar han för mkt kan du folda eventuellt checksyna.

 

Ett tips är att du alltid ska betta ut på flopp , även om du missar flopp med ex AK, för då blir det svårare för dem att sätta dig på drag triss eller toppar osv.

Turn kan du om du får syn eventuelt betta halvpott för att se hur han agerar. Men bluffa sällan river, bara onödigt om du inte tror att han inte har ett skit.

 

Dessutom är AQ/KQ inte alls dåliga händer att du slänger dem mot en 4*bb bet, okey KQ off kan man kanske slänga beroende på position men AQ tycker iaf jag är en skön hand. Har då båda dessa händer suited är det en solklar syn preflopp.

 

Tackar för tipsen, uppskattar det!

 

Kanske kan omvärdera åtminstonde AQ till att syna floppen, ska jag snacka först kan jag prova med ett potbet, sen omvärdera på turn om jag fått syn, fortsätter inte mot re-raise.

 

Har lessnat lite på poker får jag säga. Knappt lirat nått cash games alls. Inatt körde jag en NL 5€ freezeout som jag hamnade ITM i. Idag på förmiddagen körde jag en NL 15€ (1 rebuy) och även där hamnade jag ITM. Tyvärr var det ju bara minsta utbetalningssteget jag fixade på dessa båda men vinst är vinst. Även mkt roligare än att grinda CGs. Bonusen har jag gett upp hoppet om då jag endast skrapat ihop 111 VIP trots att jag tycker jag spelat en del.

 

Resultat: 41€ (654€)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag spelat lite SNGs på party. Ny sajt igen... don't ask, men ja.. jag e nog lite dum i huvvet :) Har inte så bra koll på hur mkt jag plussat/gått minus sen igår pga växlingskurser o avgifter när man tar ut euro till ett netellerkonto som är i dollar.

 

Lär inte posta så mkt HHs medans jag lirar SNGs på party. Det finns helt enkelt inget utrymme för finlir. Misslyckas man med en raise + continuation bet i början är man ju i princip potcommited nästa raise. Att lägga TPTK mot en re-raise känns oftast inte heller aktuellt. Kul med lite action iaf!

 

Onödig statistik men kanske kan va kul att se hur mkt det svänger såhär i början:

Spelade på partys 10+1: 12st

ITM: 41.67%

ROI: 13.64%

 

 

Vet inte resultat men BR är på: $811

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortsatt spela SNGs. Har väl inte gått så jättebra och jag har en negativ ROI. Försöker inte tänka på det så mkt. Ska först o främst försöka förbättra spelet när vi är 3 kvar. Jag har för många 2:a o 3:e platser.

 

Men nu ska jag ha pokerpaus på en vecka eller så. Drar till Gotland imorrn för att festa, träffa polare o skriva låtar. Blir nog skitskojj med undantag från resan som tar 9h.

 

BR: $773

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tillbaka efter en vecka på Gotland. Var grymt! Inte haft nått sug eller ens tänkt på poker öht vilket var skönt! Men väl hemma provade jag lite CG. Var lite darrigt men kom väl in i det till slut.

 

Loosade lite mer pengar innan jag åkte men idag gick jag väl $10 plus.

 

BR: $753

 

Postar även ett par HHs som jag gärna tar kommentarer på.

 

Tvåpar på flop blir oftast skit för mig. Vilket visade sig i denna handen som jag spelade riktigt mesigt. Kanske borde check-folda/syna river? Men sista höjningen gör han väl inte med nått annat än en hand som slår min? Eller kanske om man kollar på min sista HH :)

 

** Game ID 430173198 starting - 2006-02-16 21:41:51

** Gold Star [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- Thegeniusmad sitting in seat 1 with $4.60 [Dealer]

- Evop sitting in seat 2 with $14.70

- durre79 sitting in seat 3 with $19.60

- drgriff sitting in seat 4 with $17.26

- w1314 sitting in seat 5 with $6.38

- Mikeyhibs sitting in seat 6 with $9.91

- topspec sitting in seat 7 with $9.80

- roverthtaeh sitting in seat 8 with $13.12

- BlueSkies sitting in seat 9 with $27.67

- hihandhorse sitting in seat 10 with $50.04

Evop posted the small blind - $0.10

durre79 posted the big blind - $0.20

** Dealing card to durre79: Queen of Hearts, 6 of Spades

drgriff called - $0.20

w1314 folded

Mikeyhibs called - $0.20

topspec folded

roverthtaeh folded

BlueSkies folded

hihandhorse called - $0.20

Thegeniusmad called - $0.20

Evop called - $0.20

durre79 checked

** Dealing the flop: Jack of Hearts, Queen of Spades, 6 of Hearts

Evop checked

durre79 bet - $1.00

drgriff folded

Mikeyhibs folded

hihandhorse called - $1.00

Thegeniusmad folded

Evop folded

** Dealing the turn: 10 of Diamonds

durre79 bet - $2.00

hihandhorse called - $2.00

** Dealing the river: 8 of Spades

durre79 bet - $3.00

hihandhorse raised - $6.00

durre79 folded

hihandhorse mucks:

hihandhorse wins $15.55 from the main pot

End of game 430173198

 

 

Jag brukar alltid syna sånna här höjningar med PP för att träffa triss. Denna gången bestämde jag mig för att inte göra det pga att jj121 hade sån liten stack, fel tänkt? Hur spelar ni PP?

 

** Game ID 430190040 starting - 2006-02-16 21:55:03

** Nomad [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- w1314 sitting in seat 1 with $1.80

- ukram65 sitting in seat 2 with $18.97

- durre79 sitting in seat 4 with $18.60 [Dealer]

- Swede2000 sitting in seat 5 with $8.92

- bergholt sitting in seat 6 with $31.80

- _Louie_ sitting in seat 7 with $20.22

- topspec sitting in seat 8 with $6.60

- Shark96 sitting in seat 9 with $25.88

- jj121 sitting in seat 10 with $8.41

Swede2000 posted the small blind - $0.10

bergholt posted the big blind - $0.20

w1314 posted to play - $0.20

** Dealing card to durre79: 2 of Clubs, 2 of Spades

_Louie_ folded

topspec called - $0.20

Shark96 called - $0.20

jj121 raised - $1.20

w1314 folded

ukram65 folded

durre79 folded

Swede2000 folded

bergholt folded

topspec called - $1.20

Shark96 called - $1.20

** Dealing the flop: 8 of Hearts, 3 of Diamonds, 8 of Clubs

topspec checked

Shark96 checked

jj121 bet - $4.00

topspec folded

Shark96 folded

jj121 mucks:

jj121 wins $7.90 from the main pot

End of game 430190040

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite för vågat att checka två gånger med detta monster? Hade egentligen väntat mig att få göra en check-raise redan på flop men icke.

 

** Game ID 430216307 starting - 2006-02-16 22:16:22

** Gold Star [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- topbuzzman sitting in seat 1 with $9.49

- Evop sitting in seat 2 with $17.81

- durre79 sitting in seat 3 with $16.53

- expa sitting in seat 4 with $22.71

- Rickstacy sitting in seat 5 with $26.10

- Maffian sitting in seat 6 with $6.42

- Psychos sitting in seat 7 with $8.70

- roverthtaeh sitting in seat 8 with $14.69

- kingroy1 sitting in seat 9 with $16.50

- hihandhorse sitting in seat 10 with $34.09 [Dealer]

topbuzzman posted the small blind - $0.10

Evop posted the big blind - $0.20

** Dealing card to durre79: Queen of Spades, Queen of Hearts

durre79 raised - $0.80

expa folded

Rickstacy folded

Maffian folded

Psychos folded

roverthtaeh folded

kingroy1 folded

hihandhorse called - $0.80

topbuzzman folded

Evop called - $0.80

** Dealing the flop: 9 of Spades, Queen of Clubs, Ace of Diamonds

Evop checked

durre79 checked

hihandhorse checked

** Dealing the turn: 7 of Spades

Evop checked

durre79 checked

hihandhorse bet - $2.40

Evop folded

durre79 raised - $6.00

hihandhorse raised - $9.60

durre79 raised - $13.20

hihandhorse raised - $16.80

durre79 went all-in - $2.53

** Dealing the river: 7 of Hearts

hihandhorse shows: 3 of Clubs, Ace of Clubs

durre79 shows: Queen of Spades, Queen of Hearts

durre79 wins $32.31 from the main pot

End of game 430216307

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fortsätter att variera mig inom No Limit facket. Idag var det dags att prova lite SH-bord. Vad jag kunde se fanns det väldigt mkt fler loose/idiot-spelare. Älskar att poker office håller reda på hur ofta dom raisar preflop och hur ofta dom ser floppen. Mkt av mina beslut är baserade på den statistiken.

 

Nu blir det en liten paus för att sätta igång igen runt 21:00 då jag hoppas många britter krökat till på ladbrokes.

 

Kan ta en HH från dagens sessioner. Var orolig att nån av dom satt o drog på färg och funderade nästan på att folda river.

 

** Game ID 430671407 starting - 2006-02-17 15:49:43

** Nighthawk [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- durre79 sitting in seat 1 with $22.37

- Mr_Dreisig sitting in seat 2 with $5.56

- KingMax sitting in seat 3 with $45.45

- 2006 sitting in seat 4 with $11.99 [Dealer]

- CDickinson11 sitting in seat 6 with $7.77

CDickinson11 posted the small blind - $0.10

durre79 posted the big blind - $0.20

** Dealing card to durre79: 5 of Diamonds, 5 of Clubs

Mr_Dreisig called - $0.20

KingMax called - $0.20

2006 raised - $0.80

CDickinson11 folded

durre79 called - $0.80

Mr_Dreisig called - $0.80

KingMax called - $0.80

** Dealing the flop: 2 of Spades, Queen of Diamonds, 5 of Spades

durre79 checked

Mr_Dreisig bet - $0.20

KingMax called - $0.20

2006 raised - $1.20

durre79 raised - $3.00

Mr_Dreisig folded

KingMax called - $3.00

2006 called - $3.00

** Dealing the turn: 7 of Hearts

durre79 bet - $6.00

KingMax called - $6.00

2006 called - $6.00

** Dealing the river: King of Spades

durre79 checked

KingMax went all-in - $35.65

2006 went all-in - $2.19

durre79 went all-in - $12.77

KingMax shows: 2 of Diamonds, 2 of Hearts

2006 shows: Queen of Clubs, King of Hearts

durre79 shows: 5 of Diamonds, 5 of Clubs

durre79 wins $35.22 from the main pot

durre79 wins $56.23 from side pot 1

End of game 430671407

 

BR: $803

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart att vara tillbaka på ladbrokes. Som jag saknat alla spelare som synar preflop höjningar med K3os o synar potbets till river för att dom träffat 3:an! Förlåt ladbrokes, jag skall aldrig mer vara otrogen.

 

BR: $855

 

Imorrn ere hockey igen. Dax att börja ge en fingervisning om vart skåpet ska stå även om det bara är lettland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började dagen riktigt surt med att loosa 2 inköp med 2xKK, sen har det gått ganska bra och min hit 'n run-taktik verkar hålla. Hit 'n Run = sluta när man e på top = vunnit ett inköp eller nära på.

 

Idag var jag faktiskt lite nära att hamna på tilt. Hade inte suttit vid bordet tillräckligt länge för att veta att Azzer1 inte var klok i hövvet.

 

** Game ID 431553579 starting - 2006-02-18 16:31:50

** Sabre [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- Beernie sitting in seat 1 with $14.75

- rambocpfc sitting in seat 2 with $3.92

- I_Kondrup sitting in seat 3 with $122.57

- Azzer1 sitting in seat 4 with $20.85

- durre79 sitting in seat 5 with $23.02

- Mattias_E sitting in seat 6 with $16.50 [Dealer]

Beernie posted the small blind - $0.10

rambocpfc posted the big blind - $0.20

** Dealing card to durre79: Queen of Spades, Queen of Hearts

I_Kondrup raised - $0.80

Azzer1 raised - $1.40

durre79 called - $1.40

Mattias_E folded

Beernie folded

rambocpfc went all-in - $3.92

I_Kondrup folded

Azzer1 raised - $9.56

durre79 folded

** Dealing the flop: 7 of Clubs, 2 of Hearts, 5 of Hearts

** Dealing the turn: King of Hearts

** Dealing the river: 8 of Spades

Azzer1 shows: 3 of Hearts, Ace of Clubs

rambocpfc shows: 10 of Spades, Ace of Spades

rambocpfc wins $10.04 from the main pot

End of game 431553579

 

BR: $876

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igårkväll kände jag att min BR var tillräckligt stor för att gå upp i nivå. Jag spelar nu $0.15/$0.30. Lite mindre tomtar, lite tightare men det går helt klart att tjäna pengar även här. Pokern får idag stå till sidan om matchen Sverige - USA.

 

BR: $934

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går mest skit skit skit. Jag spelar nu mest 6-manna bord med varierande resultat. Försöker lära mig att läsa folks bettingmönster och utnyttja det. Vi tar några HHs från dagens session. Har ni några synpunkter på nån utav dem tar jag gärna emot dem.. om det nu är nån som läser denna dagbok :)

 

 

Ser extremt mkt minibets och mini-raisar och det brukar inte betyda styrka så jag försöker sno potten.

** Game ID 433038453 starting - 2006-02-20 16:05:44

** Shearwater [Hold em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

- rookie4ever sitting in seat 1 with $6.10

- durre79 sitting in seat 2 with $35.76 [Dealer]

- Spluzz1 sitting in seat 3 with $35.55

- Percy_77b sitting in seat 4 with $40.42

- thundercat-6 sitting in seat 5 with $36.07

- pokergunda sitting in seat 6 with $21.26

Spluzz1 posted the small blind - $0.15

Percy_77b posted the big blind - $0.30

rookie4ever posted to play - $0.30

** Dealing card to durre79: Ace of Hearts, Queen of Diamonds

thundercat-6 raised - $0.60

pokergunda called - $0.60

rookie4ever folded

durre79 called - $0.60

Spluzz1 folded

Percy_77b called - $0.60

** Dealing the flop: 10 of Spades, 7 of Diamonds, 9 of Diamonds

Percy_77b checked

thundercat-6 bet - $0.30

pokergunda raised - $0.60

durre79 raised - $3.00

Percy_77b folded

thundercat-6 folded

pokergunda folded

durre79 mucks:

durre79 wins $6.54 from the main pot

End of game 433038453

 

Tur att denna killen bettar som en byfåne annars hade det blivit ännu dyrare.. iof, hade han bettat pot hade jag nog foldat.

** Game ID 433048153 starting - 2006-02-20 16:22:24

** Loch Eriboll [Hold em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

- durre79 sitting in seat 2 with $33.09

- gulback sitting in seat 3 with $26.12

- devil_dog sitting in seat 4 with $23.74

- janeianc69 sitting in seat 5 with $27.89

- NUFCFan2203 sitting in seat 6 with $22.52 [Dealer]

durre79 posted the small blind - $0.15

gulback posted the big blind - $0.30

** Dealing card to durre79: Ace of Hearts, Ace of Spades

devil_dog raised - $0.60

janeianc69 called - $0.60

NUFCFan2203 folded

durre79 raised - $2.15

gulback folded

devil_dog called - $2.15

janeianc69 called - $2.15

** Dealing the flop: Jack of Diamonds, 10 of Hearts, Jack of Hearts

durre79 bet - $6.00

devil_dog folded

janeianc69 called - $6.00

** Dealing the turn: 6 of Hearts

durre79 checked

janeianc69 bet - $1.20

durre79 called - $1.20

** Dealing the river: 10 of Diamonds

durre79 checked

janeianc69 bet - $1.20

durre79 called - $1.20

janeianc69 shows: Jack of Spades, Queen of Clubs

durre79 mucks: Ace of Hearts, Ace of Spades

janeianc69 wins $22.40 from the main pot

End of game 433048153

 

 

Här vet jag att janeianc69 är en tomte. Spelar 95% av alla händer o raisar jämt. Trodde dock inte på 2-3.

** Game ID 433049398 starting - 2006-02-20 16:24:25

** Loch Eriboll [Hold em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

- Card123 sitting in seat 1 with $17.01

- durre79 sitting in seat 2 with $22.69

- gulback sitting in seat 3 with $25.97 [Dealer]

- devil_dog sitting in seat 4 with $25.19

- janeianc69 sitting in seat 5 with $36.74

- NUFCFan2203 sitting in seat 6 with $21.32

devil_dog posted the small blind - $0.15

janeianc69 posted the big blind - $0.30

Card123 posted to play - $0.30

** Dealing card to durre79: 10 of Diamonds, Ace of Spades

NUFCFan2203 called - $0.30

Card123 checked

durre79 called - $0.30

gulback folded

devil_dog called - $0.30

janeianc69 bet - $0.60

NUFCFan2203 called - $0.60

Card123 folded

durre79 called - $0.60

devil_dog called - $0.60

** Dealing the flop: 3 of Clubs, 4 of Clubs, 4 of Hearts

devil_dog checked

janeianc69 bet - $0.30

NUFCFan2203 folded

durre79 raised - $3.00

devil_dog folded

janeianc69 called - $3.00

** Dealing the turn: King of Spades

janeianc69 checked

durre79 checked

** Dealing the river: 3 of Spades

janeianc69 bet - $1.20

durre79 called - $1.20

janeianc69 shows: 3 of Diamonds, 2 of Diamonds

durre79 mucks: 10 of Diamonds, Ace of Spades

janeianc69 wins $10.55 from the main pot

End of game 433049398

 

Och en bad beat. Inte mkt att göra åt.

** Game ID 433070737 starting - 2006-02-20 16:58:33

** Loch Eriboll [Hold em] (0.15|0.30 No Limit - Cash Game) Real Money

- Card123 sitting in seat 1 with $26.94

- durre79 sitting in seat 2 with $22.44

- gulback sitting in seat 3 with $22.93 [Dealer]

- devil_dog sitting in seat 4 with $29.61

- janeianc69 sitting in seat 5 with $35.20

- NUFCFan2203 sitting in seat 6 with $30.97

devil_dog posted the small blind - $0.15

janeianc69 posted the big blind - $0.30

** Dealing card to durre79: King of Hearts, King of Spades

NUFCFan2203 folded

Card123 called - $0.30

durre79 raised - $1.20

gulback folded

devil_dog folded

janeianc69 called - $1.20

Card123 called - $1.20

** Dealing the flop: Queen of Spades, 5 of Diamonds, 9 of Spades

janeianc69 checked

Card123 checked

durre79 bet - $3.50

janeianc69 folded

Card123 called - $3.50

** Dealing the turn: 7 of Clubs

Card123 checked

durre79 bet - $10.00

Card123 raised - $20.00

durre79 went all-in - $7.74

** Dealing the river: Ace of Spades

Card123 shows: 5 of Hearts, 5 of Spades

durre79 shows: King of Hearts, King of Spades

Card123 wins $43.93 from the main pot

End of game 433070737

 

*EDIT* Glömde.. BR = $898

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu går det bättre igen. Ser en tendens att överdramatisera mina förluster. Förväntar mig nästan att vinna varje session o börjar grubbla när jag inte gör det. Får ju komma ihåg att det finns en anledning till att jag har en bankrulle.. sen har ju mina swings knappast varit riktiga swings heller.

 

Nåväl, resultatet resulterade i att jag stack iväg till pacific för att kolla läget några dagar o knipa deras bonus. Bara ett bord.. suck. Sticker tillbaka till ladbrokes när jag clearat bonusen.

 

BR: $1031 (inklusive bonusen som jag redan fått)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juster går o fiskar... har fångat lite fisk och ska nu äta den. Jag cashade alltså ut det mesta idag. $900. Behåller $100 på pacific eftersom jag inte clearat deras bonus. Anledning till att jag lägger ner nu? Jag har ju glömt av att jag måste plugga när jag haft så kul med pokern! Får se om jag kan hobbylira lite med de $100 jag har kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jaha... detta var vad som hände. Jag var fast bestämd att casha ut o "ge upp" för denna gången. Pacific tog 5 dagar på sig att betala ut till Neteller (bedrövligt) o under den den tiden ändrade jag mig. Så efter ytterligare 5 dagar kom jag fram till att "jag kan ju iaf fixa nån till bonus"... o på den vägen är det. Pluggandet går dock bra igen :)

 

Kör nu på betfred o kirrar deras bonus. Jag spelar SH bord, bluffar o har kul igen. Det e så mkt mer action SH o ger mer utrymme för moves.

 

Vi tar en HH från Betfreds. Där jag visste att jag borde tryckt på floppen men jag tror faktiskt inte det hade hjälpt.

 

Starting a new hand (#370464680)

durre79 posts Small Blind $0.25

scotbetcom posts Big Blind $0.50

Dealing cards

Your cards 4d 4h

Grigo calls $0.50

reven calls $0.50

trukkimuna calls $0.50

1nobby calls $0.50

durre79 calls $0.25

scotbetcom raises $0.50

Grigo calls $0.50

reven calls $0.50

trukkimuna calls $0.50

1nobby calls $0.50

durre79 calls $0.50

Dealing Flop Th 7s 4s

durre79 checks

scotbetcom bets $2.50

Grigo folds

reven folds

trukkimuna raises $5

1nobby goes All-in $4.55

durre79 calls $5

scotbetcom calls $2.50

Dealing Turn Th 7s 4s 6h

durre79 bets $15.50

scotbetcom folds

trukkimuna calls $15.50

Dealing River Th 7s 4s 6h 9s

durre79 bets $1

trukkimuna goes All-in $0.27

trukkimuna shows Flush 6s 3s

durre79 shows Three of a kind 4d 4h

$0.73 returned to durre79

Winner is trukkimuna with Flush 3s 4s 6s 7s 9s $54.24

durre79 is the dealer

Starting a new hand (#370464916)

#EOG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

** Game ID 430671407 starting - 2006-02-17 15:49:43

** Nighthawk [Hold em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

- durre79 sitting in seat 1 with $22.37

- Mr_Dreisig sitting in seat 2 with $5.56

- KingMax sitting in seat 3 with $45.45

- 2006 sitting in seat 4 with $11.99 [Dealer]

- CDickinson11 sitting in seat 6 with $7.77

CDickinson11 posted the small blind - $0.10

durre79 posted the big blind - $0.20

** Dealing card to durre79: 5 of Diamonds, 5 of Clubs

Mr_Dreisig called - $0.20

KingMax called - $0.20

2006 raised - $0.80

CDickinson11 folded

durre79 called - $0.80

Mr_Dreisig called - $0.80

KingMax called - $0.80

** Dealing the flop: 2 of Spades, Queen of Diamonds, 5 of Spades

durre79 checked

Mr_Dreisig bet - $0.20

KingMax called - $0.20

2006 raised - $1.20

durre79 raised - $3.00

Mr_Dreisig folded

KingMax called - $3.00

2006 called - $3.00

** Dealing the turn: 7 of Hearts

durre79 bet - $6.00

KingMax called - $6.00

2006 called - $6.00

** Dealing the river: King of Spades

durre79 checked

KingMax went all-in - $35.65

2006 went all-in - $2.19

durre79 went all-in - $12.77

KingMax shows: 2 of Diamonds, 2 of Hearts

2006 shows: Queen of Clubs, King of Hearts

durre79 shows: 5 of Diamonds, 5 of Clubs

durre79 wins $35.22 from the main pot

durre79 wins $56.23 from side pot 1

End of game 430671407

 

BR: $803

 

Får jag fråga varför du Checkar där?

Var du hundra på att dom skulle betta? Känns ju surt om det skulle blivit roundcheck när du istället kan få betalt på deras mediokra händer. Nu satt ju både på något bra men inte i alla lägen =/

 

Sen en sak till:

Vill du dela upp HH:na i en per / post så blir det lättare att Citera än om du har 5-8 på rad!

 

WP!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga varför du Checkar där?

Var du hundra på att dom skulle betta? Känns ju surt om det skulle blivit roundcheck när du istället kan få betalt på deras mediokra händer. Nu satt ju både på något bra men inte i alla lägen =/

 

Sen en sak till:

Vill du dela upp HH:na i en per / post så blir det lättare att Citera än om du har 5-8 på rad!

 

WP!

 

MVH

//KF

 

Kul att få ett svar! :)

 

Faktum är att jag inte kan svara på det eftersom det var en bit tillbaka i tiden. Men är det en preflop raise som inte gjorts av mig brukar jag faktiskt check/raisa med set. Brukar räkna med CB.. annars får jag la klonka kåken :)

 

*EDIT* och ja.. jag ska dela upp HHs from now on :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...